Sluit me hierbij aan. Liever kort met een zwaardere smeren, dan lang met een lichtere. Heeft meer effect en is minder belastend.
Ik wil graag reageren op dit onderwerp. Onze zoon heeft moeite met de ontlasting en geeft nogal veel op. We zijn hier voor naar het ziekenhuis geweest. Daar constateerde ze reflux. Maar nu ik dit allemaal heb gelezen, zou het dan ook geen kma kunnen zijn? Ik zal zijn klachten een beetje omschrijven. Rode wangetjes met pukkeltjes-schraal Veel opgeven Hoesten tijdens de fles Moeite met de ontlasting Pukkeltjes in zijn nek-hals Hij heeft voor zijn problemen met de ontlasting in het ziekenhuis al vier clysma"s gekregen. Nu moet het weer op gang gaan komen. Iemand een idee of het misschien ook wel kma kan zijn. Groetjes lucky
Nou hier weer een update... het eczeem van louise was een heel stuk minder geworden (alleen nog op haar gezichtje). Maar gisteren hebben we een ongewilde provocatietest gehad.... Ik geef Pepti mee naar het kdv en toen ik haar gisterenmiddag op ging halen zat de voeding nog in het containertje. Bleek dus dat ze daar per ongeluk gewone Nutrilon hebben gegeven! Het viel op zich mee maar toen ik eenmaal thuis was met haar vlamde het eczeem helemaal op. Het is 3 keer zo erg geworden en ik baal dus als een stekker. Dit dus al van 1 flesje met normale voeding, het is voor mij nu echt duidelijk dat het een kma is. Ik heb gisteren ook gebeld met het kdv en gezegd dat ik een officiele klacht wil indienen omdat ik dit niet vind kunnen. Nog geen 2 uur later stond er een man aan de deur met een grote bos bloemen als excuus. Maandag ga ik contact opnemen met de hoofdleidster want een boeket is natuurlijk niet genoeg in mijn ogen... Pfff, wij zijn al zo lang bezig met haar, het ging eindelijk de goede kant op en nu zullen zij het even allemaal teniet doen. Ik baal echt.
Jeetje, ik herken een hoop! Ik heb nu ook de Pepti ! Ben benieuwd of het gaat helpen, ha wil ons over 3 wkn terug zien ! Damani's klachten: * Veel rode, droge pukkeltjes over heel het hoofdje, ook de oortjes... * Spugen (slijmerig) * Slijmerige ontlasting met veel onverteerde melkdeeltjes * Krampen en overstrekken tijdens de fles * Ook veel niezen en soms hoesten (al kan dat ook van het "krijsen" zijn) * Veel de hik (ook tijdens zwangerschap) * Bij een gewicht van 5810g krijgt hij 150cc Water 5 Scheppen voeding om de 4 uur (met rekken), maar laat elke keer 60cc staan, soms na een boertje drinkt hij nog 20 cc. Maar hij lijkt sneller honger te hebben, dus ga nu proberen hem te voeden zodra hij erom vraagt (mits het eerder is als 2,5 uur) en dan geef ik 120cc met 4 scheppen * Verder een vrolijk en wijs ventje, maar als hij pijn heeft bijna ontroostbaar, alleen met een tulletje en z'n buikje tegen me aan word hij wat rustiger! Ben benieuwd... PS: Zal ik dan proberen de laatste fles 150cc met 5 scheppen, zodat hij beter doorslaapt in de nacht? Of raakt hij dan van streek ? -x-x-x-
Hoi, Hier ook een update. We gebruiken inmiddels al 3 weken Pepti! Pete heeft nog steeds veel last van zijn eczeem: bij zijn slaapjes in het gezicht, op zijn armen en benen. We smeren alweer anderhalve week met Cetamacrogol en sindsdien is het wel wat minder fel, maar hij krabt het af en toe weer open. Hij slaapt nu met handschoentjes en in een trappelzak, zodat hij in zijn slaap niets open kan krabben, dat lijkt te helpen. Sinds een week heeft hij ineens last van verstopping. Normaal poeptje hij 1 of 2 keer per dag, nu 1 keer per 2 a 3 dagen. Hij zit ook sinds anderhalve week op 4 flessen (180+6) per dag, dus misschien dat het door minder vocht komt. Vandaar dat we sinds gisteren 2 x 190+6 en 2 x 210+7 geven, hopelijk wordt het dan wat beter. Ik heb dus niet het idee dat de Pepti bij ons werkt! Ik moet volgende week maandag naar het CB voor controle bij de arts, dan gebruiken we het alweer 4 weken. Ik heb nu nog voor 3 dagen voeding in de bus zitten, dus ik zit heel erg te twijfelen of ik nog een nieuwe bus ga halen? Ik heb zelf niet het idee dat het KMA is en dan zit ik voor die paar dagen toch een dure bus Pepti te halen. Aan de andere kant, dan kan de arts goed zien dat de klachten niet verbeterd zijn terwijl we alleen Pepti hebben gegeven. Groetjes Saskia
Lucky, volgens mij zou het ook KMA kunnen zijn als ik je klachtjes lees. Ik weet niet wanneer je naar het CB moet, maar misschien even een keer naar de huisarts? Even overleggen of het de moeite is om Pepti te proberen? Manuele, bij jouw dochtertje werd de eczeem pas na 3 weken beter? Wij zijn nu 3 weken aan de Pepti, maar ik heb niet het idee dat het werkt. Ik zou ook een klacht indienen! Zeker met kindjes die een KMA hebben, is het toch belangrijk om de goede voeding te geven. MamaMirella, hopelijk helpt de Peti bij jullie! Hou je ons op de hoogte?
Hoi, Op 11 februari zijn we naar het CB geweest en zijn we op advies begonnen met Pepti, vanwege een eventuele koemelkallergie. Inmiddels gebruiken we dus 3,5 week Pepti en had ik eigenlijk het idee dat het niet geholpen heeft. Hij heeft nog steeds last van eczeem, vla-dikte ontlasting en hoesten. Nu zijn we anderhalve week geleden ook naar de huisarts gegaan. Zij zegt dat hij gewoon constitionele eczeem heeft en dat dit soort losstaande klachten vaak geen gevolg zijn van een koemelkallergie. Ik heb een creme gekregen wat ik 2 tot 3 keer daags moet smeren. Dat doen we dus nu anderhalve week. Ook slaapt hij sinds een paar dagen met handschoentjes aan, zodat hij niet kan krabben in zijn slaap. Tot gisteren had hij flinke eczeem, op zijn slapen was het open en ook zijn been was open en vochtig, alsof hij een schaafwond had. Vandaag is het ineens beter? Zijn slaapjes zijn droog en hebben wat korstjes, maar het ziet er verder wel goed uit. Ook zijn been is weer dicht en droog. Nu mijn dilemma: komt dit door het smeren met die creme? Of is dit een late reactie van Pepti?
Moeilijk he sassie... het kan allebei zijn natuurlijk. Ik hoorde wel weer van de hoofdleidster op het KDV dat pas na 6 weken de stoffen uit je lijf zijn bij een KMA dus zolang kan het duren voordat de pepti lijkt te helpen.
Zijn eczeem is eigenlijk het enige wat heftig was en nu dan verminderd is. Hij heeft nog wel plekken over zijn hele lichaam, maar in het gezicht en op het rechterbeen was dit echt open/vochtig en nu dus droog. Hij heeft nog steeds 5 a 6 schepjes Nutriton nodig vanwege het spugen. En hij moet nog steeds hoesten, maar dat is volgens mij een verkoudheid of virus, aangezien mijn man en ik ook al 3 weken verkouden zijn. Ik heb zelf het idee dat het gewoon eczeem is, maar ik ben bang om te stoppen met Pepti en dat het dan weer erger wordt. Maarja, aan de andere kant, als het wel een koemelkallergie is, moeten we sowieso een keer provoceren. Na hoeveel tijd doe je dit meestal? En wordt de eczeem dan gelijk erger of pas na een tijdje?
ik meld mij ook hier. Na weken getob en gehuil ben ik 14 dagen terug naar de KA geweest. Alle symptomen die jullie omschrijven komn overeen met Joey behalve de eczeem. Vermoeden van de KA was reflux dus Joey aan de Zantac en Motillium. Na een week was er geen verbetering dus nu word er KMA vermoed. Sinds donderdag krijgt Joey Nutramigen voorgeschreven door de KA en heb een heel ander mannetje! Hij is zijn vrolijke zelf bijna weer, spuugt bijna niet meer, geen uitslag meer en bijna geen krampjes! De KA belt straks terug om te vragen hoe t gaat. Waarschijnlijk krijgen we ee machtiging voor een half jaar zodat de Nutramigen word vergoed. [-o<
Vandaag weer naar het CB geweest voor controle bij de arts. De eczeemklachten zijn niet minder geworden, misschien zelfs erger, dus ze denkt niet dat het een koemelkallergie. Hij was ook bijna niet gegroeid, 120 gram en 0 cm in 4 weken tijd! Zij zegt dus dat het de hoogste tijd is om aan bijvoeding te beginnen en gewoon weer zijn normale flesvoeding (HA) te geven. Over 2 weken moet ik even langskomen om hem te wegen, hopelijk is hij dan weer gegroeid. Voor zijn eczeem ga ik van de week weer een afspraak maken bij de huisarts, misschien is het toch een idee om even een hormonenzalf te gebruiken voor de ergste plekken. En misschien ook even het spugen aankaarten, misschien toch vragen of we misschien Zantac mogen gebruiken om te kijken of het dan wat minder wordt. Groetjes Saskia
Hallo allemaal, We zijn gisteren na de ka geweest en deze heeft besloten om Thomas maar op te nemen. We hopen dat er nu wat duidelijkheid gaat komen. Afgelopen zondag zagen we het echt niet meer zitten. Van de ochtend tot de avond alleen maar gehuild. De arts dacht dat hij na de clysma"s in totaal drie in drie dagen leeg zou zijn, en dus geen voeding meer zou opgeven. Nou, dus niet. Hij bleef maar opgeven en kon weer niet poepen. Gisteren het hele verhaal verteld: Het verschrikkelijk schreeuwen tijdens de fles, het overstrekken en veel huilen, niet kunnen poepen. De arts had al wel een idee van wat het zou kunnen zijn. Het kan Reflux, kma of opstipatie zijn. We deden op een fles van omneo al 5 schepjes jbpm en dat gooide hij er net zo makkelijk uit. Morgen komen ze met een behandelplan. Ik ben blij als ik mijn mannetje weer thuis heb. Het is zo stil in huis. Al weet ik wel dat hij in het ziekenhuis goed nagekeken zal worden.Groetjes lucky.
Lucky, hopelijk is je mannetje snel thuis! Ik hoop dat ze snel ontdekken wat er aan de hand is, zodat ze een behandeling kunnen beginnen.
Jeetje wat naar om je kindje zo te zien Lucky... heel veel sterkte en hopelijk is je mannetje snel weer thuis en een blije, vrolijke baby!
Vanavond weer geweest en hij was nu toch ook in het ziekenhuis begonnen met spugen. Het waren dus weer de golfjes die we ook al eerder hadden aangegeven. Twee pakjes had meneer verbruikt vandaag. Ik ben wel blij dat hij het in het ziekenhuis ook doet, ben ik dus niet gek. Morgen een gesprek met de artsen en hopelijk komt er dan wat uit. Omdat hij zo onrustig is met slapen wordt hij ook al ingebakerd. Zelfs de verpleging vond dat je aan hem kunt zien, dat hem iets dwars zit. De ontlasting is ook niet meer dan een keuteltje, we wachten maar weer af. Slapen doe ik niet echt goed, je mist hem gewoon ontzettend. Ik zal blij zijn als hij weer thuis is. Groetjes lucky.
Jee Lucky sterkte en hopelijk is er snel een oplossing. Hier vermoeden van kma en inmiddels bijna 3 weken aan de Pepti. Lijkt goed te helpen als was het niet van de ene op de andere dag ineens gedaan met de klachten. Ben erg benieuwd hoe het straks gaat bij het provoceren. Nog ruim 1 weekje en dan weten we meer.
Lucky hoe gaat het nu met Thomas? Was er nog iets uit het gesprek met de artsen gekomen? Hopelijk voelt hij zich snel weer beter... Liefs Manuela