Misschien raar met hebben jullie dit ook gehad?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Channel, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channel

Channel Lid

29 dec 2009
    62
    0
    0
    Hi Dames,

Ik ben nu 19 weken zwanger en ik heb sterk het gevoel dat mijn buik kleiner is geworden. Ik dacht dat het misschien aan mij lag maar toevallig zag ik een nichtje van me vandaag en die zei ineens van je buik ziet er niet meer zo groot uit?

Ik ben bang om de verloskundige te bellen ik schaam me er zo om straks vind ze me een overbezorgde zwangere.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen

Groetjes:(

2. Ospiri

Ospiri Actief lid

5 apr 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen idee of het normaal is maar als je geen pijn of bloedverlies hebt gehad zal het niet erg zijn neem ik aan?
    De verloskundige zal het echt niet erg vinden als je belt hoor, gewoon doen!
    Misschien zijn je darmen wat minder opgezet? Of heb je misschien moeite gehad met eten?

Maak je niet teveel zorgen, het is vast niks ergs!
    En gewoon de vk bellen hoor!

3. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hoi,

grappig, we zijn even ver... Ik heb ook af en toe het idee dat mijn buik kleiner is, maar dat is dan soms na 2 dagen weer voorbij en zit ie er gewoon weer. Volgens mij ligt het aan je darmen (bv door verstopping wat ik dan weer heb...) of aan de plek waar je kindje zit. Er zit nog zoveel ruimte in je buik dat ie soms wat weggekropen zit. Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Zo had ik bijvoorbeeld vorige week mijn buik gemeten en was ie 97 cm en gisteren kwam ik niet verder dan 92. Ik denk dat je je er niet druk om hoeft te maken. Zolang je geen liters vruchtwater of erger nog bloed o.i.d hebt verloren moet het er gewoon nog zitten.

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik denk ook dat het met je darmen te maken heeft! Heb nog steeds wel als ik goed naar de wc ben geweest - heb nogal last van verstopping - dat mijn buik dan kleiner lijkt.
    Heb je verder geen pijn?

5. Channel

Channel Lid

29 dec 2009
    62
    0
    0
    Nee, ik heb geen pijn en ook geen bloed verlies. Eet de laatste tijd veel minder omdat de lust er gewoon niet meer is dus eet ik vooral fruit en groente.

Ga morgen bellen...ik hoop dat het inderdaad mijn darmen zijn.

Hartelijk dank voor jullie antwoorden

6. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    ik heb dat ook dat mijn buik soms kleiner lijkt...
    Ik heb geen bloedverlies gehad... Ook geen vruchtwater... althans niet dat ik weet... neem aan dat het nat moet aanvoelen...

Ik moet soms wel 2 keer naar het toilet... zal het daar mee te maken hebben?
    pfff... weet het ook niet.

7. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Nooit eerder last gehad van opgezette darmen? Ik heb er al jaren last van en je darmen zetten meer op van bepaalde voeding, heeft met gisten te maken.

8. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (Belgiƫ)
    zijn veel je darmen denk ik en hoe de kleine zit maakt ook een verschil.

9. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.054
    113
    Vrouw
    Grote kans dat het je darmen zijn, maar ik zou toch je vk bellen, kan ook vermindering van vruchtwater zijn namelijk en dat moet gecontroleerd worden.

10. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik heb gebeld hierover naar de verloskundige...
    En zij vroeg of ik bloed had verloren of vruchtwater...bloed niet en vruchtwater tja... mijn slipjes zijn niet nat ofzo... en met plassen merk ik dat niet in ieder geval.. zou niet weten hoe dit aanvoelt...

Dus volgens mij ook niet....
    Ze zei dat het kan dat je buik soms kleiner lijkt.. dat heeft ook te maken met de hoeveel aan voeding die je gehad hebt. Misschien at je 2 dagen geleden meer en 2 dagen later minder waardoor er minder vocht in zit.. en dus je buik kleiner lijkt...

Niets om zorgen over te maken dus.
    Ze had het niet over darmen in ieder geval.

11. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Maar waar gaat voeding doorheen?! ;)
    Fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken!

12. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    ;) oeps... via de voorkant... :p grapje... groot gelijk mijn fout.

Deel Deze Pagina