Kinderwens spreekuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kleintjevoorons, 4 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Hallo,

Ik zat wat te googleen naar een verloskundige bij mij in de buurt zodat ik er alvast alles van weet voor als we misschien zwanger worden.

Nou zag ik dat ze een kinderwens spreekuur hebben. Is er iemand die daar ervaring mee heeft. En is het nuttig om zo'n afspraak te maken?

alvast bedankt voor jullie reacties!

2. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Als iemand er een mening over heeft mag hij die natuurlijk ook geven.

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb het gedaan; ik dacht dat het een gesprek was met een verloskundige, maar het bleek een gynaecoloog te zijn. Ze werd een beetje geïrriteerd omdat ik alles al wist uit boeken en van internet. Wel heeft ze ook vragen gesteld over ziekten in mijn familie. Omdat mijn zus 3x een trombose heeft gehad, heeft zij stollingsfactoren bij mij onderzocht. Die waren allemaal goed. Een hele geruststelling. Als je er nog niet zoveel van weet (bijv. wanneer, hoe vaak kun je het beste seks hebben, hoe lang kan het duren om zwanger te worden, mag je roken/drinken of toch liever niet) en/of al je twijfels hebt over aandoeningen in je familie, dan zou ik het zeker doen!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik lees even mee, zit namelijk ook te twijfelen of ik dit zal doen ;)

5. Miss Mommy

Miss Mommy Niet meer actief

Ik heb dr ook nog nooit van gehoord, zometeens spieken of de verloskundige dat hier ook heeft,ben wel s beniewd naar reacties van meiden die ernaartoegeest zijn...

6. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Een kinderwens spreekuur is vooral bedoeld om te kijken of je gezond genoeg leeft voor zwanger te worden. Zo wordt er verteld dat je foliumzuur moet gaan slikken en dat je bepaalde dingen (rauw vlees, gerookte zalm of makreel) mag eten als je zwanger bent. Dat je beter kan stoppen met roken en kan matigen met drinken, zodra je zwanger bent helemaal niks drinken. Ook wordt er gevraagd of er bepaalde ziektes in de familie zijn om bepaalde dingen te onderzoeken of voorkomen.

Persoonlijk vind ik zo'n kinderwens-spreekuur niet nutttig voor mezelf, omdat ik al veel gelezen heb op internet (http://www.zwangerstraks.nl/) of in boeken. Ik kan me wel voorstellen dat anderen het wel nuttig vinden.

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hoi!

Ik heb een maand geleden zo'n 'preconceptionele sessie' (zoals dat hier mooi heet...) gedaan met m'n vriend. We moesten op voorhand een vragenlijst invullen op zwangerwijzer en deze heeft ze dan onder andere met ons overlopen.
    Er wordt besproken hoe je miskramen zo goed mogelijk kan proberen te voorkomen, gezond zwanger worden, over de zwangerschap/bevalling werd ook gesproken (omdat ik hierover begon),...
    Ik vond het erg nuttig. Je kan bij onze vroedvrouw (in Geel, België) ook terecht als je bv. vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaat voor extra ondersteuning, advies, informatie,......

Hier wordt het niet terugbetaald (pas vanaf volgend jaar), kostte 35 euro maar vond het wel de moeite waard.

Liefs...

8. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Klinkt mij wel heel interessant in de oren ivm voorkomende ziektes en doodgeboren kindjes in de familie...
    Ga meteen zoeken of er zoiets is hier in de buurt!

Deel Deze Pagina