Wat is er anders aan je lichaam sinds je zwanger bent,behalve dan dat je buik en borsen groeien natuurlijk. Bij mij mijn nagels groeien erg snel en mijn navel is echt groot aan het worden. En mijn huid is veel droger inclusief mijn lippen, ik heb echt overal labello liggen.
Ik heb een 'plop' navel gekregen als ik een beetje achterover sta. Verder krijg ik heel veel geprongen adertjes (couperose) in mijn gezicht. Mijn haar is droger dan eerst en mijn nagels groeien sneller. Volgens mij is mijn huid ook droger maar dat kan ook goed door de verwarming ect. komen.
Mijn heupen zijn breder geworden, mijn billen zakken uit zeg maar, ik heb vaker warme voeten, mijn nagels lijken steviger.
Ik ben een medisch wonder. vanaf mn 13e obstipatie gehad en ben er nu sinds mn zwangerschap ineens vanaf (terwijl het bij de meesten toch andersom is )
Ik weeg 20 kilo meer dan anders... Mijn lijf is opgezwollen van het vocht dat ik vast hou. Mijn benen zijn meer paars dan roze door de slechte doorbloeding. Ik heb pafferige handen. Ik vind mijn gezicht dikker (anderen vinden dat meevallen). Ik heb rode vlekken rond mijn neus en kin. Mijn huid jeukt. Ik heb elke dag pijn in mijn rug (maar krijg ook elke dag een massage!) Ik kan 's ochtends nog wel mijn sokken en schoenen zelf aan doen, maar 's middags niet meer. Ik pas mijn normale schoenen niet meer. Ik kan ongeveer 300 m lopen, daarna gaat het zeer doen. Ik kan nog ongeveer 3 kilo tillen, meer niet. Ik heb weinig energie. Mijn buik leidt een eigen leven Ik heb last van maagzuur (nog nooit eerder gehad). Ik heb ook een 'plop'navel oftewel een navel die naar buiten staat. Het lidteken op mijn buik rekt eindelijk wat op Wil je nog meer? Bovenstaande lijkt wel een klaagzang, maar zo is het niet bedoeld! Er veranderd zo ontzettend veel als je zwanger bent. Niet alleen lichamelijk. Aan elke verandering moet ik wennen, dat kost bij mij altijd even tijd. De laatste weken veranderd er weinig. Dat betekend dat ik me goed voel, alle klachten die ik nu heb, heb ik inmiddels geaccepteerd. Ik geniet van mijn dagen en pas mijn activiteiten aan, aan hoe ik me voel.
ehhh - mijn buik doet wat ie zelf wil - mijn onderbenen en voeten zijn dikker(vocht) - mijn kont en heupen zijn dikker - mijn borsten zijn gigantisch - mijn darmen borrelen onder mijn borsten - mijn haar goeit sneller - heb het sneller koud of warm - mijn armen tintelen door de slechte doorbloeding - o ja en bekkeninstabiliteit vanaf 13 weken, dat wordt wel steeds minder doordat mijn buik de bekjes op zijn plek duwt. Met andere woorden alles is anders, geeft niets maar soms even wennen als je naar jezelf kijkt in de spiegel ... veel verandering in korte perioden..
Als ik mijn spiegelbeeld in het voorbijgaan in een ruit zie dan denk ik steeds; jee, ben ìk dat? Met die toeter?
- Mijn navelpiercing is dichtgegroeid en het litteken is heel lelijk geworden De gaatjes zitten nu ook ergens midden op mijn buik in plaats van in mijn navel Maar dat gaat ook weer over natuurlijk... - Mijn nagels zijn sterker - Mijn haar is een stuk dikker en voller - Geen pukkeltje meer te bekennen...yessss! - De haartjes op mijn benen groeien minder snel - Mijn borsten zijn een cupmaat groter geworden - Tepels donkerder en 'duidelijker' te zien - Ik heb ook een Labello verslaving. Als ik geen Labello op heb word ik gek van dat droge gevoel aan mijn lippen! - Ik ben tot nu toe 15 kilo aangekomen, maar alles zit op mijn buik en borsten. Mijn billen, heupen, benen, armen en gezicht zijn niet echt dikker geworden.
dikkere billen en heupen, echt giga borsten ineens, haaruitval, gesprongen adertjes op mijn decollete, schildklier die ermee ophoudt, dikke pafferige ogen, vocht in handen 's avonds en in voeten/enkels/knieen, en NOG genieten van mijn wondertje, ik ben zo dankbaar!
Mijn nagels groeien ookecht een stuk harder en zijn veel harder en steviger... Mijn haren groeien als kool...Overal das dan wel minder... En vanaf het begin van me zwangerschap al spatadertjes...moedervlekjes/sproetjes... Sinds dat ik zwanger ben ookpukkeltjes op me rug:S
dikke buik dikke borsten grote tepels plop navel dikke vingers en voeten putjes in mijn billen die ik anders nooit had (hoop trouwens dat die weer weg gaan ) nagels zijn steviger haar is dikker valt niet uit ! meer kleur in mijn gezicht bredere heupen hmmmmmm en daaronder is het ook iets meer gezwollen hihihi en doorbloed zeg maar ......
- Volle, gezonde huid zonder pukkeltjes - Mijn haar groeit sneller - borsten een cupmaat groter - schoenen passen niet meer (vocht) - buik (natuurlijk) - bekkeninstabiliteit - mijn ogen zijn minder goed. - Weerstand is slechter - licht streepje onder mijn navel. Achja, tot nu toe nog geen striae of spataderen *klopt af*. Hopen dat het zo blijft
puistjes in mn gezicht mn hoofdharen groeien voor geen meter helaas de rest wel... bredere heupen dikke buik meer vet grotere borsten en tepels bloedneusjes snurken...uhummm sorry droge huid droge lippen minder last van koude handen en voeten
suuz750 : heel herkenbaar dat heb ik ook , dan zie ik mezelf lopen en denk ik huh.. en dan o ja met een grote grijns loop ik dan verder.. Ik lees bij de meeste 1 cupmaat groter.. had al dd/e nu en hele dikke vette groter dan F , zzou het precies niet weten, draag alleen maar meegroei, voeding of sport bh's ! die laatste is trouwens een tip voor de wat grotere dames , die krengen zijn niet zo duur als een zwangerschaps bh in maatje gigatisch en makkelijk te vinden.
Ik mag eigenlijk niet klagen, 16 kilootjes erbij, maar zie er nog steeds flitsend uit héhéhé.... al zeg ik het zelf
-haaruitval -14 extra kilo's tot op heden -droge handen en huid (kapotte vingertoppen) -dikkere borsten met meer zichtbare aders -spinnetjes op en onder mijn enkels -veel nachtelijk wakker tussen 2-4 -uitpuilende navel -droog haar -dikke snoet -...hmm klinkt allemaal niet zo positief haha maar voel me verder prima! xxx
Ik ben rustiger geworden Nauwelijks last van m'n reuma en chronische rug-/gewrichtsklachten Geen last van m'n spastische darm Betere weerstand Slechter zicht Vocht vasthouden Oh ja; ik word steeds dikker; hoe ken dat nou? 8)