We kwamen er op vakantie achter dat ik zwanger was. Allemaal heel erg leuk natuurlijk. Veel last van mijn blaas, veel plassen en afgelopen week last van constipatie. Gisteren zijn wij terug gevlogen naar Nederland, tijdens de stijging had ik ook last van mijn buik. Gisteravond toen wij net thuis waren ben ik wezen plassen en ja hoor licht bloedverlies. Echt heel minimaal maar toch. Ik kon meteen terecht bij de huisartsenpost. Daar verloor ik enkele druppels bloed bij het plassen. Bij inwendig onderzoek echter zat er geen druppel bloed op de handschoen van de arts. Ook had ik nergens inwendig pijn of iets dergelijks. Het fabeltje dat vliegen in de eerste drie maanden slecht zou zijn is volgens hem de grootste onzin die hij ooit heeft gehoord. Verder zei hij dat het bloedverlies niets te maken hoefde te hebben met een miskraam maar ook sluit hij dit niet uit. Hij zei dat het de komende uren afwachten is of ik meer pijn krijg of hevig bloedverlies. Eenmaal thuis met plassen zat er helderrood bloed bij het afvegen maar ook niet echt veel dus ik ben gewoon gaan slapen. Vanmorgen bij het opstaan kwam er wel redelijk wat bloed uit, maar ja wat wil je als je de hele nacht plat ligt. Ik ben nu weer enorm misselijk en heb vreselijk zere borsten en licht zeurende pijn in mijn onderrug. Verder bloed ik weer niet echt veel en ik heb verder ook geen pijn of krampen. Voor mijn gevoel ben ik nog erg zwanger. Mijn verstand zegt alleen wat anders. mijn urine wordt nog getest op een urineweginfectie en verder heb ik nog steeds geen ontlasting, best vervelend. Ik ga straks maar weer die huisartsenpost bellen of ik langs kan komen voor onderzoek. Dan zal hij meer onderzoeken gaan doen en hopelijk een echoscopie om te zien of het vruchtje er nog is of niet. Ik lees vanalles over miskramen dat het gepaard gaat met buikkrampen, lichte weeen maar dat heb ik helemaal niet. Moet zeggen dat ik er heftig in probeer te geloven dat alles goed is maar helaas heb ik ook een gezond verstand waarbij ik reeel blijf zodat het verlies straks niet een al te grote teleurstelling is. Ik zou vandaag 6 weken zwanger zijn. Dat is ook nog maar pril natuurlijk. Groetjes Aecatz
meid de een heft kwaaltjes en krampjes tijdens een MK en de ander voelt niets. Ik heb er zelf een gehad en heb er geen last van gehad lichamelijk. Sterkte meid en ik hoop dat het niets is.
Jaren geleden ook een miskraam gehad, zonder krampen en dergelijke. Maar het hoeft zeker geen miskraam te zijn hoor, misschien in nesteling bloeding. Dus hou een beetje hoop dat het niks ernstigs is, Veel succes en sterkte. Liefs Carolina
Als je pas zo kort zwanger bent dan hoef je geen last te hebben van krampen. Sommige mensen voelen er bijna niks van als het mis gaat. Ik hoop voor jou dat het allemaal goed zit!
Bedankt voor jullie reacties. Gisteren door de huisartsenpost doorgestuurd naar de gyn in het ziekenhuis omdat mijn urine schoon was en ik gistermiddag erge rugpijn had, steken in mijn buik en iets meer vloeide. Hij was bang voor een bbz. Daar een echoscopie gehad en er zat een vruchtzakje van 5 weken netjes in de baarmoeder zelf, er was natuurlijk(helaas) nog geen hartbeweging te zien. Over twee weken moet ik weer terug komen. Het kan nog twee kanten op. Ik kom namelijk net uit Griekenland en heb erg zwakke darmen en dat zou die steken nog kunnen verklaren. Het bloeden zou van de innesteling kunnen zijn. Ze zegt wel dat meestal als je lage rugpijn hebt het vruchtje wel loslaat, maar het hoeft niet. Vanmorgen weer opgestaan met uitermate zere borsten, ik wordt nog steeds misselijk met eten of drinken. Dus mijn lichaam is nog op en top zwanger, heb ook last van hormonen. Vanmorgen echter geen steken in mijn buik, wel last van mijn darmen. Kortom het zal de komende twee weken afwachten zijn. Of in die tijd laat het vruchtje los of ze zien het bij de nieuwe echo. Best een bittere pil eigenlijk, ben je eindelijk zwanger en dan kun je er nog niet van gaan genieten. Groetjes
Dat wat ze over die lage rugpijn zegt slaat nergens op! Hele veel vrouwen hebben in het begin lage rugpijn!! Ik heb het ook een aardig tijdje gehad en ik ben toch echt nog zwanger. Kijk maar eens op internet, dan zie je dat dit veel vaker voorkomt! Het kan pas kwaad als je er bloed bij blijft verliezen en echt krampen hebt. Wel een goed tegen dat er een vruchtzakje te zien was! Ik heb goede hoop voor je! Sterkte met afwachten de komende 2 weken!
Die lage rugpijn komt toch doordat alles "weker" wordt daarbeneden? Voor ik positief testte voelde ik me 80 na 10 minuten wandelen (gelukkig niet elke keer) Met mijn mk had ik juist geen last van mijn rug! buikkrampen en bloedverlies had ik. ik hoop dat alles goed mag blijven gaan meis! Groetjes Cyntje78
lage rugpijn zegt niets hoor, ik heb het bij beide zwangerschappen gehad, de een is goed gegaan, de ander helaas een mk met 9,5 weken. Hierbij heb ik trouwens helemaal geen buikpijn of krampen ofzo gehad. Dus maak je niet druk... ik zal voor je duimen dat je over twee weken een prachtige echo hebt, en het duurt lang die twee weken, ik weet het, maar het gaat voorbij! Sterkte!
Ahh hoop dat het niets betekend. En dat het verder allemaal goed gaat verder. Bij mijn vmk merkte ik ook niets, geen buikpijn niets, alleen het bloedverlies was heel erg. ik was bijna 6 weken ook bij de 2de vmk kreeg ik lage rugpijn. Maar iedere vrouw is natuurlijk anders.. My fingers are crosed for you... Wat je zegt idd ben je eindelijk zwanger kan je er nog niet van genieten.. Succes
Inmiddels nergens meer last van. Een dag nog wat oud bloed bij het afvegen. Tevens vertelde mijn moeder dat ze van mij en mijn zusje de eerste paar maanden gewoon ongesteld was. Nou dan heb ik me met mijn druppels toch wel erg druk gemaakt. Was handig geweest als zij dit van te voren gemeld had. We zien het staks wel over twee weken bij de volgende echo. Al heb ik het idee dat het wel goed zit nu. Symptonen worden tot nu toe alleen maar erger, erg vervelend met dit warme weer.
Nou daar ben ik dan weer. Gisteren een echo gehad, helaas op een oud en slecht apparaat. Maar dat mocht de pret niet drukken voor onze kleine, je zag binnen no-time een knipperlichtje. Ha geweldig om het hartje te zien kloppen. Het was nog een spannende week geweest omdat ik afgelopen dinsdag flink wat oud bloed verloren ben. Maar het belangrijkste is dat het tot nu toe dus goed gaat met ons beebje. Groetjes
lieve aecatz, ik had precies hetzelfde. eerst een hele lichte bloeding en de dag erop werd het heviger. ik mocht helaas niet gelijk een echo en moet wachten tot vrijdag. ik ben volgens mij een paar dagen geleden toch het vruchtje verloren. ik hoop voor jou dat het allemaal goed komt. veel liefs zoetje
hey meis, Ik had een week lang heel erg veel bloedverlies en zelfs zo erg veel dat de druppels in de pot vielen en het was helder rood, en ik had ook geen krampjes of wat dan ook en mijn zoontje is gister 4 geworden dus het hoeft niets te zijn. Ik zal je aanraden (heb ik toen gedaan) om een echo te laten maken dan weet je het zeker ! Heel veel succes !!!