misschien koemelkallergie

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sassie1980, 11 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier een update..
    Gisteren de Ka gebeld, de mijne was er niet maar ik werd teruggebeld door een andere. De dosis Zantac is weer verhoogd naar 2x 3.0ml per dag, de max voor haar gewicht.

Heb het idee dat ze er vandaag wel wat rustiger onder is. Maar het spookuurtje moet nog komen, dat begint vaak als de ochtenddosis is uitgewerkt, zo rond deze tijd (ma2be klopt af)..
    Maar vooralsnog slaapt ze al een half uur.

Vanochtend belde mijn eigen KA. Donderdag mogen we komen, ze wil eerst even een beeld krijgen of het nu wat beter gaat nu de medicatie weer is aangepast.
    Ze zei dat ze vaker zien bij reflux dat bij behandeling het na een paar weken toch weer slechter gaat. Daarom moesten we ook nu op controle komen al..

Verder stelde ze kinderfysiotherapie voor.. ?
    En we hebben het donderdag over de verdere mogelijkheden. Okee...

2. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Nou weer even een update van ons hoor..
    De Zantac was ondanks de verhoging wel uitgewerkt, ze deed het een stuk minder goed dan toen ze het in het begin kreeg, dus toen kregen we Losec.. Dat hebben we nu 2 weken en gaat eigenlijk nog wel goed.
    Alleen had ze nog wel last van krampjes en een hoop ingeslikte lucht. in overleg met de KA Aeropax (San simplex) erbij gaan geven en op die samen doet ze het nu een weekje eigenlijk heel goed.

Kinderfysoiotherapie vond de KA toch niet nodig.
    De allergietest was negatief (zoals te verwchten), en volgens de KA dacht ze toch niet aan een allergie. Dus nu eerst maar even aankijken hoe het op de Losec gaat.
    Nou ja, zij heeft er verstand van, dus ik vond het wel prima.

Maar, vandaag op CB geweest, en daar vond de CB arts het toch wel raadzaam om te gaan provoceren, zodat het niet allemaal in onzekerheid zou blijven. Ze vond Anne ook wel een beetje bleekjes, ondanks dat ze goed groeit. Wat ik van provoceren vond. Ja eigenlijk toch geen stom idee.

Nu word ik van de week teruggebeld, want ze wilde wel even overleggen met de wijkverpleegkundige, wanneer we dat dan het beste kunnen doen. Op een dag dat de wvk ook aanwezig is, zodat we met eventuele reacties wel terecht kunnen.

ik vind het toch wel spannend nu, vraag me af wat ik kan verwachten en waar ik op moet letten.
    Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar hoe het provoceren bij anderen is gegaan hier.

Ben zowiezo wel benieuwd hoe het met de andere kma-kindjes gaat nu!

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hallo meiden,

Ik ben 'nieuw' hier.. Ook mijn zoontje Julen wordt 'verdacht' van koemelkallergie..
    Hij is inmiddels bijna 11 weken en ongeveer een week of 4 krijgt hij nu Pepti voeding.
    Toen hij rond de 5/6 weken was gilde/krijste hij 3 keer 1,5 uur op een dag van de pijn! Verder last van krampjes en erg onrustig zijn.. oja, hij had ook erg vaak de hik..
    En ik maar denken: het hoort er allemaal vast bij..
    Totdat ik bij mijn ouders was met de kleine en hij een pijnaanval kreeg. Mijn moeder zei meteen, Nou dit is niet normaal hoor! Ga jij maar terug naar het CB! Dus ik de volgende dag gegaan en toen moesten we over op de Pepti. Sinsdien gaat het stukken beter met Julen..
    Heel af en toe nog last van krampjes, maar dat duurt nu maar hooguit een half uurtje, en is veeeeeeeeel minder pijnlijk..

Nu moet ik dus eind deze week gaan provoceren... Maar ik twijfel wel een beetje.. Hij doet het prima op deze voeding, en dan moet ik m weer 'pesten' met de andere voeding, met alle gevolgen van dien.. Pff kijk er nu al tegenop! (ook omdat mijn man nu niet thuis is, en ik er dus alleen voor sta..)

Ik zal van de week jullie verhalen eens terug lezen.. Want heb er nu geen tijd voor, moet zo naar de osteopaat met de kleine man...

Gr Miekje

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hoi miekje, ik heb het met provoceren zo gedaan dat toen Joey weer regeerde op de 1e fles in gelijk weer de Nutramigen ben gaan gebruiken!

5. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    hey

hier ook een mama met een KMA kindje
    Mijn zoontje die had het ook dus was te verwachten maar wist niet dat de verschijnselen zo verschillend konden zijn
    ik had het zelf namelijk helemaal nog niet "ontdekt"

ff mijn verhaaltje hoe we erachter kwamen ;)

Shenaya is geboren in stuitbevalling (onverwachts kwamen ze pas achter met 6cm ontsluiting) dus voor haar een redelijk moeilijke bevalling
    Toen we de volgende dag naar huis mochten vanuit het ziekenhuis heb ze alleen maar gehuilt ze had naar mijn idee heel erg veel krampen. maar volgens de kraamhulp was het door de moeilijke bevalling.

Dat is 2weken zo aangegaan toen toch maar is naar huisarts maar ze kon niets bij haar vinden dus kreeg ze het stempeltje "huilbaby"
    met 4 weken werd ik er helemaal gek van 24uur per dag alleen maar krijsen, we konden meteen terecht bij de KA en die stelde voor om de voeding te gebruiken die we voor Tycho ook gehad hadden de nutramigen.
    Meteen de eerste voeding gegeven thuis en ze fleurde helemaal op, ze huilt nog steeds erg veel maar dat komt niet door de koemelkallergie volgens de KA

groetjes wendy

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi weer 2 nieuwe kma mama's...

Tsja, dat provoceren. ik wil het wel doen, maar nou belde de CB arts gisteren nadat ik dit gepost had nog terug dat het toch in overleg met de KA moet. Nou ook prima, maar die spreek ik pas over 2 maanden weer. Misschien dat ik ze nog ga bellen. Aan de andere kant, ik blijf de pepti toch wel geven tot ze 6 mnd is en bijvoeding krijgt. Dan maar voor eigen rekening. ook al is het 7.50 duurder dan de gewone HA voeding; dan is het nog 8 weken * 7,50 is bij elkaar maar 60 euro extra. Ik vind t wel best. Mijn kindje doet t er goed op. Die paar tientjes maakt me niet uit dan.

Trouwens, onze nieuwe buren werken allebei bij de Nutricia, we komen volgende maand te wonen in t dorp waar een grote Nutricia fabriek zit, en die buren kunnen dus de voeding met 30% korting kopen en hebben al aangeboden om het voor ons te kopen. Doe maar dan!
    Dan is het net zo duur als gewone HA voeding en ik vind t wel prima dan zo.
    Inderdaad, waarom pesten als dat nodig is. Als je ziet dat je kindje het er goed op doet..
    Als je de voeding wel graag vergoed wilt hebben, moet je echter door de provocatie heen vrees ik. Kan me ook wel voorstellen dat iemand dat wel vergoed wilt, want een pak Pepti kost iets van 23 euro (per week), terwijl een pak normake kruitvat voeding maar 7 euro ofzo is).

Maarja, reken maar uit wat t je scheelt in totaal, en of t je dat waard is..

7. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    Wij hebben de Nutramigen die is nog duurder in verhouding die kost 18euro bij de apotheek kan je ook verder nergens halen overigens maar ik kan met 1 busje net 3dagen halen en dan krijgt ze nog maar 120+4.

@ma2be heb het niet helemaal gevolgd maar jij zit nu voor je meissie op pepti?

@all wat de provocatie test betreft ik heb het met de eerste en met de tweede nooit gedaan ga me kindjes niet meer pesten dan nodig is, en het lijkt mij wel bewezen dat het eerste flesje dat ze ervan kregen meteen geen gehuil en windjes meer.

bij Shenaya hoeven we helemaal niet te provoceren van de KA die zegt gewoon dit lijkt mij een duidelijk geval van ernstige KMA, ze heb gezorgd dat ik gewoon de nutramigen vergoed krijg voor een jaar!

8. Loetje1981

30 mei 2008
    5
    0
    0
    Hallo,

Ik ben nieuw hier!
    Mijn zoontje van 9 weken had na de geboorte gelijk heel erg veel
    last van krampjes. Tot dat de kraamverzorgster wegging, sliep hij wel door tot de volgende voeding (3 uur tussen voedingen).
    Daarna ging het heel snel bergafwaarts, hij kreeg echt pijnaanvallen
    van zijn buikje. Spuugde veel, zelfs als ik hem 3 uur later uit zijn bedje haalde voor een nieuwe voeding, gaf hij nog een flinke mond vol, zelfs aantal mondjes!
    Onze kleine had een groeiachterstand in de baarmoeder omdat ik
    zwangerschapsvergifting had. Uiteindelijk hebben ze hem 2 weken te vroeg via een keizersnede gehaald. Mijn placenta bleek toen helemaal vastgegroeid aan m'n baarmoeder. Hij woog 5 pond toen hij geboren was.
    Hij overstrekte zich vanaf dag 1 en nu nog steeds.
    Zijn met een leeftijd van 4 weken overgegaan naar Friso Comfort (tegen krampjes, spugen en verstopping) op aanraden van de wijkverpleegkundige. Hij bleef hazeslaapjes doen, het meeste van de dag was hij klaarwakker, nog wel redelijk zoet hoor! Maar hij sliep zo ontzettend onrustig en werd constant wakker. Maar wel heel veel van die darmkramp aanvallen. Dan viel hij van uitputting in slaap in m'n armen om na 5 minuten alweer gillend en krijsend wakker te worden. Hij overstrekte zich meteen weer en stak zijn armpjes hulpeloos in de lucht.
    We zijn nu sinds maandag overgestapt op de Hypo-Allergeen voeding van Friso. Wat een wereld van verschil, hij heeft eigenlijk geen darmkrampjes meer en is een veel wakkere baby die het goed naar zijn zin heeft.
    Hij slaapt heerlijk tussen de voedingen door en ik moet hem zelfs regelmatig wakker maken voor een voeding!
    Nu is het zo dat hij weer heeeeel veel gaat spugen, dat was met de comfort niet het geval! CB gebeld en die raadde aan om Nutriton er doorheen te gaan doen.
    Maar ik twijfel of het aan het maagklepje ligt (waardoor er dus makkelijker melk terug kan lopen), want hij begint nu ook weer te huilen na de voeding en weer te overstrekken! Ook sinds vandaag weer onrustiger te gaan slapen! Hij was in mijn buik minimaal 3x per dag aan de hik en kon dit rustig een kwartier volhouden.
    Gister tijdens zijn badje schrokken mijn man en ik ons kapot.
    Hij werd ineens heeeeeeel erg wit om zijn snoetje en had duidelijk moeite met ademen en hij raakte in paniek waardoor hij enorm begon te overstrekken. Ik vind het nu veel te eng worden allemaal en vraag me af of iemand dit herkent. Zou het met de speciale voeding voor baby's met koemelk allergie beter gaan? Nu krijgt hij dus alleen hypo allergeen, ter voorkoming van koemelkallergie, en mag niet gebruikt worden bij allergische klachten (kunt deze gewoon in de supermarkt kopen).

Sorry voor het lange verhaal, maar hoop dat het duidelijk is.

Groetjes Loetje

9. randi

randi Niet meer actief

als ik jouw was zou ik direct een afspraak met een ka maken en hem eerst laten onderzoeken voor je op eigen houtje van melk veranderd, hij kan evengoed reflux hebben ook en dan moet je niet perse van voeding veranderen maar medicijnen geven. dus eerst doktersadvies inwinnen want teveel veranderen van voeding is ook niet goed

10. Loetje1981

30 mei 2008
    5
    0
    0
    Hoi hoi,

Bedankt voor de reactie, maar als het om voeding gaat, doe ik niets op eigen houtje. Alles gaat in overleg met het CB.
    Afspraak met KA ga ik zeker maken, want volgens mijn gevoel klopt dit niet.

Groetjes Marloe

11. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    heb met het cb niet zon goede ervaring in geval van huilen en spugen hier zeggen ze gewoon tja dat doen baby's hé...

heb afspraak bij ka gemaakt en kreeg meteen andere voeding voorgeschreven ik herkende het ook een beetje van mijn zoontje omdat die ook kma heeft...

maar om eerlijk te zijn klinken de klachten van jou kindje me meer in de oren van reflux helemaal dat spugen en overstrekken mss is het een idee om daar eerst naar te laten kijken?

12. Loetje1981

30 mei 2008
    5
    0
    0
    Bedankt voor je reactie.

Ik ga maandag meteen achter een afspraak bij de KA aan!
    Jammer dat het nu weekend is, of zou ik hiervoor misschien morgen bij de huisartsenpost terecht kunnen?
    Loopt dit normaal gesproken eerst via een huisarts? Zodat hij mij doorverwijst naar de KA?
    Ben hier niet echt in thuis, vandaar!
    Het is vandaag alweer erger dan gisteren, hij huilt nu constant tijdens zijn voedingen, heeft echt wel honger, maar hij heeft er zo'n moeite mee.
    Is heel erg zielig om te zien.

Groetjes Loetje

13. ProudMum

nou meis, ik heb 6 weken moeten wachten op een doorverwijzing! werd van het kastje naar de muur gestuurd. Laat je niet wegsturen hoor je HA en EIS een verwijzing. Helaas kan je zonder doorverwijzing niet terecht bij een KA.

de HApost zal je niet gauw doorverwijzen. vaak in er in het weekend/ avonduren geen dienstdoende KA aanwezig.

Maandag gewoon een afspraak maken, en desnoods het verhaal maar wat aandikken. Leugentje om bestwil moet kunnen vind ik

14. Loetje1981

30 mei 2008
    5
    0
    0
    Heel erg bedankt voor je reactie.
    Ik ga er maandag gelijk achteraan, gelijk naar HA (gelukkig ook kennis van mijn schoonouders, dus zou misschien een snelle afspraak kunnen maken!?).
    Ik hoop zo dat ze onze kleine kunnen helpen, want het gaat met de dag achteruit!

15. ProudMum

Wij zijn op aanraden van de KA overgestapt op Nutramigen. Dit krijgt je via de apotheek. eerst een maand voor moeten schieten en kost 20 euro per 400 gram. daar doen wij 2,5 dag mee.

Na provocatie hebben we een machtifing voor een jaar gekregen en hoeven nietsm eer te betalen. We lopen naar binnen, vragen of er 4 potten klaar staan en zijn zo weer buiten.

Na 1,5 dag Nutramigen had ik mijn oude kindje weer terug.

Volgens Joey's KA zat hij in een cirkel van KMA en reflux. Joey reageerde zo heftig op de KMA dat hij er reflux bij kreeg. De reflux is er nog maarm et indikken en medicatie is het flink onder controle.

16. Loetje1981

30 mei 2008
    5
    0
    0
    Bedankt voor je reactie, ik krijg weer een beetje hoop.
    :D

17. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik kon dezelfde dag nog naar de huisarts maar dat kwam ook omdat ze 24uur per dag krijste, werd er gek van.

op een dag schreeuwde ze zo hard dat ik de huisarts heb gebeld en het haar gewoon heb laten horen, toen kon ik meteen langskomen dat was rond 10 uur s'morgens en had voor s'middags half 2 al een afspraak! gewoon op je strepen gaan staan en anders zeggen dat je het niet zolang meer aankan wil ook nog wel eens helpen...

voor de machtiging heb ik geen provocatie test hoeven doen omdat ze al zoveel gehuild had en meteen het eerste flesje nutramigen dat ze kreeg heb ze helemaal niet meer gehuild!

18. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    He Loetje..
    Dat wit wegtrekken komt me wel heel bekend voor.. lees maar een stukje terug in dit topic. Onze Anne is opgenomen geweest omdat ze dat ook deed, alleen was zij ook nog wel even helemaal weg. Dat heeft ze een keer gedeaan toen ze 6 weken was, maar toen twijfelde ik nog aan mezelf 'misschien is ze in slaap gevallen..' maar de tweede keer wist ik zeker dat het niet iets normaals was.

Is ze toen meteen 5 dagen voor opgenomen, aan de monitor en 24 uurs PH test gedaan om met zekerheid reflux vast te stellen en dat het dus niet kwam vanwege hartklachten of epilepsie ofzo. Dat wit wegtrekken (en vervolgens oogjes wegdraaien en helemaal slap worden en een paar keer stoppen met ademen.. ik bleef er bijna in) bleek flauwvallen van de pijn te zijn geweest vanwege de reflux. Een verschijnsel wat volgens onze KA veel vaker wordt gezien bij reflux. Klinkt mij bekend want ik heb een lage bloeddruk en als ik zelf pijn heb, val ik ook vrij snel flauw..

Kijk maar even terug eerder in dit topic staat ergens het hele verhaal..
    Wel naar de HA gaan hoor! Als je dit verhaal bij je HA vertelt, wordt je vast wel doorgestuurd naar de KA. Desnoods dik je het een beetje aan..

Hier nog even een update: lachertje; de CB wilde bij nader inzien toch maar geen provocatie doen, omdat ze onder behandeling is van de KA en dat beter onder toezich van de KA kan, dus moet ik nu weer terug naar de KA om om een provocatie te vragen.. zucht. Kastje -> muur.

Pepti ben ik zelf gaan geven omdat ze naar mijn idee reageerde op de HA voeding. Sinds ik geen bv meer geef en HA voeding, maar dus de Pepti, gaat het wel een stuk beter. Fijn als ik het vergoed zou krijgen, maar ook al niet, geef het anders toch wel.
    Heb het dus niet voorgeschreven gekregen, maar van de KA mag ik nu ook niet van voeding veranderen omdat het nu goed gaat met de behandeling tegen reflux..
    Ga toch maar een belafspraak maken voor dinsdag en die provocatie vragen.

19. ProudMum

hey meiden,
    even een vraag;

Joey heeft koemelk gehad (perongeluk zo'n kwark/yoghurtding) en heeft daar geen reactie op gegeven. wat is verstandig? langzaam Nutramigen afbouwen en starten met Nutrilon of tot 8 mnd aan de Nutramigen blijven?

20. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik zou het echt niet meteen afbouwen hoor zou het lekker dit jaar nog doorgeven. alle voedingstoffen zitten erin en hij is er nu aan gewend

maar weet ook niet in hoe zon ernstige mate hij koemelkeiwitallergie heeft maar ik kon bij Tycho niets geven waar het inzat want hij had er meteen last van pas na ruim 1,5 jaar kon hij wat meer dingen verdragen qua koemelk en nu krijgt hij bijna alles

Deel Deze Pagina