Hoeveel weken eerste controle/echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door chantal6790, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    Hallo meiden 10 Juni moet ik voor het eerst naar de verloskundige. ik ben dan 9 weken. Nu hoor en lees ik dat er al mensen zijn die met 9 weken soms eerder al een echo krijgen. Het is ons 2de kindje en de eerste zwangerschap had ik zwangerschapsvergiftiging was een uiteindelijke spoedkeizersnede met 39+5 weken. Vorig jaar augustus heb ik met 5 weken zwangerschap een miskraam gehad. bleek dat er er een breuk in het litteken zit van de spoedkeizersnede

Weet iemand hoe dit zit? of dit gewoon per verloskundige verschillend is. Gezien de miskraam en vooral de reden waarom, ben ik natuurlijk stront zenuwachtig er iets mis is, en dan geeft het een best raar gevoel als je iemand die je kent (andere regio wel) met 7 weken naar de verloskundige al gaat en met 9 weken een echo heeft terwijl het de eerste zwangerschap is en ze verder gezond is

2. Derbi

Derbi Niet meer actief

Hier wordt standaard rond 8 weken een eerste echo gedaan. Kan iets eerder, kan iets later. Ik denk als je een miskraam hebt gehad dat het misschien niet direct aanleiding is om eerder een echo te doen. Het wordt denk ik anders als je er meerdere hebt gehad.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Bij een gyn krijg je vaak eerder een echo, maar daar ben je niet voor niks ;) bij een gyn.

Normaal is het rond de 9-10 weken dus gewoon mooi op tijd hoor.
    Vroeger was het pas rond 12 weken tegenwoordig zijn ze al sneller bij de vk ...

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    Hier in het ZH standaard vanaf 8 weken
    Mits je om medische redenen een eerdere echo krijgt

Hier spoedecho gehad met 7 weken en 8 weken 1e echo en 11 wkn weer vanwege medische redenen krijg ik ze om de 3 a 4 weken een echo controle

gewoon ook goed aangeven wat je graag wilt!

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik krijg altijd met 6 weken een echo maar dit heeft indd medische redenen
    Ik krijg ook elke 2 à 3 weken een echo

Een verloskundige is vaak rond de 9 weken de eerste echo.

6. chantal6790

chantal6790 Actief lid

13 mei 2013
    368
    10
    18
    dankjullie voor de reacties :) hier in Enschede maakt de verloskundige (vivre) niet zelf de echo. met 9 weken heb ik dan het gesprek en dan word je doorgestuurd en krijg je met 2/3 weken een afspraak voor de echo en moet je het blaadje met uitslagen mee naar de verloskundige nemen

Ben zooooo benieuwd hihi

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

is ook veel fijner later je echo hoor...
    In het begin zie je weinig of klopt er nog geen hartje en ben je ongerust enz enz...

Bij een later termijn zie je je kindje al bewegen...

8. firsttime

firsttime Fanatiek lid

1 aug 2012
    1.137
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had de eerste echo bij 11+2

9. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ik dacht een echo te hebben met bijna 8 weken. Bleek 9 weken te zijn.
    zonder medische redenen, bij gewone vk.

10. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    overal tussen de 8 en 10 weken

Blijf het jammer vinden dat je bij de VK weinig dan ook weinig echos krijgt.

Loop zelf in ZH en nooit bij de VK gelopen maar vind het te weinig

11. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik had mijn eerste echo toen ik 7+3 was, ik dacht zelf 8 weken te zijn, iets terug gezet dus. Bij mijn vk is 8 weken standaard, maar dat verschilt echt per vk.

12. singa

singa Niet meer actief

Bij de eerste kreeg ik de eerse echo al met 8 weken en daarna nog 1 met 12 weken. Dit was bij de VK.
    Bij een tweede moet ik naar de gyn en daar krijg je bij ons pas een echo tussen de 10 en 12 weken.

13. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Ik krijg volgende week dinsdag mijn 1e echo met 6 weken vanwege eerdere miskramen

14. Miesje25

Miesje25 Bekend lid

5 nov 2012
    964
    552
    93
    Vrouw
    Scheveningen
    Ik heb as maandag afspraak bij de gyn.
    Denk dat ze dan ook een echo maken maar zeker weten doe ik dat niet, alles is nieuw voor mij.
    Ik ben dan of 6+1 of 6+6.

15. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Ik vind het na een miskraam dat je idd pas laat mag komen voor je eerste echo
    Mijn allereerste zwangerschap kreeg ik gewoon met 12 weken de termijn echo, helaas bleek dit een ma te zijn

Daarna alle volgende keren een echo met ong 7 weken gekregen via de vk ivm met eerder mk

Ik zou het toch nog eens aangeven bij je vk, dat je je zorgen maakt en er geen gerust gevoel op hebt hoe het nu gaat
    Wie weet kunnen ze toch iets voor je regelen!
    Succes!

Deel Deze Pagina