Nou het klinkt goed ! Ik moest vorige week door een val naar het ziekenhuis, was toen 32 w + 6 dagen en de kleine woog al 2700 gram. Dus het wordt hier wel een flinke, heb ook eind januari dus een afspraak staan bij de gyn voor een echo en gesprek. Succes !
Ik ben afgelopen dinsdag weer naar de gyn geweest. De kleine woog nu 2600 gram. Vanaf volgende week gaan ze per dag bekijken of ik wordt ingeleid, ook krijg ik vanaf dan elke dag een CTG (omdat ik diabeet ben). De gyn heeft tegen mij gezegd dat als de baby er klaar voor is ik zal worden ingeleid. Dus erg spannend vanaf volgende week.
Bij mijn groeiecho's werd me verteld dat ze kleine 4 weken voorlag op de groei en behoorlijk groot zou worden. Bij 36wkn was ze al 7 pond geloof ik. Ik maakte me dus ook best zorgen over de bevalling en over de grootte etc. Ik heb ook gevraagd over inleiden, maar dat zouden ze pas doen als er echt een medische noodzaak is of wanneer de moeder écht helemaal stuk zit. Maar dan nog doen ze het pas met 41 weken hier. Ik ben bevallen met 39w3d van een meisje van 3915gram en 51cm, helemaal niet groot dus, gewoon heel normaal! En de bevalling was ook super, als alle bevalling zo zouden gaan kunnen ze de ruggenprik afschaffen Succes allemaal!
ze hebben mij door laten lopen hoor..heb enorm aangedrongen op een inleiding maar helaas. vanaf 37 wk was hier al bekend dat het een grote baby zou worden maar de gyn was niet van plan in te grijpen tot onze grote frustratie...tot onze grote woede ging het bij de geboorte ook nog eens bijna mis...doordat ze zo groot was. uiteindelijk liep ik 42,2wk overtijd dus...daarna heb ik een lintje gekregen om me voor te bereiden op een inleiding en daardoor ben ik bevallen --zie bevallingsverhaal-- ik heb een dochter gekregen van 4590gram en dik 60cm groot!
Johana, Pffff ... als het bij de bevalling ook nog eens bijna mis gaat Dan zou ik zeker ook echt boos geweest zijn, boos omdat ze je niet serieus nemen. Het blijven doktoren, die denken soms alles beter te weten, maar jij als moeder voelt toch ook beter aan dat het moeilijk kan gaan ? Maar ook hun kunnen fouten maken, gelukkig is toch alles goed gekomen, gewicht vind ik een mooie om te horen, maar de lengte is wel erggggggg groot ja ...
Nou hier zit het er nog in... Het was niet zo HEEL groot. Maar ik ben dan ook niet groot dus donderdag horen we meer. Maar johana79, 4590gram en dik 60cm groot dat lijkt me echt mega hoor. Ben jij ook klein? Of ben je juist en grote lange vrouw?
juudje het lijkt niet mega..het IS mega...het is niet overdreven hoor..kijk maar in mijn album...daar was ze net een dag oud. en idd ik ben 1.86m en normaal gebouwd..maar dit is echt wel uitzonderlijk groot.
Het is idd een groot kind.... Maar ik ben een stuk kleiner. 1.68... Dus ik zou dat niet kunnen hebben voldragen hoor.
Wow, dat is zeker spannend! Het kan toch wel erg verschillen per diabetesmoeder zeg, elke dag kijken met CTG, daar hebben ze bij ons nog helemaal niet over gehad! Is jouw baby ook te groot, en zoja, met hoeveel weken zagen ze dat het groter dan normaal was? Heb jij je suikers steeds goed onder controle gehad gedurende de zwangerschap? Met 30 weken was onze baby nog precies op schema. Wij moeten donderdag weer voor een groeiecho, dan hopen wij uiteraard dat het nog steeds zo is.... Dan ben ik ook precies 35 weken.
Bij mij zagen ze 2 weken terug pas dat het groter was dan gemiddeld. En maandag zei de VK he is een lang kind... Een lange rug. Nou we gaan het zien! Morgen naar de gyn!
Ik krijg gelukkig met 37 weken weer een echo om te kijken hoe het met de groei gaat, ik hoop dat het meevalt...
Net geweest. Het is nu +/- 8 pond... Maar na een inwendig (rot) onderzoek bleek ik nog niet rijp... Dus maandag weer terug!
8 pond is mooi dus nu maar hopen dat de bevalling toch ineens snel gaat inzetten! Wat ik alleen niet begrijp is dat je maandag alweer langs moet komen. Lijkt mij dat 8 pond een mooi gewicht is nog en dat er niet veel geks zal gebeuren tussen nu en maandag. Dus waarom zo snel alweer langs de gyn? Ik ben afgelopen dinsdag bij de VK geweest en besproken of het gewicht een reden tot inleiden is. Ze omschreef het zo: een appel die rijp is pluk je makkelijk van de boom. Een appel die niet rijp is, daar moet je harder aan trekken om die los te krijgen. Oftewel: start je eigen lichaam de bevalling op omdat het er rijp voor is, dan gaat de bevalling (meestal) makkelijker dan wanneer het opgewekt moet worden (en je lichaam er dus niet rijp voor is). En bij opwekken eindigt het vaker in een kunstverlossing daardoor. Dat vond ik eigenlijk wel een goed overtuigend verhaal. Zij wacht dus liever een week langer in de hoop dat het vanzelf begint en neemt een toename van nog eens 150 a 200 gram dan voor lief. Ik kan me daar wel in vinden. Maar aangezien mijn eerste 9,5 pond was krijg ik wel met 37 weken zwangerschap een groei echo om in elk geval te kijken of het wel aan de orde is of niet.
Met 41 weken willen ze het kindje eruit hebben... Ik ben klein van stuk dus een 9,5 ponder heeft voor mij weer nadelige gevolgen... Dus maandag zit ik op 40 weken en 3dg. En dan gaan we kijken of het wel rijp is... Wil niet zeggen dat ze me dan gaan inleiden maar ik wordt nu goed in de gaten gehouden.
Het inleiden gaat toch gebeuren hoor! Niet omdat het te klein is maar omdat ze de baby GROOT schatten. En ik ben klein en mijn lichaam heeft het gehad. Het is goed geweest zo. Het mag komen....
Dus toch! Nou spannend hoor, fijn dat je 'even op weg geholpen wordt'. Heb je al een datum gepland met ze?
Ik ben Juudje niet, maar via een ander topic weet ik dat ze Vandaag ingeleid is, vanmorgen vroeg moest ze zich melden. Verder nog geen nieuws.