Acupunctuur cyclus van slag

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MinnieJ, 28 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

#1 MinnieJ, 28 sep 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 sep 2012
    Ik menstrueer meestal altijd heel regelmatig, meestal precies om de 4 weken, soms scheelt het een dag.

Nou ben ik begonnen met acupunctuur 3 weken geleden, gewoon voor mezelf om wat te ontspannen.

En nu deze maand ben ik overtijd en niet zwanger. Zo gek..ik moest het dinsdag worden, ik had afgelopen weekend het idee dat het door zou breken, krampen enzo en rugpijn, en vervolgens NIKS:(! Gek he? Zou dit nou samenhangen met de acupunctuur??

Ik heb zelf het idee dat ik heel gevoelig reageer op bepaalde dingen, toen ik een keer een maand tarwekiemolie slikte was ik ook opeens te laat, de 3x in de afgelopen 7 maanden dat ik te laat was had ik iets geslikt, de eerste x etos zwanger worden pillen in ronde 2, de 2e x tarwekiemolie in ronde 4 en nu de 3e x acupunctuur in ronde 6. Kan dit? Dat je zo overgevoelig reageert op behandelingen/supplementen rondom je cyclus?

Ik vind het wel erg toevallig, ronde 1 gewoon netjes 28 dagen, net als ronde 3 en ronde 5 maar die andere rondes iets geslikt/gedaan en meteen van slag.

herkent iemand dit?

2. dphoek

dphoek Niet meer actief

Hoi,

Geen idee of je extrra gevoelig kunt zijn...Ik weet wel dat je, als je ergens heel erg in gelooft of wanneer je hoop versterkt wordt doordat je iets gebruikt, je cyclus psychisch kunt beïnvloeden. Sommige vrouwen hopen zó sterk of zijn er zó obsessief mee bezig, dat ze schijnzwanger worden. Dus wel allerlei verschijnselen maar niet echt zwanger. Ken je het placebo effect van medicatie? Placebo wil zeggen dat je voorgehouden krijgt dat een medicijn een bepaalde werking heeft en dat je dat aanneemt als waarheid, maar dat het stiekem gewoon een nutteloze pil is. Omdat je er zo erg in gelooft, word je er uiteindelijk wel beter van. Dat doet je psyche dan dus. Placebo's worden altijd gebruikt bij het testen van een nieuw medicijn. Eén groep krijgt het echte medicijn en één groep een placebo. Dan kunnen ze objectief bepalen of het medicijn echt werkt. Ik bedoel niet dat de dingen die jij gebruikt hebt placebo's zijn hoor!! Maar ik bedoel dat je geest de werking van die dingen kan versterken. Beetje moeilijk verhaal, maar ik hoop dat je mijn goede bedoeling snapt:)

Geen idee hoezeer jij er mee bezig bent hoor; ik gooi een balletje op:) Maar misschien zijn er wel vrouwen die deze ervaring delen?

Groetjes Patricia

3. dphoek

dphoek Niet meer actief

Ik ben zelf overigens ook zelf net begonnen met acupunctuur:D

4. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik ken het placebo effect wel maar ik snap niet helemaal hoe het van toepassing zou zijn op mijn verhaal...?

Ik ben er veel mee bezig, vooral tegen het einde van de maand, maar heb nooit gedacht dat ik zwanger was, zelfs niet gehoopt dus schijnzwangerschap heb ik geen last van. Ik weet eigenlijk vrij snel altijd dat het niet raak is en houd mezelf dus niet voor de gek of zo. Ik weet nu ook dat ik absoluut niet zwanger ben, ik heb daar niet eens een test voor nodig.

Iedere vrouw gaat supplementen slikken als ze probeert zwange rte raken maar raakt toch niet meteen ontregeld door een placebo effect..?

Maar bedankt voor het meedenken in ieder geval:)

5. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Het is altijd mogelijk dat je erg sterk reageert op middeltjes. Heb je het er al over gehad met je acupuncturist? Misschien dat hij/zij je kan vertellen waarom je cylcus ineens langer is? Al aan de mogelijkheid gedacht dat je wel zwanger bent maar dat je nog niet positief test vanwege traag HCG? Ik roep maar wat ;)

6. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Nee ik weet echt zeker dat ik niet zwanger ben, dan zou ik ook iets moeten voelen in mijn baarmoeder of me hormonaal voelen of pijnlijke borsten, ik ben eerder zwanger geweest dus denk dat je het dan wel een beetje herkent.

7. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Het zou wel erg leuk zijn trouwens, daar niet van:D:D:D

8. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Elke zwangerschap is anders ;)

Deel Deze Pagina