Hoi Dames, Wil even mijn hart luchten; Mijn dochter zit bijna 9 weken in een Pavlik harnas. Omdat haar rechter heup finaal uit de kom staat en haar linker heup de afwijking heupdysplasie heeft. Donderdag aanstaande krijg ik te horen of mijn dochtertje opgenomen moet worden en in tractie gaat. Momenteel vreet dat enorm aan me omdat, ik het maar niks vind om in die onzekerheid te moeten leven. In mijn achterhoofd weet ik dondersgoed dat het allemaal wel beter is voor haar. Toch kan ik het nog geen plaats geven. Ikzelf zit verplicht thuis en als ze opgenomen moet worden dan zal het wel weer heeeel erg stil gaan worden in huis. Heeft 1 van jullie ervaring met een tractie?
Wij hebben helaas ervaring met tractie, alleen om andere redenen. Ons zoontje heeft zijn bovenbeen gebroken gehad en heeft 5 weken in tractie gehangen. Als je vragen hebt hoor ik het wel
Hoi, was een paar dagen niet hier geweest. Wij hebben wel ervaring met tractie ivm heupluxatie. Mirte is rond sinterklaas 2011 een weekje ervoor opgenomen. Je mag er continu bij (hier in het ziekenhuis in ieder geval wel). Onze woelmuis draaide nog voor ze de hele installatie goed vast hadden al op haar buik: touwen in de knoop . Daarom legde de verpleging haar met een sluitlaken dwars over haar heen vast. Eerste paar uur was mevrouw pissig omdat ze niet kon doen wat ze wilde en dat het toch verrekte onhandig lag (ze is een buikslaper). Daarna berusting en ging ze spelen met wat voor handen was. Als wij er niet waren zette de verpleging haar ook wel bij hen voor bij de balie. Dikke pret met al die aandacht van zusters en langslopende dokters. Ze heeft er een week in gelegen en om de paar dagen kwam de orthopeed kijken en de stellage wijder zetten. Ze begon met lichte spreidstand en eindigde zowat is spagaat. Wassen en verschonen is wat lastig maar je krijgt er snel handigheid in. Mirte was al aan de vaste voeding en dat is even oefenen maar met hoofd opzij gedraaid ging alles er zo in. Jammer genoeg heeft het bij ons onvoldoende geholpen en zijn we na nog een half jaar pavlik en campspreider naar het Radboud gestuurd waar ze 13 weken in een gipsbroek werd gelegd. Nu behoorlijk goed hersteld maar een reconstructie van de heupkom ligt nog wel op de loer. Lang verhaal maar ik hoop dat je er wat aan hebt. Anders pb je maar een keer.