mijn zoontje wordt 16 juli 4, dat betekent dus dat hij pas in sept. naar school mag maaaaaaaaaar hij wilt al zo graag en denkt dus dat zodra hij 4 is hij gelijk naar school mag. helaas moet hij nog eventjes wachten en pfff wat zal hij teleurgesteld zijn als hij de dag daarna nog niet naar school mag en de dag daarna ook nog niet enz enz. hoe leg ik hem uit dat hij toch nog heel eventjes moet wachten?
Kan je niet tegen hem zeggen dat het vakantie is en dat de school dicht is en dat hij na de vakantie naar school toe mag?! of heb je nog andere kindjes op school zitten (ik weet niet wanneer er vakantie is?!)
Gewoon uitleggen en niet te ingewikkeld over doen. Kinderen pikken het feilloos op als je iets zelf moeilijk vindt
is het anders een goed idee om met zijn verjaardag nog geen broodtrommel enz te kopen als " klein kadootje" want dan denkt hij helemaal dat hij de volgende dg naar school mag maar midden/eind aug samen gaan en die dingen kopen?
ik zou dan zeggen dat het vakantie is en dus de school dicht is en dat hij na de vakantie naar school mag...
Ik zou het gewoon zeggen. Mag hij niet alvast komen oefenen? Die van mij werd in de kerstvakantie 4 maar is al na de herfstvakantie 2 ochtenden in de week gegaan. Was dus ook duidelijk voor haar dat de school dicht ging voor de kerstvakantie.
Gewoon duidelijk zijn ja.. Na de vakantie ga je naar school. Eerst ben je jarig, dan gaan we dit en dit en dit en dit nog doen (misschien heb je al plannen, vast tegen die tijd nog wel wat uitstapjes?) en daarna mag je naar school. Evt 2 weken/10 dagen voor het einde van de vakantie een afstreepkalender maken. Mijn dochter had ook altijd vakanties van de psz, dus die wist wel wat dat inhield.
De meesters en juffen zijn nu eerst nog op vakantie naar frankrijk etc), als ze weer terug zijn mag jij ook naar school. Of refereren aan een ouder neefje/nichtje dat ook vakantie heeft.
Onze zoon werd ook 4 in de vakantie. Wennen zit er dan vaak niet in. Sterker nog vaak gaan de nieuwe kindjes niet allemaal tegelijk in de eerste week. Sowieso niet meteen de eerste dag na de vakantie omdat het dan hectisch is. We hebben onze zoon toen verteld dat het vakantie is en de school gesloten is, hier nam hij direct genoegen mee en heeft verder geen enkele vraag gesteld.
Idd vertellen dat de school dicht is en alle juffen/meesters en kinderen op vakantie. Mocht hij hier niet voldoende aan hebben dan een aftelkalender maken, zo heeft hij meer overzicht. En mocht hij steeds vragen wanneer hij naar school mag kun je verwijzen naar de kalender.
Inderdaad vertellen en kalender maken. Dat laatste heb ik hier ook gedaan, omdat het voor haar te lang duurde en er na een wendag drie weken tussen zat voor ze weer mocht ivm vakantie en ook omdat haar eerste schoolweek heel rommelig was ivm feestdag, extra vrije dag, studiedag en schoolreis. Was hier ook een aftelkalender van in totaal een maand of twee, maar zo wist ze wel beter waar ze aan toe was. Dochter van een vriendin is ook in juli jarig, die gaat voor de zomervakantie drie dagdelen wennen.
Onze zoon wordt 6 juli 4 jaar en heeft ook al heel veel zin om naar school te gaan. Wij hebben hem ook gezegd dat het eerst nog vakantie is en dat hij daarna naar school gaat. Hierdoor krijgen ze alleen geen wendagen, maar gaan ze 1x een half uurtje kijken in welke klas ze komen en bij welke juf/meester. Daar ben ik dan weer niet zo blij mee, had gehoopt dat hij nog even een keer een dagje mee zou mogen draaien... Tja, ik zou het ook gewoon vertellen aan hem. (heb je er zelf al zin in dat hij naar school gaat? ik wel)