hallo dames, sinds een dag of 4 ben ik misselijk. in het begin werd ik misselijk omdat mijn maag leeg was,maar nu word ik in de late namiddag misselijk en nog misselijker na mijn avondeten en dat duurd dan tot als ik in slaap ben gevallen! ik begin al een beetje bang te krijgen om te eten nu,bang voor die misselijkheid. ik heb al 2 zoontjes en bij hun was ik nog nooit zo misselijk geweest,maar bij deze..! wat doen jullie ertegen? groetjes sofie
Hoi Sofie, Ik ben ook zo misselijk geweest, het begon bij 5,5 week en, ik wil je niet ontmoedigen, maar het was pas weg bij week 22 en sinds week 31 is het weer terug... Het enige wat mij hielp is eten. Al is het maar een cracker, een beschuitje met jam, een evergreen...licht verteerbare dingen dus. Ook een bakje yoghurt of vanillevla kan helpen. Ik merkte dat als mij maag redelijk gevuld bleef, het tamelijk te doen was. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik sinds die 5e week ook heb gebraakt, en dat is nooit weggegaan, dat is nu sinds die 31e week ook nog erger geworden...Maar bij de meesten is het na een week of 12 voorbij, hou je daar maar aan vast. Gefeliciteerd met je zwangerschap en sterkte ermee!
De hele dag kleine beetjes eten. Dus bij het avondeten niet een vol bord, maar een klein beetje. En na een uur pakte ik dan nog een beetje. Ik werd misselijk van een lege maag maar ook van een te volle maag!
als ik kleine beetjes heel de dag door eet,ben ik ook misselijk! dus nu zijn alle tips wel welkom! groetjes sofie
Ik ben al vanaf week 6 misselijk en vanaf week 7 tot nu aan het spugen... Op den duur moest ik zoveel overgeven dat ik er medicijnen voor kreeg maar die hielpen niet... Ik ben nog steeds elke dag aan het hopen dat het over gaat... Succes ermee
En ik maar 'klagen' dat ik nu al wat ben aangekomen. Maar als ik jullie verhalen hoor. Beter normaal kunnen eten en nergens last van hebben, dan kots en kots misselijk zijn! Sterkte ermee! Gr. Jaleesa
Ik zat op -6 nu gelukkig -5 kilo dus idd wees blij als je nog gewoon kan eten... Ik kan niet tegen warm eten dat gooi ik er gelijk weer uit... Misschien een tip : cola (idd je mag er niet TE veel van maar af en toe een glaasje wil bij mij wel eens werken)
Hoi, Ik heb bij mijn drogist polsbandjes gehaald. Dit werkt door accupressuur. Ze heten Sea Band en helpt ook tegen wagenziekte. Ik wilde geen medicatie nemen en zij hebben me dit geadviseerd. En mij heeft het tot nu toe aardig geholpen. Succes Renate
Hoi Sofie, Ook ik ben zwanger van de 3e maar helaas.....ook bij mijn eerdere zwangerschappen was ik heel misselijk, en nu dus weer. Ik zorg voor niet al te scherp eten, ook niet al te vet, en eet s ochtends een kommetje vanille yochurt. Dat helpt redelijk; en dat is al heel fijn. Het blijft erg vervelend, die misselijkheid. En helaas heb ik t eerder tot aan de bevalling gehad ,dus ik ga er nu een beetje van uit dat dat weer zo is. Mocht jij nog tips hebben... Groetjes, Jose
bedankt allemaal voor jullie tips! heb wel gemerkt dat kleine beetjes eten wel helpt en licht verteerbaar voedsel ook,maar toch blijft die misselijkheid dan weer opkomen,soms heel erg,soms niet! heb net een biefstuk opgegeten,maar dat is dan precies weer te zwaar en daar werd ik terug misselijk van! ik denk dat het gewoon een beetje zoeken is van wat ik wel en niet kan verdragen! andere tips zijn nog altijd welkon! groetjes sofie
Ik heb er ook heel veel last van en dan ook in de ochtend. Wat redelijk werkt is iets eten en drinken voor iets opsta. Ik heb dus standaard dingen naast mijn bed liggen, mandarijnen, fruitrepen en crackers of iets dergelijks en zorgen dat je inderdaad steeds iets in je maag hebt. Als je ook maar het idee krijgt honger te krijgen meteen iets eten, anders wordt je alleen maar misselijker. Bij mij is het ook nog steeds niet weg en is iedere dag wisselend. Succes.
raar dat ze spreken van ochtendmisselijkheid,bij mij begint het pas als ik al ben opgestaan en dan iets eet! daarom dat ik al een beetje bang krijg om te eten! groetjes sofie