Ben erg benieuwd hoeveel langzamer of sneller jullie 2e bevalling is gegaan ten opzichte van je eerste bevalling. Ik moet binnenkort bevallen van mijn 2e en je leest vaak dat die 2x sneller gaat dan de 1e. Vandaar mijn vraag!
1e bevalling 4 uurtjes 2e bevalling 24 minuten En ja, dan reken ik vanaf het eerste beginnetje! Succes! Liefs Esther
De eerste zo'n 14 uur. De tweede, tja...ehm, VK kwam binnen en 15 minuten later was daar onze dochter. Beetje gerommel de hele dag, maar niet echt het doorzet gevoel.
@Daya, ahum, dat is snel! Mijn eerste was er in 2,5 uur, 3,5 uur als je het breken van de vliezen meetelt. Heb in dat uur geen weeen gehad. Dus 2,5 uur vanaf de eerste wee.... @Kiki, das ook een snelle zeg! Ben zo benieuwd of ik door de snelheid meer pijn ga krijgen.... @Lucifertje, SUCCES! Ik duim voor je!
mijn eerste bevalling duurde 3,5 uur was toen ingeleid en had infuus met weeenopwekkers. en mijn tweede bevalling duurde 6,5 uur
1e bevalling: 32 uur 2e bevalling: 4 uur De 1e was tergend langzaam maar iets minder pijnlijk. De 2e was even flink heftig en heel erg AU, maar geef mij deze maar want ik was er zo weer bovenop!
Zo, dit geeft de burger moed. Ben nog helemaal niet bezig met zwanger worden, maar mijn eerste bevalling duurde 32 uur, dus hopelijk een eventuele volgende bevalling een stuk korter zeg!
de bevalling zelf (dat ik mocht persen) 1e 50 min en de 2e 3 minuten vanaf de 1e weeën 1e 9,5 uur en de 2e 40 uur (valse starts en weeën zat geen regelmaat in, soms ook geen weeën) En als ik moet rekenen zoals de vk vanaf 4 cm ontsluiting 1e 1,5 uur en de 2e 34 min
1: 4 uur in totaal, begon met het breken van vliezen, 4 uur later zoon geboren. 2: 2 uur, waarvam 1 uur en 40 minuten weeen die niks voorstelde maar toch tot 7cm ontsluiting hebben geleid, daarna vliezen gebroken en 20 min later was ie er
ps. nog vergeten te melden dat ik daarna wel dagen lang ontzettend heftige na-weeen heb gehad, paracetamol hielp maar een heel klein beetje. Vond die na-weeen pijnlijker (vooral met aanleggen) dan de hele bevalling! ouch!
Meiden, bedankt! Ik begrijp dat ik me mag voorbereiden op een net zo snelle bevalling of een nog snellere! Maar goed, zoals de vk van de week zei: je weet het NOOIT! Misschien doe ik er deze keer wel 30 uur over...laten we dat maar niet hopen! hihi. Komt steeds dichterbij, maar merk dat ik me er ook steeds meer bij neer kan leggen. Dat is wel een prettig gevoel. Lig er gelukkig niet meer wakker van.