Hoii dames Ikzelf ben maar een klein dametje van 1m50 maar men vriend is wel 1m88.. Nu heb ik al veel verhalen gehoord over problemen bij de zwangerschap bij kleine vrouwen, vooral naar het laatste toe dan. Dat het babietje dan geen plaats genoeg heeft (zelfs een mama met gebroken ribben), ook dat er meer kans is op te smalle bekken, enz.. Zijn er hier nog kleine mama's die hier ervaring mee hebben? Groetjes
Lees mee, bijna hetzelfde hier. Ik ben 1,60, manlief 1,96. Dus ook bang dat beeb te groot voor mijn buik wordt
Ik ben zelf 1m66, mijn vent 1m91 en 110kg (brede gozer). Ik ben niet heel klein dus maar wel klein van bouw! Ik kreeg vaak te horen dat onze dochter klein zou zijn en heb ook zelfs een groei echo gehad, het bleek echter mee te vallen. Mijn vk had ook gezegt je bent nou eenmaal klein van bouw dus dan krijg je ook geen 9ponders (wat ik overgins een beetje onzin vond maargoed). Mijn vriend riep ook steeds hoe moet dat nou ooit uit jou lichaam komen! Ik was dus ook al bang voor een horror bevalling en alles. Maar onze dame was blijkbaar echt voor mijn lichaam gemaakt op maat, ze lag na een bevalling van 180minuten al in mijn armen. Was 3450gr en 54cm, prima dus! Wel had ik erg last van mijn ribben tijdens de laaste weken, maar dat was het ook wel. Ik lees van zat vrouwen die 1m76 zijn die allerlei complicaties hebben, denk dus dat je niet banger hoeft te zijn als je wat 'kleiner' bent.
Mijn schoonmoeder is 1.60 en mijn schoonvader 2.10. Schoonmoeder is op een normale manier bevallen van 2 zoons, beiden rond de 40 weken geboren en waren gewoon netjes 3700 gram en 50 cm. Geen problemen of complicaties. Volgens mij zegt het niet zo veel hoe lang je bent, het heeft meer te maken met je bouw. Mijn beste vriendin is 1.85 maar erg smal en tenger van bouw. Zij heeft het zwaar gehad omdat het kindje niet in haar bekken bleek te passen. Maar dat staat helemaal los van je lengte vertelde ze, dat heeft echt te maken met je botten en je bouw en je kunt vaak helemaal niet aan vrouwen zien of ze een te smal bekken hebben. Mijn moeder is ook redelijk klein (1.65) en mijn broer is geboren met 38 weken en had een gewicht van 4400 gram. Mijn vader is normaal qua bouw (1.85 denk ik) en dat mijn broer wat groter was had niets te maken met de lengtes van mijn ouders. Kan me wel voorstellen dat een kindje sneller tegen je ribben aan schopt als je klein bent, maar dat is meer gewoon een vervelende bijkomstigheid dan dat het echt problemen zal opleveren tijdens je bevalling..
Hier ook iemand wat klein is 156cm en geen problemen gehad kindjes genoeg plaats en dit waren 9 ponders bij de bevalling en 54 dus geen kleintjes en nu de 3 de word ook weer zo groot geschat dua denk niet dat het met de lengte te mken heeft man is trouwens ook maar 173cm ddus ook niet groot
Ik ben 1.63cm. Mijn man noemt me: een kleintje met een kleintje. Lief hè? Maar ik lees even mee, ben wel benieuwd naar de verhalen.
Ik ben 1,57m klein. De oudste was 47cm en 2540gr, de (nog) jongste 50cm en 2890gr dus verwacht nu ook weer een kindje niet veel groter dan dat. Moet er wel bij zeggen dat beide bij 36+2 geboren zijn ivm zwakke baarmoedermond. Mijn schoonmoeder was 1,65m ongeveer en mijn man was 59cm bij zijn geboorte .
Interesssant topic. Ik ben zelf 1.62 en heb een smal bekken. Mijn vriend is 1.80. Ik kreeg te horen bij mijn laatste echo dat het een kind van de moeder gaat worden en ze schat het eerder op 6 a 6,5 pond dan 7 pond bij de geboorte. Volgens mij zegt bouw inderdaad niet veel. Ben toch wel benieuwd hoe het gaat met mijn bekken. Ik heb niet het gevoel veel aangekomen te zijn bij m'n heupen. Hoewel het er inmiddels wel +10 zijn.
hoi hoi, ik ben dan niet heel klein (1.70) maar wel heel smal mijn man ik groot 1.90 en breed mensen (verloskundige, vrienden, ziekenhuismedewerkers) ooohh leuk lief smal vrouwtje komt een lief klein babytje.. NIET DUS haha ik had een 9 ponder!!! en ja was even moeilijk ivm mijn bekken.. maar hij is eruit gekomen en nu krijg ik extra groeiecho's (40weken zwanger) want anders halen ze dit kindje met een keizersnee.. en tot nu toe moet het passen
Hier ook klein, 1.55m en man 1.80m. Ik had wel vroeg last van mijn bekken (11 weken) maar sinds de bekkentherapeut bijna geen last meer. Bescheiden buik en nu bij 20 weken,1 kg aangekomen. Baby is wel zwaarder dan gemiddeld dus heb geen idee wat ik kan verwachten... Misschien gezien de vroege bekkenklachten is mijn lichaam zich er al vroeg op aan het voorbereiden of werkt dit niet zo?
ik ben 1.60 het heeft nooit voor problemen gezorgd, buiten het feit dat ik snel onstabiel was ivm met grote buik, bij elke stap dacht ik dat ik voorover zou vallen Op het laatste zat de baby idd erg hoog en werd daar misselijk van, kreeg het idee dat ik haar kon uitspugen, ribben waren helemaal bont en blauw, maar ja tis niet echt een probleem. Met bevallen geen probleem gehad, een hele snelle bevalling waarbij onze dame zowat gelanceerd werd.
hier ook een kleintje. ik ben 1.51 en mijn man 1.87 iedereen zei me ook uit jou gaat een cola blikje komen bij mijn eerste zwangerschap was dat ook wel zo. ik ben met 5 maanden bevallen van een wondertje van 600 gram. ik weet dus niet hoe het is om hoogzwanger te zijn als kleine vrouw. maar het zal zo als ik hier boven lees wel goed komen zeker. veel liefs, moi
Ikke 158cm. Man 199cm ong. (wel via IUI D zwanger, maar dan pakken ze wel iemand die dezelfde kenmerken heeft).. Buik is enorm, want die komt naar boven omdat de ruimte naar boven beperkt is. En omdat ik geen buikspieren heb, en omdat beeb 4 weken voor loopt haha... Geen last van zere ribben oid. Ook geen brandend maagzuur, terwijl beeb tegen maag aanligt te trappen. Alleen beurse plek waar meneer zijn kontje telkens naar buiten duwt. Ben tot nu toe 30 kg aangekomen, vreselijk...heb zw diabetes en ben van dieet, naar spuiten zo nodig, naar drie maal daags standaard spuiten gegaan...baby loopt daarom al 4 weken voor op groei..heb een mega buik.
Ik ben 1.65 en man ergens in de 1.80. Kan niet zeggen dat ik problemen heb ervaren door mijn lengte. Baby was al erg vroeg ingedaald en heeft dus een flink aantal weken al vast tussen mn bekken gelegen waardoor lopen wat lastig was, maar dat zou een vrouw die langer is hetzelfde ervaren denk ik. Ik had geen mega buik, dus daar kan ik dan weer niet over oordelen.. Wel veel last van brandend maagzuur gehad bij de eerste maar dat heeft volgens mij niets met mijn lengte te maken, heb daar deze keer namelijk veel minder last van. Met bevallen ook geen problemen gehad, gewoon een fijne en redelijk snelle bevalling zonder complicaties. Overigens was mijn dochter wel een kleine baby. Heb er groei echo's voor gehad tot vervelends aan toe en ze is geboren met 40+1, 48 cm en 2980 gram. Maar mijn meisje is nu nog steeds klein.
1.63 vriendlief 1.95 bij omze dochter werd gezegd dat ze heeelll groot zou zijn.. Was 53 cm en 3610 gram, helaas wilde ze tijdens het persen niet indalen en werd het ks.. Nu de tweede die wordt ook groot geschat.. Bij dochter had ik een flink gevulde buik en nu ook al.. Ach we wachten af, het moet er toch uit
Hallo meiden ! Ik ben ook zo'n kleine mama 153 en mijn man is 180 cm en 120 kilo. Ik zou op maandag een afspraak hebben bij de vk om te kijken of Mike niet te groot was voor mijn bekken. Ik ben die zondag ervoor bevallen van onze zoon. En het paste ! haha ! Hij is geboren met 38 weken en woog 2655 gram. binnen 10 minuten is hij geboren, heb er geen moeite mee gehad. Nu ben ik 27 weken in verwachting van onze dochter, en volgens de laatste echo word dit een flinke meid. Geschat geboortegewicht zo rond de 3700 gram. Moet eerlijk zeggen dat ik sinds dat ik het weet me wel een beetje druk maak hoor over de bevalling... Het klinkt zo 'groot'. Maar aan de andere kant, over mike zeiden ze ook dat hij groot zou zijn, en woog uiteindelijk ook maar 2655 gram en was 46 cm. Ik zou gewoon je angst bespreken met de vk. Maar het kan dus wel !
Ik had bij mike wel al een flinke buik, en nu ook weer. Alleen wel 2 totaal verschillende buiken. Mike groeide meer over de breedte en naar voor. En deze keer groeit me buik erg naar voren en zit hij erg laag. Volgens de mensen om me heen heb ik voor mijn lengte een behoorlijke buik ! Heb alleen veel last van me rug, vooral als ik te lang zit, begin al een beetje te 'waggelen' en ook last van maagzuur. Dochterlief zit voornamelijk op mijn blaas te drukken, dus geen last van mijn ribben.
@kleintje 84 Bij mij zit ze ook erg laag waardoor ik nog steeds erg vaak op het toilet zit aangezien madame er overdag vaak tegen aanschopt. Maar ik hoopte eigenlijk dat dat na de 20 weken een beetje naar boven zou gaan.. Ik zie dat jij al wat verder bent en begrijp dat het nog steeds laag zit? Moet je ook vaak naar de toilet of valt dat mee?
Ik ben ook vrij klein (157) en man gemiddeld (185). Ik had een mega buik, vooral op het laatst. Maar echt 'last' had ik er niet van, tenminste niet meer dan redelijk natuurlijk. Kindje werd geschat op 6,5/7 pond, was uiteindelijk bijna 8 pond en 53 cm. Flink kindje dus. Maar heeft pirma gepast hoor. De bevalling was wel heftig maar dat had meer te maken met het feit dat ik ben ingeleid (41+6) dan dat het een groot kind was. Nu zullen we wel weer zien.
Ik ben 1.67 en mijn vriend is 2.02. Ons zoontje had een normaal geboortegewicht van 3835 gr. hij was wel lang 56 cm. Hij is met een ks ter wereld gekomen, maar dat heeft niets te maken gehad met zijn formaat. Nu bij nr 2, bleek bij de 20 weken echo dat zijn beentjes 1 week voor op schema liepen. Dus ook dit wordt weer een lange. Ik heb niet een abnormaal grote buik gehad. volgens mij heeft het weinig te maken met het geboorte gewicht en grootte van je kindje. ik zou me er niet al te druk om maken. Groetjes