misschien koemelkallergie

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sassie1980, 11 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Susan, die uitslag/eczeem in het gezicht is bij mij ook pas sinds 2 maanden erger geworden. In het begin had hij wel eens wat pukkeltjes, maar dan zeiden ze dat dit nog van de zwangerschapshormonen kwam. Toen leek het een tijdje goed te gaan, maar sinds hij 2 maanden was, kreeg hij wat plekjes in zijn gezicht. En dat is dus steeds erger geworden.
    Misschien een idee om voor te stellen om toch Pepti te gaan proberen? Baadt het niet, dan schaadt het niet!
    Groetjes Saskia

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Dit dacht ik dus ook, maar schijnbaar is het juist zo met kma dat het een tijdje duurt voordat er klachten komen omdat ze steeds een beetje ervan binnenkrijgen. Bij Louise begon het eczeem pas toen ze ongeveer 4 maanden was. Veel kindjes hebben last van de darmen (60 procent) en bij 30 procent van de kindjes begint het met eczeem als ze tussen de 2 en 4 maanden oud zijn.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een allergie heb je niet ineens, die bouw je op. Het is dus heel normaal dat je pas na een paar weken klachten krijgt.

4. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ja dat klinkt wel logishc. maar waarom zien de ha en het cb het niet als kma dan? nou ja eerst donderdag de dermatoloog maar even afwachten. van koemelk allergie komen ze nooit meer af toch?

5. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    kinderen kunnen over kma heen groeien

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Onder artsen heb je een stroming die vindt dat KMA niet bestaat en vooral door moeders ingebeeld wordt. Meestal zijn dat artsen die zelf niet de ervaring hebben van een ontroostbaar kind met fiks eczeem, die na dieetvoeding opeens flink opknapt.

Maar hou rekening met artsen die denken dat KMA, en eczeemklachten vooral gezeur van mama zijn.

7. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Is het geen idee om gewoon op eigen houtje met Pepti te beginnen? Het is wel een stuk duurder, maar als de klachten dan verdwijnen. En als je dan verteld dat het met dieetvoeding wel weggaat, dan gelooft het CB je misschien wel?

8. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Bij het lijstje van klachten kan ik voor onze kleine dame nog onrustig gedrag en het niet willen drinken van hele flessen. Na 70 cc werd ze erg onrustig en begon te krijsen. We konden zien dat de voeding niet lekker viel.
    Wij hebben de dubbele blinde provocatie afgewezen. Het is duidelijk voor ons, ons meisje in 100 % anders nu we op de pepti zitten.
    Waarom zou je haar weer plagen. Wij hebben zelf na een maand pepti geprovoceerd en na een fles met 30 cc normale voeding was er al weer onrust en krampen.

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje wordt sinds hij ongeveer 2 maanden is, vaak tussen 08.30 en 09.30 wakker. Vanaf de geboorte heeft al voorgelopen op het eetschema, hij had altijd meer honger als leeftijdsgenootjes. Hij zit al zeker anderhalve maand op 5 flessen van 180+6 en heeft zelfs een week ook flessen van 210+7 gehad. We wilden met 4 maanden beginnen met bijvoeding, omdat hij niet voldoende heeft aan zijn 5 flessen.

Nu hebben we het vermoeden dat hij een koemelkallergie heeft en gebruiken we sinds een week Pepti. Nu wordt hij sinds een paar dagen al om 06.30 wakker en redt hij de 4 uurtjes overdag niet. Hij heeft echt honger en zijn flesjes zijn ook in 10 minuten leeg. Maarja, voorlopig kunnen we dus niet bijvoeden? Hoe moet dat met ons hongerlapje?

Groetjes Saskia

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je de volgende dingen al geprobeerd?
    vaker op de dag een kleinere fles
    newbornspeen op de fles
    goede pauze halverwege de fles
    niet speen in de mond doen, maar speen rondom mond aaien tot hij toehapt
    indikken met nutriton (kan samen met KEA)

11. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,
    Vaker op de dag een kleinere fles hebben we al geprobeerd, maar dat werkt niet. Dan krijgt hij na 2 uurtje alweer honger en komt zijn dagschema in de war. Normaal is hij na de fles nog anderhalf uur in de box op wipper.
    Hij krijgt een S-speen van Difrax, met Nutrilon HA deed hij hier 20 a 25 minuten over. Nu met Pepti ineens 10 minuten.
    Halverwege houden we al een boerpauze, meestal wachten we dan een minuut voor we verder gaan.
    Nutriton krijgt hij al, omdat hij ook vaak moest spugen.

Met een koemelkallergie kun je dus niks veilig introduceren voor 6 maanden?

Groetjes Saskia

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eigenlijk niet nee.
    So wie so moet je als je een nieuwe voeding begint zeker 2 weken geen andere dingen gaan proberen, eerst moet hij de tijd hebben om aan de nieuwe voeding te wennen. Kan best zijn dat hij nu even schade inhaalt door veel te willen drinken en straks met minder genoegen neemt. Eventueel kun je wel een schepje extra nutriton nemen zodat hij langer over de fles doet. Pepti is namelijk wat dunner.

13. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik had inderdaad als het idee dat Pepti wat dunner is als Hypo-Allergeen wat we voorheen gebruikten. Normaal deed ik 4,5 schepje door zijn HA-voeding (180+6) en nu dus 5 schepjes, maar toch is het nog dunner. Nu spuugt hij niet meer nu zijn voeding wat dunner is, dus dat zou geen reden zijn om meer schepjes te gebruiken.

Vandaag gaat het trouwens wat beter, hij slaapt wat langer en nu komen we denk ik zelfs op 4 flessen uit. Nu heb ik gisteren een les babymassage gehad en dan is hij daarna altijd wat slaperiger. Even afwachten hoe het morgen gaat.

14. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Vandaag moest ik eigenlijk voor controla naar de CB-arts, omdat we alweer 2 weken Pepti gebruiken. Nu werd ik vanmorgen gebeld dat de arts ziek is, dus nu heb ik over 2 weken weer een afspraak gemaakt. Dan hebben we totaal 4 weken Pepti gebruikt en dan zouden we toch resultaten moeten zien als hij een koemelkallergie heeft?

Tot nu toen merk ik nog niet veel verschil moet ik eerlijk zeggen.
    Eczeem: Dit is zelfs erger geworden! De huisarts zegt dat hij constitionele eczeem heeft, daar gebruiken we nu Cetamacrogol zalf voor. De eczeem is ook erger geworden na de babymassage-les, maar de massage-olie zal waarschijnlijk parfum o.i.d. bevatten?
    Ontlasting: Hij had altijd vla-dikte, maar toen we net een halve dag Pepti gebruikten, had hij ineens pindakaas-dikte ontlasting? Ik dacht eerst dat dit een teken was dat hij inderdaad KMA had, maar na 2 dagen kreeg hij gewoon weer vla-dikte ontlasting en nu nog steeds. Nu was ik het weekend ervoor met rijstebloem begonnen, misschien dat zijn ontlasting hierdoor wat dikker was.
    Hoesten: Het hoesten was even wat minder geworden, maar nu is het weer terug. Hij is ook flink verkouden, dus ik denk dat het hiervoor ook een verkoudheid was.
    Spugen: Hij spuugt nog steeds net zoveel als voorheen. We gebruiken nu zelfs 5 schepjes Nutriton, omdat Pepti dunner is en hij met 4 schepjes wat meer ging spugen.

Ik heb niet meer het idee dat hij een koemelkallergie heeft. Ik had het wel gehoopt, klinkt misschien raar, maar dan hadden zijn probleempjes waarschijnlijk opgelost geweest.
    Nu weet ik wel dat je het vaak even de tijd moet geven, maar na 2 weken had ik toch wel een kleine verandering verwacht? En bij geen enkel probleem is er wat verbetering opgetreden.
    Nu ga ik het gewoon nog even 2 weken gebruiken, totdat we bij de CB-arts zijn geweest, maar als het dan nog steeds hetzelfde is, dan bekijken we even hoe we verder gaan.
    Ik denk dat we gewoon weer HA voeding gaan geven en een verwijzing vragen voor de kinderarts of dermatoloog.

Groetjes Saskia

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt me inderdaad goed om er verder naar te laten kijken.

16. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik ben nu zo'n 3 weken bezig met een kmvrij-dieet. Ik merk ook nog niet veel veranderingen. Het eczeem is nog steeds aanwezig en vlamt regelmatig op.
    Volgende week hebben we weer een afspraak bij de kinderarts. Ik benieuwd hoe het verder gaat want ik smeer al 2 maanden hormoonzalf :( . Het houdt het onder controle, maar ik vind het verschrikkelijk rotspul.

Vooral het eczeem is zo zielig. Ze hebben er vaak zo'n jeuk van.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij ons ging het beter toen ik een sterkere hormoonzalf kreeg. Toen hoefde ik ineens maar 3 dagen te smeren en verder onderhoudszalf te gebruiken, en pas weer met hormoonzal te beginnen als het weer opvlamde.

Vooral bij eczeemaanvallen hadden ze heel veel aan de borst, je voelde ze dan ontspannen, blijkbaar verminderde dat echt de pijn en jeuk. Vaak wilden ze naast borst ook niets anders bij een eczeemuitbraak.

18. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik had begrepen dat je maximaal 5 dagen hormonenzalf mag smeren?

19. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Nou, dat hoop ik niet!
    Volgens de bijsluiter van de hydrocortison mag het maximaal 3 maanden achter elkaar. Als ik het langer gebruik, dan er vertraging optreden in de groei.
    Wat jij zegt heb ik inderdaad wel gelezen op het internet, maar ik vind het zo lastig om uit al die adviezen de juiste te kiezen. Op een site stond dat je 5 dagen moest smeren en dan 3 dagen niet. Op die manier went de huid niet aan de hormoonzalf en heb je niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te krijgen.

Op dit moment ga ik af op de kinderarts, waarmee we volgende week weer een gesprek hebben. Dan zal ik er naar vragen. We gebruiken nu een lichte hormoonzalf, we hebben een zwaardere meegekregen en die gebruik ik af en toe maar niet in het gezicht.

20. Het gaat niet alleen om de groeiachterstand, maar ook om de huid. De huid wordt dunner bij hormoonzalf, dus ik zou oppassen bij zo lang smeren.

Deel Deze Pagina