Ervaring uitwendige versie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door summer22, 16 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. summer22

summer22 Fanatiek lid

24 mei 2014
    1.007
    130
    63
    Hallo allemaal.

Deze week zijn wij in het ziekenhuis er achter gekomen na een ctg & echo bij de gynaecoloog, dat ons meisje in stuit ligt. Eerder lag ze altijd prima. Nu ben ik 34 weken zwanger, ze zou dus nog kunnen draaien. Maar volgende week woensdag moet ik naar de verloskundige om te kijken of ze goed is gaan liggen, is dat niet zo dan word er een afspraak gemaakt in het ziekenhuis (Maastricht umc). Hier gaan ze dan kijken hoe en wat en een afspraak maken voor een versie.

Nu is mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee? Is het gelukt. Of lag iemand zijn kindje met dit termijn ook nog in stuit en is zelf nog gedraaid?

Alvast bedankt.

2. chicca

chicca Fanatiek lid

14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Mijn jongste heeft tot een week of 35 verkeerd om gelegen en is toen omgedraaid en maar gelijk ingedaald. Hij kon geen kant meer op.

3. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik heb ervaring met een uitwendige versie. Mijn baby lag de hele zwangerschap al in stuit. Ze hebben haar geprobeerd te draaien met 37 weken. Dit is helaas niet gelukt. Ik vond het best pijnlijk, maar zou het wel zo weer doen, omdat ik heel graag natuurlijk wilde bevallen.
    Nu kies ik voor een keizersnede, omdat ik een stuitbevalling niet zie zitten.

Bij mijn kamergenote die 36.6 was tijdens de draaipoging is het wel gelukt. Meteen ook met de eerste poging! Ook geen infuus nodig gehad.
    Bij mijn ziekenhuis probeerde ze het eerst zonder namelijk. Lukt het niet dan krijg je een infuus met weeenremmers. Veel vrouwen vinden dit heel naar, maar ik voelde er weinig van.

4. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
  5. Mamavanhannah

Mamavanhannah Actief lid

23 apr 2017
    178
    39
    28
    Vrouw
    Hier ook ervaring, bij vorige zwangerschap. Eerste poging mislukte en ik vond het ook erg pijnlijk, heb ze uiteindelijk zelf gevraagd te stoppen omdat ik de pijn niet kon verdragen. Ik was toen 36;4 dagen. Ik mocht de volgende dag terugkomen voor een nieuwe poging. Die mislukte ook en was wederom erg pijnlijk. Uiteindelijk heb ik een spoedkeizersnede gehad (wat verder niets te maken had met de stuitligging).

Nu ben ik 29 weken zwanger van de tweede en de baby ligt nu toch al een week of 6 opnieuw in stuit. Ik wacht het af of ze nog gaat draaien maar zo niet, dan weet ik niet of ik nog eens een versie ga proberen of kies voor opnieuw een keizersnede, ik kijk bepaald niet uit naar de pijn.

Maar ik ben maar een van de velen die een versie hebben gehad en bij veel mensen schijnt het wel te werken en mee te vallen met de pijn, dus laat je vooral niet weerhouden om het te proberen!

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Eergister lag deze buikbaby nog dwars, vandaag weer in hoofdligging.

Vanaf week 33 zijn wij moxa therapie gaan doen, en spinningbabies (start hier aub direct mee! Hoog slagingspercentage! Vooral the breech tilt )

Wij hadden een draaipoging staan, dit bij Bea van Vive vroedvrouwen zij heeft het hoogste slagingspercentage van heel Nederland (80%) en dat zonder wee remmers (dat was voor mij noodzakelijk , wilde het eerst zonder troep proberen.)

Uiteindelijk is de draaipoging voorlopig uitgesteld aangezien de baby nog alle kanten op draait. Ik adviseer je dus sowieso naar Bea te gaan gezien t slagingspercentage :)

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hier kwamen we er met 37 weken achter dat hij in stuit lag. Wij hebben ook de versie geprobeerd. Ik vond het niet heel pijnlijk hoor, meer een ongemakkelijk gevoel. Volgende dag was ik wat beurs. De draaipogingen zelf duren maar heel kort, daar ben je zo doorheen. Onze zoon vond het echter geen goed plan, dus na drie keer proberen waarbij hij elke keer op het laatste moment weer terugschoot, gaven ze het op. Ik heb toen een ks gehad. Succes!

8. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Onze dochter lag hele zwangerschap al in stuit. 2x draaipoging gehad voelt niet echt fijn die avond beetje beurs gevoel volgende dag nergens meer last van. Helaas geen succes maar vond het zeker de moeite vh proberen waard

9. summer22

summer22 Fanatiek lid

24 mei 2014
    1.007
    130
    63
    Bedankt voor jullie verhalen dames. Ik ben zo benieuwd, zie mijn meisje niet meer zelf goed gaan liggen. Voel haar steeds van stuit naar dwars gaan Maar niet verder haha. Fijn om jullie ervaringen te lezen.

10. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Eerste dochter ganse zwangerschap in stuit gelegen tot ze vanzelf draaide rond 35 weken.
    Tweede idem, maar uit zichzelf gedraaid de nacht dat ik 36w werd.
    Succes!

summer22 vindt dit leuk.
  11. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    Was zelf ook beide keren overtuigd dat ze nooit meer zouden draaien. Maar dus toch goedgekomen

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jongste lag tot 36 weken in stuit en is daarna uit zichzelf gedraaid. Ik wilde geen versie laten doen omdat mijn placenta tegen mijn buik aan lag en ik dat geduw erop een eng idee vond. Ik had me neergelegd bij een keizersnede, maar toen draaide ze alsnog zelf en is ze met 40 weken geboren.

summer22 vindt dit leuk.
  13. summer22

summer22 Fanatiek lid

24 mei 2014
    1.007
    130
    63
    Vanochtend controle gehad bij de verloskundige en de kleine meid heeft zich goed gedraaid. Hopelijk blijft ze zo liggen en gaat ze indalen! Super blij.

Kris81, Izzie7676 en Tweekids vinden dit leuk.
  14. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Hier met 36.3 een draaipoging laten doen. Die is gelukt (bij de 4e x proberen) en ben met 39.2 weken vaginaal bevallen. :)

Deel Deze Pagina