Misschien per ongeluk alcohol gehad! Hoe schadelijk tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Elleke, 2 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manaolana

manaolana Niet meer actief

In Nederland gebeurt dit ook hoor. Altijd even checken of het echt 0.0 is. Staat op de achterkant. Heb al meerdere malen in de supermarkt (in NL) gezien dat er 0.2 in zat, nog geen 0.5.

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    #22 SMJD, 2 jul 2017
    Laatst bewerkt: 2 jul 2017
    Ontspan! Op de ingrediënten lijst staat zelfs geen rauwe eieren, en geen alcohol, dus dan kun je het gewoon eten volgens mij hoor! En dan nog, als er al iets in zit dan heb je zo weinig binnen gekregen dat je kleintje er geen schade van ondervind.
    Sluit me bij de anderen aan: dat je zo stresst ja slechter voor je kindje, en probeer te relativeren anders worden het lange weken...

3. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ja, dat had ik laatst ook. Zo'n paulaner alcoholvrij biertje. Was ook al zo lekker :D. Baalde er wel even van omdat ik natuurlijk bewust geen alcohol drink, maar niets aan te doen en weer door.....:thumup:

chantalvl en manaolana vinden dit leuk.
  4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik weet niet of je bewust eindigt met "en weer door" maar ik lig in ieder geval naast de bank :roflmao: want zie je zo voor me in de Amstel 0.0 reclame haha.

Do1981 vindt dit leuk.
  5. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Haha, moet nu zeggen dat, dat zo is. Maar toch was het eigenlijk niet bewust zo :D

6. Moess

Moess Niet meer actief

Ff lichtelijk off topic: Klopt, in NL winkels. Maar bier dat in NL gebrouwen is mag dit niet. Buitenlands bier mag in NL dan weer wel zo verkocjt worden.. of zo iets ;)

7. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Haha toen ik de titel las (banaantje met banaan) dacht ik oké.. logisch :D
    Maar het gaat dus om mogelijke advocaat in banaantjes. Waarvan je al hebt vastgesteld dat het niet zo is.
    Dus ik zou zeggen, neem er nog een :p

Ohm en Kristientje vinden dit leuk.
  8. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

:eek: :eek:

K snap dat je even schrik, maar al was t wel zo, wat wil je er tegen doen?
    Geniet lekker van je zw!

9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Hoeveel bewijs wil je nog hebben? Niks = niks. Als het lekker was zou ik zeggen; ga voor die hele doos
    Gut je moet nog zo lang! Dat zal me wat worden...
    En misschien maakte manlief een geintje? Als hij weet hoe je reageert heeft hij nu in ieder geval een hard gelach...

10. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Met dat biertje had ik inderdaad ook, in dit geval was het warsteiner alkoholfrei, ja 0.5% dus.
    Ik vond het heeeeel vervelend (was toen een week of 8 zwanger), maar alles is goed met onze kleine man. Ik kan dit soort dingen gelukkig aardig lostlaten intussen.

Ook ik heb aan het begin van de zwangerschap (toen ik het nog niet wist) gerookt en alcohol gedronken. Sterker nog: Ons kleintje is verwekt op wintersport, en toen was is soms heeeeel ver heen na al die halve liters en schnappies. Mijn verloskundige zei toen direct dat ik dit moest loslaten omdat het anders een heeeeele lange zwangerschap wordt.

Ik zit nu in de 23e week, en alles gaat super met mij en de kleine man. :D

11. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ik zou me eerder zorgen maken over de glucose-fructosestroop dan het minuscule beetje alcohol die er eigenlijk ook niet in kan zitten, in een bevroren iets wat zo verkocht wordt zonder 18+ erop.

vlndr vindt dit leuk.
  12. nosilla

nosilla Fanatiek lid

31 okt 2016
    1.584
    981
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Ik zou me er niet druk om maken, als het erin zat is de hoeveelheid vaak echt te verwaarlozen. Ik opende een tijdje geleden een flesje bier voor m'n man en een flesje alcoholvrij bier voor mezelf en nam per ongeluk een slokje van het verkeerde flesje... Voelde me gelijk een soort schuldig maar kan denk ik echt geen kwaad hoor.

Deel Deze Pagina