Sjonge zeg, ik ben bijna 3 jaar geleden gesterisileerd middels Essure en nu zou het best zo kunnen zijn dat ik tóch zwanger ben geraakt. Ik voel me misselijk, net zoals bij de zwangerschap van dochterlief. Hoef nog niet over te geven maar zit daar soms wel tegenaan. Bij de zwangerschap van Miga ben ik echt zo verschrikkelijk misselijk geweest, overgeven, bijna een ziekenhuisopname door die verlammende misselijkheid. En nu voel ik dezelfde misselijkheid, in veel lichtere mate nog, al een paar dagen. Het trekt niet weg, blijft bestendig. Dit lijkt niet op een virus..... Ik móet m'n verhaal even kwijt, vandaar dat ik me hier heb aangemeld. Ons gezin was compleet maar mogelijk toch niet?! Als het wél zo is, is de kans groot op een EUG. Dat hoop ik toch niet!! Time will tell........... Is er hier iemand met dezelfde ervaring? Groetjes, Migoa
Nee, daarvoor is het nog te vroeg. Pas over een dag of 10 ongeveer (heb geen regelmatige cyclus) is mijn NOD. Helaas... Anders was ik snel uit de onzekerheid.
Het lijkt mij niet dat jij 4 dagen een eventuele eisprong al enkele dagen misselijk bent vanwege een zwangerschap? Aangezien je zegt dat je pas over 10 dagen kunt testen...? Als je al enkele dagen misselijk bent vanwege een zwangerschap dan zou een test nu toch wel moeten werken.
Een test werkt op de hoeveelheid hcg. Ik reageer er sterk op maar zelfs een vroege zwangerschapstest is kennelijk niet zo gevoelig als ik Bij mijn eerdere zwangerschappen was het precies hetzelfde.
Toch zegt een eerdere zwangerschap niks over een eventuele volgende zwangerschap. Bij de eerste wist ik het ook al ruim voor mijn nod omdat ik toen al liep te spugen. En nu wist ik het zelfs op nod nog niet en toen ik een test deed dacht ik nog dat het niet kon omdat ik niks voelde Maar goed... als jij nog 10 dagen kan wachten... wie ben ik dan om te zeggen dat je nu moet testen haha Spannend is het wel! Zou wel bijzonder zijn na een sterilisatie, maar niet onmogelijk dat heb ik wel vaker gelezen.
Zoiezo is de baby nog niet ingenesteld dus maakt hij ook nog geen hcg aan. Sorry lieve schat maar dat kan je nu echt nog niet merken
Dit vond ik op internet: Na de bevruchting wordt vooral het hormoon HCG geproduceerd. HCG staat voor humaan chorion gonadotrofine en wordt alleen in de zwangerschap geproduceerd. Dit hormoon zorgt vooral voor de misselijkheid in de eerste maanden van de zwangerschap.
Ja en toch word het pas na de innesteling opgenomen door je lichaam, Als er hcg is dan kan je ook testen.
Ik weet 't ook niet... het is allemaal te toevallig en ik voel me zwanger terwijl ik daar voorheen echt niet mee bezig was. Deze misselijkheid heb ik alleen maar tijdens mijn eerdere zwangerschappen gehad. Vandaar dat ik meteen op 'dit spoor' terecht ben gekomen. Misschien is het helemaal niet zo. Kan best. Als deze misselijkheid blijft, ga ik in elk geval een zwangerschapstest doen om zekerheid te krijgen. Blijkt dat ik niet zwanger ben, dan stap ik naar de huisarts want dan is er iets anders aan de hand.
migoa ik zou idd even afwachten, het zou zomaar eens kunnen. ik heb niet dezelfde ervaring als jij wat ik ben niet gesterilisseerd. ik ben nu zwanger door de pil heen. ik heb 5 juli mijn innessteling gehad en was een dag later erg misselijk en tot op heden nog steeds. ik heb uiteindelijk pas 11 augustus een positieve zwangerschapstest gehad dit omdat ik erg weinig hcg aanmaak en dan toch ziek zijn rarara? dus alles kan. zou het wel welkom zijn?
Deze methode staat toch als heel betrouwbaar aangeschreven? Ik wil mezelf na deze zwangerschap ook via de Essure methode laten steriliseren namelijk, dus heb wel wat rondgesnuffeld. Dit leek mij een zeer betrouwbare manier van anticonceptie. Ik ben het ook nog niet eerder tegengekomen, zwanger ondanks Essure, na groen licht te hebben gekregen. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. Maar ben benieuwd hoe dit afloopt.
@ Kimberly: sjonge, zwanger 'door de pil heen'. Tja, ook dat is mogelijk... En dan pas zo laat een positieve test. Dat gebeurt niet vaak. Maar ook dat is mogelijk. En zo zijn er vele mogelijkheden die niet vaak gebeuren met net die ene keer wel Een derde kindje is zeker welkom. Alleen moeten we dan goed om tafel gaan zitten hoe we het verder gaan doen, want het heeft ingrijpende gevolgen. @ Ashiki: juist vanwege de betrouwbaarheid hebben we voor Essure gekozen. Maar ook daar heb je een kans van 0,2 % op een zwangerschap. En ik zal maar net die ene zijn... Nou ja, tot de zwangerschapstest blijft het afwachten. M'n lijf blijft zwangerverschijnselen vertonen. Maar er kan natuurlijk ook wat anders achter zitten maar ik móest m'n verhaal even kwijt, vandaar dat ik toch maar dit forum heb opgezocht. Het is een enorme rollercoaster aan emoties af en toe. Dit was echt niet onze bedoeling maar Goed, als het zo is dan gaan we er ook voor de derde keer voor.
Heb jij na het plaatsen een (standaard)controle gehad waarbij gecheckt is of de eileiders dichtgegroeid waren? Dat doen ze dmv contrastvloeistof in je baarmoeder te spuiten of heb je alleen een echo gehad om te kijken of de veertjes op hun plaats zitten?
Ik heb een nacrontrole gehad na 3 maanden. Volgens mij is er toen helemaal geen echo gemaakt, zeker niet met contrastvloeistof. Achteraf (nu dus) kan ik me herinneren dat ik na de controle dacht 'hé, er moest toch een echo gemaakt worden'? Maar door de turbulente tijd van toen ben ik daar verder niet achteraan gegaan...
Dat is raar! Ik zou daar hoe dan ook nog om vragen. En ze op de vingers tikken dat ze dat niet eerder gedaan hebben. Maar hoe voel je je? Nog steeds zwanger? Wanneer wil je testen dan? Ik ga toch maar wel voor de Essure, maar zal mij nog eens goed laten informeren door de arts/gyn, want ik wil eigenlijk 0,0 % kans op zwangerschap. Misschien moet man er dan ook aan geloven , dubbel steriliseren moet de kans toch echt onmogelijk maken. Eerst zou mijn man zich alleen laten steriliseren, maar kies toch voor mijzelf vanwege de grotere betrouwbaarheid. Na de beslissing (man) kwam een vrouw op het schoolplein mij vertellen dat zij zwanger was geraakt van haar jongste, ondanks dat haar man zich had laten steriliseren. Dus dat gaan we maar niet doen. Maar goed, ik hou je in de gaten!
Ja, da's idd raar. Ik heb 't bij hubbie nagevraagd (hij was mee met de nacontrole) en hij wist zeker dat er geen echo is gemaakt. Stel dat ik idd zwanger ben geraakt, dan móet er een echo worden gemaakt om te kijken of het intra- of extra-uterien is dus een echo wordt sowieso gemaakt. 50% kans op EUG las ik ergens op internet... Ik voel me idd nog steeds zwanger, er komen steeds meer migoa-specifieke klachten bij die ik bij de eerdere zwangerschappen ook had, dus het kan bijna niet anders...... Over een week wil ik testen dan hebben we de meeste zekerheid. Volgende week zondag is mijn NOD. Vanmorgen las ik ergens op internet dat wereldwijd van 10.000 vrouwen met Essure er 7 zwanger zijn geraakt. Wie weet word ik nr. 8 Verstandig om dubbel te laten steriliseren. In een enkel geval gaat het weleens mis en die kans wordt veel kleiner bij beiderzijds sterilisatie.
Tussen de regels door lees ik dat je ook wel graag zwanger wilt zijn of heb ik dat mis? Symptomen kunnen je lelijk voor de gek houden en zeggen ook niet alles ondanks dat het hetzelfde voelt als je eerdere zwangerschappen. Er gaat momenteel ook een virus rond wat gepaard gaat met veel misselijkheid trouwens. Mocht je graag zwanger willen zijn, dan hoop ik dat je een positieve test in handen mag houden. Trouwens....het komt ook wel eens voor dat een sterilisatie bij een man zich spontaan weer herstelt, dus het zou kunnen dat jouw lichaam het heft ook weer in eigen hand heeft genomen...
Wauw het zou dus wel heeel bijzonder zijn als jij nummer 8 bent van de 10.000 vrouwen! En ook nog eens dubbel spannend als het zo is met het oog op de 50% EUG. Ben nu wel heel benieuwd of je zwanger bent of niet.