misschien koemelkallergie

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sassie1980, 11 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

heb je het hoofdeinde ietsjes verhoogd staan?

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ja die staat al vanaf het begin ietsjes omhoog.

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Ik blijf ook gewoon HA nr 2 kopen. We hebben 4 weken Pepti gebruikt en toen zagen we geen verbetering. Toen we weer normale HA gingen gebruiken, zagen we ook geen verslechtering.

4. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi
    We zijn weer thuis sinds zaterdag. Al met al dus ruim 4 dagen in het ziekenhuis gekampeerd..

De Zantac doet zijn werk goed. Geen last meer van het branden. Spugen blijft, al is het niet meer in grote golven en heeft ze er geen last meer van.. De KA zei dat je dat toch wel enigszins blijft houden, aangezien dat maagklepje gewoon dicht moet groeien.
    Ik heb een ander kind. Niert meer krijsen na de voeding, en voor het eerst in haar leventje slaapt ze met haar armpjes rustig halverwege naast zich op het bedje :confused: Dat waarvan ik dacht, waarom doen alle kindjes dat toch, en de mijne niet?

Maandagavond was ik sporten en toen ik thuis kwam kind weer hysterisch.. ik dacht, zal je het weer hebben. 3 dikke luiers vol... ik dacht van de jbpm misschien? Maar maandag werd het nog erger, koorts erbij, waterluiers.. Overlegd met de KA en die dacht gewoon een buikgriepje, omdat er ook koorts bij was. Gisteren dus flink was ORS gevoerd, ook ingedikt met jbpm zodat het niet terugliep. Eerst kreeg ik het er echt niet in, maar toen het een beetje warm was, dacht ze dat het een gewoon flesje was (mevrouw wenst haar voeding gaarne lekker warm..) en dronk ze het goed.

Ik was even bang dat de diarree een allergische reactie was. De KA had gezegd dat ik gewoon alles kon eten. Dus zondag weer aan de friet mayo, en maandag aan de macaroni met kaas. En maandagavond (poep)feest. Mijn theorie was dat ze nu ze door de ingedikte voeding niet goed kon spugen, ze het er maar van onder uit werkte..

Gelukkig is ze nu weer goed. Geen koorts meer. Maar ik blijf bij mijn allergieverhaal. Ze heeft ook weer een grote schrale plek op een wang. Exceem wil ik het nog net niet noemen, maar het is wel droog en neigt naar schilferen. Misschien nu maar even een fototje van maken voor de KA, voordat het straks weer weg is.

Begin mei moeten we naar de KA voor controle. Dan zal ook de uitslag van het bloedonderzoek er zijn, dus weten we meer over de allergieen.. al schijnt een bloedonderzoek niet heel nauwkeurig te zijn. Dus dan ga ik zowiezo aandringen op een provocatietest.

Mijn borstvoeding is de laatste week, vast vanwege alle stress en vermoeidheid erg afgenomen. Met 4x kolven krijg ik nog maar net 2 voedingen. Want kolf nu de voedingen, en voeg dan jbpm toe. Met het papje erin wurmen plus ook nog eens de Zantac, raakte ze helemaal over haar toeren, dus nu maar zo voor zolang het nog werkt met kolven.

Had nog een drama met de tommee tippee flessen en spenen ook. Daar is dus geen papspeen of 123 van, en ook uit speentje 3 kreeg ze de dikke voeding niet. Dus gaatjes wat groter gemaakt, ging het weer te snel. Kleiner gaatje gemaakt, dan kreeg ze er aan het einde niks uit. Gisterenavond had ze per ongeluk de iets snellere speen, en voor ik het inde gaten had had ze opeens in 8 minuten weer 150cc gedronken. En enorme buikkrampen. Ik voelde me keischuldig! Vanochtend toch maar weer de Avent fles uit de kast getrokken met de 3 standenspeen. Het was even frummelen, maar uiteindelijk dronk ze er wel uit.

Vanmiddag wennen bij het kdv. Met een enorme gebruiksaanwijzing erbij... Bedje omhoog, langzaam drinken, goed boeren, eigen voeding, etcetc Hoop wel dat ze daar rekening mee houden maar komt vast goed!?

Voor de pepti hebben we nog geen machtiging, daarvoor moet er eerst een goede testuitslag zijn. Was ik maandag bij de Jumbo, ging de pepti uit het assortiment dus 25% korting. heb dus gelijk maar de hele voorraad opgekocht :)

Hebben ze trouwens bij een van jullie kindjes ook een allergie bloedtest gedaan?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, hier is een bloedtest gedaan. Daarna kreeg ik het advies om onder geen beding kunstvoeding te geven (in noodgevallen nutramigen) en zelf alle allergenen te laten staan.

6. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee vind de Nutramigen hardstikke vies. Kan me het ook voorstellen, want o wat stinkt dat spul zeg.

Gisteravond wou ze haar laatste fles dus niet. Ze heeft er helemaal niks uitgedronken. Vanmorgen deed ze 3 kwartier over helft van de fles. Vonden jullie kindjes deze voeding ook zo vies?

Ik merk overigens nog geen verbetering. Gisteravond spuugde ze ook heel veel. Hele golven maagzuur kwam er telkens uit.

7. ProudMum

Joey dronk het zo weg, ik zou het wel gewoon blijven aanbieden hoor. Het is echt even er doorheen. Staat ook op de site van Nutramigen

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Combineer je de nutramigen wel met johannesbroodpitmeel en medicatie voor reflx?

9. ProudMum

Ma2Be,

Hier is geen bloedtest gedaan omdat de KA dat niet betrouwbaar vond. Hier is gekozen voor provocatie. Deze hebben we achter de rug en eht bleek dus daadwerkelijk KMA te zijn.

Hier krijgt Joey ook Zantac, 1.3 ml smorgens en savonds en ook nog 4x 1 ml Motillium erbij.
    Hoeveel krijgt Anne?

10. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Ja ik voeg nog gewoon Nutriton toe. Dat moest ook van de ka ivm het moeizame poepen. Met de Nutriton is in ieder geval haar ontlasting geen probleem meer.

Zantac geef ik niet meer. Dat mocht niet van de ka.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als zo erg blijft spugen dan zou ik toch echt de ka weer bellen!

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ik las op een site over baby allergie dat de bloedtest idd maar iets van 35 tot 90% betrouwbaar is.. ben wel benieuwd wat eruit komt iig. En anders provoceren als het aan mij ligt..

Anne krijgt 2.7 ml zantac s ochtends en s avonds.
    Heel gedoetje om het erin te krijgen met zo'n spuitje hoor. En ik knoei nogal, wat volgens mij ook niet helemaal de bedoeling is. Hoe krijgen jullie de Zantac naar binnen?

En waarvoor is Motillium?

13. ProudMum

Ma2Be, ik doe het gewoon door de fles. Shoot me! Ik weet het, het mag niet maar anders krijg ik het echt niet naar binnen met een spuitje! KA vond het goed dus.....

Motillium zorgt ervoor dat de melk beter en sneller word verwerkt door de darmpjes, ivm spugen.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je als moeder motilium slikt dan stijgt je melkproductie. Misschien iets om te overwegen Ma2Be?

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise heeft ook een bloedtest gehad, op de cluster van koemelk, soja, pinda en nog wat en op de cluster katten, honden, huisstofmijt enzo. Allebei de testen waren negatief. Later hoorde ik inderdaad dat bloedtesten voor kindjes onder de 2 niet betrouwbaar zijn dus dat resultaat zei niet veel. Na 8 weken Pepti was de eczeem hetzelfde als met normale voeding, het vlamt even op en daarna is het weer bijna verdwenen dus het was voor ons duidelijk dat het geen kma is.

16. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Door de fles, geen slecht idee. Maar proeft Joey dat dan niet, anne vindt het heel vies en het ruikt ook wel sterk..
    Ik had gisteren dat ze smiddags weer heel onrustig was. Pas na de avonddosis Zantac was het weer een engeltje. Ik dacht al dat er waarschijnlijk net iets teveel naast was gegaan sochtends, nou duidelijk hoor. Wel zielig want ze heeft er dus wel de hele dag last van gehad. Voelde me wel schuldig dus.

Met het in de fles doen, krijgt ie natuurlijk wel alles binnen..!
    Gisteren heb ik de bijsluiter gelezen. Daar staat nergens of je het voor, tijdens of na het eten moet nemen dacht ik hoor. Misschien ook maar eens proberen straks.

Merk je het verschil bij Mottilium? Anne spuugt namelijk iets minder, en niet meer in grote golven, maar nog altijd best veel. Volgens de KA gaat dat ook niet over, moet dat maagklepje gewoon dichtgroeien..

Zijn er verder nog meer kindjes met allergie die behandeld worden voor hun reflux?

17. ProudMum

Hoi Ma2Be,

Volgens mij merkt hij er weinig van want het is 1.3 ml op een fles van 180 ml voeding. Heb je het zelf als eens geproefd? echt lekker vind ik het niet, daarintegen vind Joey het een feestje als hij Motillium krijgt zo lekker vind hij het!

Ik heb even verschil gemerkt, toen moesten we afbouwen en doen begon het weer. Dus KA gebeld en weer begonnen maar echt werken doet het niet.
    Zolang de Zantac maar doet wat hij doen moet heb ik een heel ander vrolijk en opgewekt manneke!

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb zlef ook motilium geslikt toen ik minder melk ging maken. Je proeft er niets van hoor. En het werkt super, na een paar dagen zaten mijn borsten al weer vol!

19. ProudMum

hoe is het met alle kindjes?

20. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Met Anne gaat het wel redelijk goed nu. Ze dronk een tijdje heel slecht, maar ik dacht al dat dat door de nutriton kwam. Ze begint heel snel te drinken, en later langzamer, maar dan wordt de voeding dus koud en dikker en dan krijgt ze er niet veel meer uit. En dan heb je ook nog wel eens een klontje..

Heb je Zantact tip opgevolgd. maar omdat ze vaak de fles niet leegdronk, heb ik bij die voedingen eerst 90cc + 3 + 2 nutriton gemaakt, en daar de zantac bij. En als ze die fles leeg had, nog een keer een nieuwe gemaakt van nog eens 90+3+2. En die ging ook opeens helemaal leeg.

Het niet leegdrinken van de fles lag dus inderdaad aan het afkoelen en indikken van de voeding. Ik had zelfs nog speciale kruis-spenen gehaald in Engeland (was ik voor mn werk) maar ook daarmee krijgt ze een hele fles niet leeg. Dus nu voeden we voortaan in twee fasen..

Alleen de laatste avondvoeding geef ik dan weer een fles met een half schepje minder nutriton, omdat ze anders in de tussentijd dat ik een nieuwe fles klaarmaak, weer ligt te pitten :p

Wat de allergie betreft, ik geef nu nog 2 borstvoedingen (of eigenlijk 1,5, waarbij eentje half aangemaakt met fv). Ik zie nu duidelijk dat ze na de borstvoedingen die ze in de fles krijg, nog altijd beduidend meer spuugt dan bij de pepti.

Ik hou geen rekening meer met een dieet, aangezien de KA zei dat ze adviseren om wel gewoon alles te eten. Vraa me niet waarom, dat had ik misschien wel even kunnen vragen. Want ik zie nu des te duidelijker dat ze nog wel reageert.

De uitslag / schrale huid (dat wat ik nog net geen exceem noem..) op de wangetjes is weer even weg. Maar dat komt zowiezo met vlagen opzetten, dus dat zal niet voor altijd zijn verwacht ik zo..

Begin mei weer naar de KA, ben benieuwd wat de uitkomsten gaan zijn.

ben ook benieuwd hoe het met de andere kindjes gaat. En of er nog meer zijndie behandeld worden tegen de reflux maar ook (of juist dat door) een allergie hebben....

Deel Deze Pagina