Mika wil sinds 3 dagen geen fles meer.. smorgens krijgt ie pap.. tussendoor fruit lunch boterham en fles tussendoor fruit of wat drinken uit een bekertje diner groente en yoghurt of babydanoontje voor de nacht fles met nutrix De flessen smiddags en de laatste voor de nacht gaat dus soms echt helemaal niet of maar 10cc.. Zo krijgt ie natuurlijk veel te weinig voeding binnen.. heb vanmiddag geprobeerd om de melk uit een beker te laten drinken maar dan gaat er ook maar max 20cc in.. Wie heeft er tips om uit te proberen? alvast Bedankt!
Ik heb net nog een keer een fles aangeboden maar hij wil m echt niet.. Hij krijgt nu ook even niks anders tussendoor..misschien dat ie m dan vanavond laat wel weer wilt..ik weet t ook effe niet meer..
Hoi Miep en Miep, Wij hebben al een tijdje hetzelfde probleem met Patrick. Hij weigert de fles en als we die wel geven dan gaat hij zich overstrekken, gillen en krijsen, op de speen kauwen en met zijn hoofd schudden. We kregen er vaak maar 20 cc in, als dat al lukte. HJet was voor ons een strijd en voor Patrick ook niet leuk. Ik ben er dus mee gestopt. Patrick krijgt nu 's morgens een bord Bambix van 200cc melk (gaat niet helemaal op). Tussendoor geef ik wat drinken (sap, water, thee) uit een beker. Dat gaat met veel geknoei, maar hij krijgt dan wel een paar slokjes binnen. Tussen de middag geef ik een beker melk van 90 water + 3 schepjes en die drinkt hij goed op (ik maak het iets dikker met Nutrix). Om 15uur krijgt hij fruit, waar ik een scheut extra water door doe en probeer hem nog wat sap of water te laten drinken. Dan krijgt hij zijn avondeten met een Baby Danoontje en voor het slapengaan weer een beker melk met Nutrix. Als hij die slecht drinkt geven we hem nog een Danoontje. Ik heb dit overlegd met het cb en ze vonden het goed zo. Om extra vocht te geven kun je ook stukjes watermeloen geven, daar zit veel water in. Je kunt ook zelf waterijsjes maken van wat diksap met water of roosvicee met water en dat dan geven. Succes, maak je niet te druk en volg je gevoel.
Hè..dankjewel! Dus je geeft bij t brood een beker melk uit een gewone beker?(zonder tuit) en savonds ook uit een beker? Hoeveel schepjes nutrix doe je er dan in? En bedankt voor de andere tips! Ik ga t deze week proberen! Watermeloen is idd ook een goeie! Geef je m ook nog extra vitamines erbij? nogmaals bedankt voor je reactie..je stelt me weer gerust!
Ik heb een kleine beker en geef het drinken inderdaad zonder tuit. Is wel een knoeiboel, maar daar hebben we wasmachines voor. Op een beker van 100 cc doe ik 2,5 schepje Nutrix (is een schepje die ik over heb van de nutrilon goede nacht, om je een idee te geven). Ik geef geen extra vitiamines, als ze meer dan 300 cc opvolgmelk krijgen dan hoeft dat niet. Baby danoontje is trouwens ook gemaakt van opvolgmelk en mag je dus meerekenen. Oh ja, als hij niet meer wil drinken dan geef ik de rest met een lepel, dat gaat meestal goed omdat het wat dikker is. Vervelend he, die kleine dwarse kids? Het is hier nog elke dag een heel gedoe om genoeg vocht binnen te krijgen (500 cc, waarvan minimaal 300 a 400 cc opvolgmelk).
Hier ook van die plastic bekers van jip en janneke van de hema..die zijn ook niet zo groot.. en idd de wasmachine draait wel hoor! Okè..dus zoveel nutrix erbij in! Ik ga dat morgen proberen als ie de fles weer niet wil! En dat is ook zo..die babydanoontjes zijn met opvolgmelk! dat scheelt alweer! Ach ja en wat is vervelend hè..je wordt er dan een beetje onzeker van..en dat heb ik niet zo gauw..maar met dit wel dan hè.. Hier vindt ie roosvicee wel lekker uit de beker..dat scheelt alweer.. en hij is ook gek op magere yoghurt met drupje roosvicee.. Heel erg bedankt meid voor je antwoorden!
hey miep, hier een beetje hetzelfde probleem...alleen wil Rubin m wel als ie het zelf mag doen ...begint al vroeg dus het ZELLUF DOEN...ik heb van die beugels om de aventfles gedaan en dan lukt t m prima
Frederike ook al problemen..t is wat met onze kids.. Gisteravond nog een keer geprobeerd met de fles maar weer drama.. hartverscheurend huilen..overstuur.. Dus gelijk de fles in een bordje gegooid en iets meer nutrix erbij in gedaan..toen met een lepeltje gegeven.. En t is helemaal opgegaan.. T is dus puur die fles... Nou ik was blij dat ie t van t lepeltje wou afeten...anders had ie echt veel te weinig vocht gehad... Vandaag maar gelijk alle tips van Malaika proberen!