Hallo, Gisteren naar de VK geweest en ons kindje is nog helemaal niet ingedaald. Ze vertelde verder dat het waarschijnlijk een groot kindje is; een 7.5 tot 8-ponder. Het is echt een en al kind in mijn buik, zegt ze en dat voel ik ook zo. Het is mijn eerste kindje en ik maak me er nu wel druk over ook al zei ze dat ik me geen zorgen hoef te maken. Donderdag krijg ik een echo bij de gyn. om te kijken of ze kunnen zien waarom het niet indaalt. Maar 9 van de 10 keer zien ze geen oorzaak, zei de VK. Ik ben zelf niet zo groot, 1.65 m en heb het de laatste paar weken erg zwaar, mn buik is echt enorm groot en het kindje zit nog zo hoog. Ik kan 's nachts haast niet meer slapen omdat ik het zo benauwd heb, ik hou veel vocht vast en heb last van het carpaal tunnel syndroom. Ik heb al zo'n 7 jaar ME/CVS en ben erg bang dat de bevalling mij nu gaat opbreken. Als het kindje niet indaalt, moet er volgens mij toch meer werk geleverd worden om het zo maar te zeggen. Bij de gedachte dat het nog wel een maand kan duren voordat ons kindje komt en dat ons kindje dan nóg groter is gegroeid, raak ik in paniek. Hij is nu al zo flink, hoe moet ik dat gaan klaarspelen... Denkt u dat er een kans bestaat dat ze mij hiervoor eerder willen inleiden?
Hoihoi, Er word vaak niet gekozen om eerder in te leiden.Puur omdat de kans dat er een ingreep moet worden gedaan dan groter is. Je gaat in leiden op een lichaam en een kindje dat er nog niet klaar voo ris en dat is niet bevordelijk. 7,5pon is een mooi gewichtje. Maar kan voor jou omdat je wat kleiner bentn et iets te groot zijn. maar dat is vooraf niet te zeggen. bespreek je angst met de gynaecoloog. Imke