Hallo, Ik ben heel benieuwd hoe jullie slaap/eet schema eruit ziet rond 5maanden. Ik heb nog niet zo veel ritme. Het enigste ritme wat wij hier hebben is: 09.00 bv 10.00/10.30 Fruit Naar bed wanneer hy moe word 13.00 bv Naar bed wanneer hy moe word 17.00 bv Naar bed wanneer hij moe word meestal slaapt hy na deze voeding niet meer tot de laatste voeding 21.00 bv + 100ml pap Om me heen zeggen ze dat het belangrijk is om hem op vaste tijden naar bed te doen. Dit leek mij lastig omdat hy soms een half uur slaapt en dan weer twee uur of 50 min. Ik wou het volgende proberen: ★09.00 Bv 10.30 Fruit 11.00 Naar bed ★13.00 Bv 15.00 Naar bed ★17.00 Bv 18.00/18.30 Groente Misschien nog even slapen ★21.00 Bv + pap Is het echt nodig om hem op vaste tijden naar bed te doen of moet ik hem naar bed doen wanneer hy moe word?
Onze jongste eet en slaapt op verzoek... Met 5 maanden zat ze op schema 7-11-15-19 en tussendoor paar hapjes groente/fruit In mijn ogen zijn vaste tijden niet nodig...
Hier alleen nog BV maar hij heeft zichzelf wel enigszins vaste tijden aangewend. 7.30u wakker en BV Slapen na het drinken 10u wakker en vaak een slokje BV (1 kant) 12u BV Slapen 15u wakker en vaak ook slokje BV (1 kant) 17u BV Soms slaapje in de box 20u BV Slapen tot volgende ochtend Denk niet dat je perse vaste tijden hoeft te hanteren maar wel dezelfde volgorde in dingen. Al geven enigszins gelijke tijden wel meer structuur in de dag..
Hier begint de dag altijd tussen 6 en 7 op werkdagen moet ze er zoiezo om kwart voor zeven uiterlijk uit.. Onze oudste is vaak rond zes uur al aant rommelen dus de daar wordt ze weleens wakker van... Op vrije dagen slaapt ze weleens tot 8 uur maar dat is maar zelden, ze slaapt natuurlijk al klokje rond
7.30u wakker en BV 9:30 - 11:00 slapen 11u wakker 11:30u groenten + BV 13:00 - 15:30 Slapen 16u BV Soms slaapje in de box 18:00 BV 20u BV Slapen tot volgende ochtend tijden ongeveer.
Wij hebben nooit vaste slaaptijden gehanteerd, alleen vanaf 6 maanden 's avonds op hetzelfde tijdstip naar bed geïntroduceerd. Overdag op vaste tijden naar bed werkte bij onze zoon niet en naar mate hij ouder wordt al helemaal niet. We kijken dus naar hem wanneer hij moe is en brengen hem dan naar bed. Werkt hier het beste.
Sommige kindjes vinden het fijn om structuur te hebben, andere kindjes hebben daar totaal geen behoefte aan. Het is net wat jij prettig vind en wat je kindje aangeeft. Voor nu vind ik het aardig mooi schema hoor!
Ook hier geen vaste slaaptijden nu, bijna 1 jaar, nog niet. Hij sliep pas wanneer hij echt moe was, anders wilde hij zich overgeven en lag hij huilend in bed. En dat is eigenlijk nooit anders geweest. Mijn kleine meneertje wil te graag alles meemaken, denk ik.
Maandag ★08.30 Bv 10.00 Naar bed (1.5uur) ★12.30 Bv 14.00 Naar bed (2uur) ★16.30 Bv 17.30 Groente ★ 20.30 Bv + pap Zo zag het er gisteren uit. Maar vanmorgen heeftie een half uur korter geslapen dus ook weer een half uur eerder na bed nu. Ik vraag me af of ik dan moet rekken zodat hy elke dag op de zelfde tijd na bed gaat of dat ik het van hem moet laten afhangen
Hier hebben we iedere avond vaste bedtijd. De tijden overdag verschillen, omdat ik niet werk en het dus van haar laat afhangen hor laat ze wakker wordt in de ochtend (meestal tussen 7 en 8). Vandaag zag de dag er zo uit: 7.30 wakker en bv 9.30 bed 10.30 wakker en bv 12.30 bed 14.30 wakker en bv 16.30 bed 18.30 wakker en bv 20.00 douche en bed 23.00 droomvoeding bv Ze doet drie slaapjes op een dag (meestal dag) en dan doet ze vaak twee wat langere slaapjes en een korte. Het is alleen vaak een verrassing wanneer ze de lange en de korte doet . Ik las ergens dat het je kindje helpt goed te slapen als de bedtijd in de avond altijd hetzelfde is. Overdag is ze meestal 1,5/2 uur wakker, maar in de avond is dat soms dus langer of korter.