Hallo allen, beetje domme vraag misschien, maar nu het eindelijk goed lijkt te gaan deze zwangerschap, wil ik niets anders dan mijn beeb zien hahaha. Ik sta onder controle bij de gyneacoloog en krijg al vaker echo's. De 20-weken echo gebeurt uiteraard in het ziekenhuis en is een medische echo. Hier gaan ze ook geslacht melden als ze het zien... Maar mijn vraag... is het nu ook raar om alsnog een pretecho te laten maken? En wanneer zou je dit doen dan? Waarom heb je wel of juist niet een pretecho laten maken? Poll is openbaar... Voel me een beetje suf dat ik het vraag maar kan er eigenlijk niets over terug vinden.
nee hoor, helemaaaaal niet raar.. Wijzelf hebben een pretecho/3D echo bij 18 weken gehad, en bij 23 weken krijgen we er weer 1 en bij 27 weken ook vorige zwangerschap ook 3 pretecho's gehad. Als je het geld ervoor hebt waarom niet? mooie manier om je kindje te zien, ook voor de vader, want vaders zijn nu eenmaal niet zwanger en zo kunnen ze het kindje toch beleven
Wij hebben geen pretecho gemaakt, gewoon omdat we daar geen behoefte aan hadden. Maar als jij die behoefte wel hebt, moet je het zeker doen!! Waarom niet? Gewoon lekker van genieten!
Nah wij krijgen deze keer elk bezoek in het zh een echo, maar toch hebben we met een week of 18 een geslachtsbepaling laten doen en later ook nog een 3D echo, die krijg je niet in het zh (okee bij de 20 weken echo proberen ze het wel eens, maar echobureau doet echt hun best om het mooi in beeld te krijgen, toch anders)> Hadden we bij dochter ook laten doen en we vonden het een beetje jammer als we van de tweeling geen 3D hadden 'omdat we toch al zoveel wcho's kregen'.
@Daantje: Hahahaha, dat lucht op dat er nog iemand is die er geen genoeg van krijgt. Ik ga van de week maar even afspraak maken dan hihi. @Tara: Heel apart, normaal ben ik een hele stoere meid, maar ben nu echt zo soft als softijs... Maar goed, 2x MA gehad dus ook wel onzeker... en nu het goed lijkt te gaan kan ik er geen genoeg van krijgen hahaha.
@Emmeken: Ja daar zit mijn twijfel dus ook.. ik krijg al zoveel echo's, is het dan niet overdreven? Maar goed, waarom ook niet eigenlijk?
haha, heerlijk toch!! Ik kan me die onzekerheid zeker voorstellen hoor. Wij zijn gewoon te nuchter voor een pretecho Ga maar snel bellen voor die afspraak!
Haha ik normaal ook hoor... maar vorige week heeft mijn man me de angelsound dopler uit het hoofd gepraat. Wat een heerlijke muts ben ik ineens hahaha.
ik wilde het ook. maar wil er nu even geen geld voor spenderen. kan het beter voor andere dingen gebruiken. vind het wel super jammer. maar ja. tis niet anders
Ik had er bij Thijmen geen puf voor door de misselijkheid, maar als dat niet het geval was had ik het wel gedaan. Een pretecho is natuurlijk ook wel echt iets anders dan een medische echo. Ik zou het lekker doen, misschien een paar weken na de 20 weken echo.
ik heb gekozen voor pretecho al vond ik de poll een beetje raar, persoonlijk vind ik medische echo's niet "leuk" je krijgt vaak maar 1 foto en als je een chagrijn heb niet eens 1, en het medisch vaak snel en je ziet niet echt duidelijk als leek iets meestal duurt zo een echo dus ook maar 5 minuutjes m.u.v de 20 weken echo maar die vind ik ook niet ontspannen naar beebje kijken wetende dat ze eigenlijk op zoek zijn naar dingen die niet in orde zijn. ook wilt niet elke gyn naar het geslacht kijken (het is ten slotte een medische echo) pretecho's nemen ze echt de tijd voor je, om naar je baby te kijken, je uit te leggen waar alles is, hoe de kleine eruit ziet, vaak krijg je een cd of dvd met alle foto's en beelden zodat je dat later nog eens terug kunt kijken, over het algemeen duurt zo een echo een half uur of langer kan je hier vragen wat het geslacht van je kindje is, hier word ook vaak een huiselijkere sfeer gecreerd en word echt de mooiheid van je zwangerschap en baby opgelicht
Ik kan er geen genoeg van krijgen!! Als ik beetje weer zie ben ik helemaal verliefd aan het kijken en ben er dan helemaal stil van! Mevrouw is het aan het vertellen en met pijn en moeite geef ok antwoord met "mm,oké,ja,nee" hahahahahaha
@Crazy angel: Ik wil ook niet elke week een pretecho gaan doen hoor, het is en blijft toch een behoorlijk bedrag... @Rosao: Jee, ben je de hele zwangerschap zo beroerd geweest? Idd wil ik sowieso eerst de 20-weken echo afwachten, hopen dat alles goed is... @mamaatjevan5: Excuus als ik je blijkbaar heb beledigd met mijn vraag...Ik heb gelukkig niet de ervaringen van chagerijnen in het ziekenhuis zoals veel op dit forum wel hebben... Zoals jij hem neerzet, heb ik de vraag ook zeker niet bedoeld . Jammer dat je hem wel zo opvat. Ik vroeg het echt vanuit oprechte nieuwsgierigheid en onzekerheid. Jij hebt het al vaker meegemaakt en weet dus hoe het werkt... ik weet dat (helaas) nog niet... @melanie1986: Hier ook zo... pff vind het zo bijzonder, ook al zijn hem soms 'korte' echo's. Van de termijnbepaling heb ik een dvd meegekregen van 5 min, heb hem afgelopen paar dagen al 6 keer bekeken
Ik sta onder controle bij de gyn en buiten de termijn echo/ SEO/ groeiecho's kijkt ze alleen even snel (krijg ook geen foto, behalve de eerste echo). Helemaal prima hoor, als ik maar even zie dat ze er nog beweeglijk en wel in m'n buikje zit. Wij hebben met 18 weken een geslachtsbepaling laten doen bij een pretechopraktijk hier in de buurt en ik vond het erg fijn (een kleine meid btw ), even geen ziekenhuissfeer en bezig met m'n lijstje wat we even moeten bespreken en vragen. Hebben echt even alleen genoten van de beelden van de uk en daar had ik wel even behoefte aan op dat moment. Ik denk niet dat wij nog een pretecho laten doen maar ik heb zeker geen spijt en het is voor ons een mooie ervaring geweest waarbij de echoscopiste de tijd benutte om 4D ook nog veel te laten zien. Ik heb je poll niet ingevuld omdat ik er geen antwoord bij vond zitten dat geheel bij mij past maar wij hebben dus een pretecho gedaan met 18 weken . (wij hebben de 20 wekenecho pas over 2,5 week en mijn man gaat in die tussentijd nog bijna een week van huis en dan vond ik het nog wel ver weg )
Maar arual83: Ik ben wel even benieuwd, als je die pretecho laat maken voordat je de 20-weken echo hebt... En ze vinden iets, vertellen ze het dan ook? Ben er wel een beetje bang voor om het voor die tijd te laten doen eigenlijk... Niet dat je het tegen houdt, maar toch
Bij Cas hebben we een pretecho laten maken bij 27 weken (op de verjaardag van mijn man). Dat was echt supergaaf. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. En zo'n 3d foto is meteen ook supergaaf om weg te geven aan bijvoorbeeld opa's en oma's. We kregen een dvd mee met alle foto's en filmpjes die gemaakt zijn (dus 2d, 3d en 4d). Als alles goed gaat dan gaan we het zeker weer doen. Cas mag dan mee. Een gezellig familiemomentje. Dan is het ook allemaal niet zo abstract voor mijn kleine man. Ik zou inderdaad niet voor de 20 weken gaan doen. Eerst maar eens alles goed na laten kijken. Ik vond trouwens de 20 weken echo helemaal niet kil. Natuurlijk wordt er serieus naar alle medische aspecten gekeken. Maar er was ook tijd om naar het geslacht te kijken. En ze legde ook precies uit wat ze allemaal deed en wat we zagen. Ze had er echt begrip voor dat dat voor ons heel bijzonder is.
Was ik ook wel eventjes bang voor hoor. Ik weet niet of ze dan iets zouden zeggen maar ik denk het in dit geval niet omdat het een geslachtsecho was en ze wist dat ik de 20 weken echo nog zou gaan krijgen en onder controle bij de gyn sta. Bij een eerdere echo in het ziekenhuis hadden we al wel een aantal dingetjes gezien die er voor dat moment goed uitzagen (vingers en teentjes volgens mij, blaasje, maagje, kaak, hersentjes, allemaal in hoeverre ze dat konden zien dan met het termijn) en dat stelde me wel gerust genoeg om deze echo aan te durven .
Ik heb bij de eerste wel een pretecho laten maken, maarja toen werden er nog geen 20-weken echo's gemaakt . Omdat deze met 36 weken fout ging ben ik daarna onder behandeling van de gyn gekomen en kreeg ik bij de andere zoveel echo's dat een pretecho niet nodig was (kreeg echo's om de 2 weken en later in de zwschap zelfs om de dag-2 dagen). Ik heb dus nee gestemd.
Ik had er op zich wel de behoefte om de baby te zien. Maar ik vond het de moeite niet waard. We hadden het geld op zoch best kunnen missen, alleen dacht ik bij het bedrag toch steeds aan andere -blijvende- dingen die we voor de baby-uitzet konden kopen voor dat bedrag. Dus hebben wij het niet gedaan. --- Even een aanvulling: de 20-weken echo vond ik wel spannend. Ze gaan toch je baby helemaal controleren op 'problemen'. Maar ondanks dat, heb ik wel van de echo kunnen genieten. Ik heb het helemaal niet als kil of haastwerk ervaren. Integendeel: ze nam alle tijd om dingen goed te laten zien en uit te leggen. Dat was wel bij de vk en niet bij de gyn. Misschien dat dat uitmaakt? Maar dan nog zal ook iedere persoon anders zijn.
Als jij en je partner dat graag willen, gewoon doen! Hier enkel bij ons tweede kindje gedaan, een 3 d echo, erg mooi/leuk. Maar het kost ook een hoop geld dus verder niet meer gedaan. Maar als ik genoeg geld had, had ik ook vaker gegaan.