Hallo! Ik heb lang getwijfeld om iets op dit forum te posten maar heb besloten om het toch te doen(waarom niet!). Mijn dochtertje (eerste kindje) is 3 maanden en drinkt sinds anderhalve week plots slechter. Ze drinkt al even 180 ml*6 (+-210ml) en dit 5 keer per 24u. Nu weigert ze na 90ml (varieert soms, al eens gehad na 20ml) de fles. Ze draait haar hoofd weg en duwt de speen uit haar mond. Ze heeft meestal dan nog honger want ze begint dan wat te wenen. Dan bied ik de fles weer aan maar na enkele slokjes duwt ze die weer weg. Dan steek ik haar tuutje in haar mond en begint ze er gretig aan te zuigen. Daarna geef ik weer het flesje. Zo drinkt ze tot er +/- 50 ml over is (soms meer, soms minder) terwijl ze die vroeger meestal volledig uitdronk. Op die manier duurt het 30-45min (met boertje er tussen). Ze heeft geen spruw (huisarts heeft een wissertje genomen van haar tong en dat was negatief) en krijgt al 3,5 week ranitidine voor haar verborgen reflux. Het is een echte lach-baby! Ze lacht de hele dag door en weent enkel wat tijdens het befaamde 'huiluurtje' en is dan nog gemakkelijk te troosten. Zijn er hier mama's die dit herkennen? Wij dachten eerst aan een sprongetje maar ze is voor de rest niet hangerig of huilerig. Binnen enkele weken moet ze naar de crèche en ik ben bang dat haar voeding tegen dan nog zo'n worsteling zijn. Groetjes!
Ik zou haar eens voeding geven op verzoek en kijken hoe ze dan drinkt. Hoogstwaarschijnlijk zal ze minder per keer drinken, maar vaker (bijv. 6 of zelfs 7 keer). Dat is vaak beter afgestemd op haar behoeftes dan in een keer een sloot melk. Wij hebben ook niet evenveel honger in de avond als in de morgen of de namiddag. Voor baby's geldt dat ook.
ik geef al altijd op verzoek dus denk niet dat het daaraan ligt- jammergenoeg :/ daarnet had ze erge honger en heeft maar 70ml gedronken (vandaag al in totaal al 200ml laten staan), terwijl ze duidelijk nog niet genoeg had, maar er is precies iets dat haar blokkeert, echt zielig! Ze heeft wel verkoudheid en is wat suf vandaag maar ik probeer telkens de slijmpjes weg te zuigen zodat ze vrij kan ademen. Pff ik weet het niet, maakt me wel heel erg onzeker!!
Vervelend zeg! Mijn zoontje krijgt bv dus ik zie niet altijd hoeveel hij drinkt. Wel was hij soms zo druk met zijn omgeving dat hij eigenlijk geen tijd had om te drinken. Hij dronk dan goed totdat de ergste honger gestild was. Trok aan de borst en liet steeds los om maar rond te kunnen kijken, met de fles doet hij dit ook maar minder aangezien je een fles makkelijk mee kunt draaien met zijn hoofdje . Ik geef nu nog s ochtends en s avonds bv, s middags en fles. De ochtend voeding gaat goed, aangezien hij dan erge honger heeft. De voeding tussen de middag gaat redelijk ( is een fles dus die kan mee draaien ) en s avond drink hij erg onrustig en volgens mij niet zoveel maar gezien zijn leeftijd en wat hij verder over de dag krijgt vind ik dat niet zo'n probleem, die voeding zit ook dicht op zijn avond eten. Wat hier helpt is de fles geven terwijl ik rond loop. Als ze verder gewoon vrolijk is en voldoende plas luiers heeft zou ik me niet teveel zorgen maken maar je schrijft dat ze wat suf is? 'Gewoon' wat sloom of echt suf? In dat laatste geval zou ik even bellen met de huisartsenpost, vooral als ze over de dag gezien echt niet genoeg binnen krijgt en de plas luiers duidelijk minder worden. En anders morgen misschien even bellen met de ha of het cb voor advies?
als ze flink verkouden zijn dan zit t neusje zo vol en dan is het drinken een stuk zwaarder; vaak drinken ze dan ook minder. als je baby ook suf erbij is, heeft je baby waarschijnlijk dan ook wel koorts; een griepje waarschijnlijk! dan is het heel normaal dat ze minder drinken. Waarom denk je dat je baby nog wel honger heeft? Mijn meisje is al 2x ziek geweest met daarbij een aantal dagen halve flessen drinken. Kon gewoon niet meer verdragen. Dronk ze wel meer, dan ging ze spugen. Mijn 2e zoontje deed dat weer vaak in de sprongen-tijd (en jou baby zit nu ook in een sprong waarschijnlijk als ik naar de leeftijd kijk). Goed in de gaten houden he!! En misschien handig wat kleinere hoeveelheden aan te bieden maar dan wat vaker op een dag...maar bij genoeg plasluiers en niet ontroostbaar huilen kan het geen kwaad hoor
bedankt voor de reacties! Soms denk je op zo'n momenten dat je de enigste bent in de wereld . Ze heeft geen koorts (37,5). Dacht inderdaad eerst dat het komt door al die slijmpjes die in de weg zitten. Ik denk dat ze nog honger heeft omdat ze telkens vol goeie moed weer aan de speen begint te zuigen en dan weer na enkele achterover spartelt. En ze houdt haar handjes dan ook op zo'n manier die voor haar heel herkenbaar is als ze klaar is om te drinken. Het rare is dat ze die verkoudheid wel al meer dan 3 weken heeft (nu wel iets erger) maar het is nog steeds doorzichtig snot. Haar oogjes zijn rood en na het drinken krijgt ze rode vlekken rond haar wenkbrauwen. Als ik al die dingen eens intypte, kreeg ik koemelkallergie. Tja misschien begin ik spoken te zien, ik wacht nog even af! Groetjes
Hoe zwaar is ze? Ons meisje lag met 6 weken in het ziekenhuis met het RS virus,en moest toen minimaal 550 cc drinken per 24 uur. Ze was toen circa 5,5 kilo. Geloof dat algemene richtlijn 500 cc is. Maar als ze al 3 weken verkouden is en steeds slechter drinkt is een telefoontje richting huisarts misschien het beste. Gebruik je neusspray? Heeft ze veel krampjes? Diarree? Xxx