Mijn dochtertje krijgt momenteel zo'n 400 ml Nutrilon 3 op een dag. 200 in de pap, 100 bij de boterham en 100 voor het naar bed gaan. In principe zou ze genoeg krijgen (300 ml) als ik de laatste fles voor het naar bed gaan zou laten vervallen. Maar daar heb ik helemaal geen zin in. Wij vinden die fles allebei fijn. Ik vind het lekker dat ze nog ff bij me ligt en zij vindt het heerlijk om lekker te ontspannen voor het slapen gaan. Verder drinkt ze tussendoor wat water en diksap. Hoeveel en wat voor soort melk geven jullie je kindje op deze leeftijd? En wat en wanneer geven jullie ze verder te drinken?
Vigo is al wel wat ouder, maar hij krijgt alleen nog 's avonds voor het naar bed gaan een flesje melk. Toen hij zo oud was als jou dochtertje, alleen 's ochtends en 's avonds (tussen de 300 en 400 ml in totaal)
Hier nog altijd het 's ochtends en 's avonds (in totaal meestal zo'n 420 ml). Volgens mijn weten raden ze aan minstend 300ml aan melkproducten...
Dus 400 ml melk is in ieder geval niet teveel? Dan blijf ik het nog even lekker zo volhouden, want ze vind de opvolgmelk erg lekker.
Lekker volhouden hoor! Merel is ook wat ouder, maar krijgt 's morgens 150 cc in de pap en voor het naar bed gaan 200.
hmm hier sochtends 180 plus opvolgmelk en pap en savonds weer bij de boterham meestal diksap of water of thee.. of anders
Britt is was ouder maar nooit echt een goede melkdrinker geweest smorgen skrijgt ze pap van 200cc melk en met het avond eten krijgt ze yoghurt zo'n 100 cc en dan tis het.
Hier geef ik de groei melk van nutrilon. s`ochtend een pap fles van 210ml en s`middags bij het broodje drinkt ie ongeveer 50 ml. Ik kom dus niet helemaal aan de 300 ml.
Devin is ook 13 maanden en ook zij krijgt s ochtends in de pap nog opvolgmelk (180+ 6) + bambix en s avonds altijd voor het slapen gaan nog een flesje met minder schepjes (3 of 4) en ongeveer 120 cc water Ik zou het flesje bij de lunch wel langzaamaan vervangen door gewone melk of karnemelk of thee ofzo..Waarom? Kweenie, vond t zelf een fijner idee dat ze niet 'vast'zit aan die opvolgmelk en dat ik er dus alternatieven voor kan geven. Het blijft een voeding en niet gewoon wat drinken..toch? Wij willen zelf die van s avonds vervangen door thee met wat melk, of eerst gewone gewone melk/ halfvolle melk. en op de termijn kan die pap van s morgens ook wel met gewone melk ofzo..maar ik vind t nu wel goed zo en zij vindt het heerlijk, dus geen probleme lijkt me. (weet niet hoor, moet binnenkort weer naar CB ben benieuwd wat ze er dáár van zeggen)
Ik ben gisteren naar het CB geweest, en daar zeiden ze vanaf een jaar maximaal 500 ml melkproducten per dag. En daar zit je onder toch? Ik zou er lekker van genieten savonds, zijn wel meer mensen die voor het slapen gaan nog een beker warme melk nemen toch?
Oh, ik dacht nl. dat ze max. 300 ml. melkproducten per dag mochten hebben. Dan zit ik er idd nog onder, ja. Ze eet ook wel wat kaas en kwark enzo maar dat zit wel goed. Nou meiden bedankt voor al jullie reacties! Ben ik er in ieder geval weer uit .
Elena krijgt 's morgens een papfles met 180 + 6 + bambix en savonds ook weer een zelfde papfles. Dat komt voornamelijk omdat Elena nog niet goed eet (vooral warm eten niet). Soms maak ik het ook met gewone melk. En soms 's middags bij haar broodje nog iets van 100 cc melk.