Misschien toch nog IUI ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mirjam1970, 13 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hallo allemaal,
    Sommige zullen misschien al mijn verhaal gelezen hebben. In het kort wil ik nog even mijn verhaal doen. Vorig jaar is na onderzoeken in het ziekenhuis ontdekt dat het zaad van mijn man slechter is en dat bij mij alles goed is. In december zijn we toen bij arts geweest en die gaf aan dat IVF enige optie is. Dit was toen best wel een domper maar uiteindelijk toch de keuze gemaakt om verder te gaan.
    Vanmiddag zijn we opnieuw naar het ziekenhuis geweest en zijn we bij een vervangend arts geweest omdat de arts bij wie we een afspraak hadden ziek was. Hij gaf aan dat de mogelijkheid er is dat ik toch nog spontaan zwanger kan worden. Hij wil verder weer een opzwemtest doen en toch kijken of IUI nog mogelijkheid is omdat dit allemaal veel minder ingrijpend is. Afhankelijk van de opzwemtest gaan we verder afspraken maken. Als we verder gaan met IUI krijg ik nog een kijkoperatie om te kijken of ik geen verklevingen e.d. heb.
    Als we toch verder gaan voor IVF zullen we in maart intake krijgen.
    We zijn best wel benieuwd! Over 14dagen zal de definitieve beslissing vallen.
    Mirjam
    We zijn erg benieuwd over 14 dagen weten we meer? Toch

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow wat spannend zeg!
    Lees maar eens bij Lieke, die kon op de valreep nog aan IUI beginnen ipv IVF.
    Ik duim voor jullie!
    Elmo

3. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Spannende komende 14 dagen....ik hoop ook dat je verhaal net als die van Lieke mag gaan en jullie idd nog mogelijkheid hebben met IUI.
    Succes!

4. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    Mirjam, wat spannend allemaal zeg! Zou wel super zijn....nog 2 weekjes geduld, succes!
    Liefs Maamaa

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik hoop het voor je! geeft weer iets meer ruimte.

succes!

6. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Afgelopen maandag heeft mijn ventje weer een opzwemtest gehad. Hier hebben we gisteren de uitslag van gekregen en we hebben toch een goedkeuring voor IUI gehad en ze willen het verder per keer gaan bekijken. Ikzelf krijg nu toch nog een kijkoperatie om verklevingen e.d. uit te sluiten. Hier hebben we eind maart een gesprek voor en hoop dat de kijkoperatie gauw daarna mag volgen
    Ben benieuwd of er mensen zijn bij wie er bij de kijkoperatie iets gevonden wordt en bij andere onderzoeken alles goed is!
    groeten, Mirjam

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Mirjam,

Ondanks de IUI toch nog positief nieuws! Wat fijn dat bij jou alles er op het blote oog goed uit ziet. Zelf heb ik ook een kijkoperatie gehad voordat we aan IVF begonnen. Bij mij vonden ze endometriose en de hierbij behorende verklevingen en cystes. De operatie stelt niet veel voor en na 1 nachtje ben je weer thuis. Ze doen dat via je navel en een 2 kleine sneetjes boven je muts en op je buik.

Na de operatie heb je een beetje een beurs gevoel en vaakal last van je schouders en middenrif. Dit komt dan door het gas wat ze bijspuiten om alles ruimer te maken, dit is binnen een paar dagen weg. Ik ben toen wel 2 weken thuis geweest hoor, want je moet wel goed je rust houden en ik had een beetje een beroerd gevoel van de narcose.

Het is allemaal heel erg meegevallen en niets om tegen op te zien.

Succes en hou ons op de hoogte.

Groetjes,
    Elvira

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Sluit me hier helemaal bij aan! Suc6! ;)

Liefs Marjo

9. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hai Mirjam, eigenlijk dus nog positief nieuws.....geeft toch wel prettig gevoel dat jullie eerst nog reëele kans maken met IUI en daar voor kunnen gaan. Hopelijk snel succesvol!
    Voor de aankomende operatie wens ik je alvast veel succes!

Groetjes, Eva.

10. Niet meer actief

hoi meid ik duim ook mee voor je
    en hoop dat jullie met iui positief resultaat mogen krijgen
    als je het gaat doen he

veel succes

11. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hier weer een berichtje van mij.
    Vandaag zijn we weer naar het ziekenhuis geweest. Waarschijnlijk zal ik in mijn volgende cyclus een kijkoperatie krijgen omdat ik gisteren ongi geworden ben. Daar moet ik morgen voor bellen, in ieder geval moet ik maandag al naar de anestist. De laatste opzwemtest die er is gedaan bij mijn man was best wel slecht in vergelijking met de vorige. Waarschijnlijk omdat hij het weekend er voor ziek was. Maar goed, we gaan toch verder met IUI. Deze uitleg hebben we ook gekregen en ze wil dat ik extra hormonen ga spuiten, geloof met Gonal F. Na de kijkoperatie moet ik dan nog 1x op controle en dan gaan ze een echo doen. Normaal is dit na 6 weken maar ze gaf aan dat ik ook na 3/4 weken mag terug komen en dat ik dan verdere uitleg over het spuiten krijg. Dus dit zal mei/juni zijn. Op zich waren we allebei tevreden dat we toch wel weer een stapje verder zijn. Het enigste vervelende is dat we waarschijnlijk volgende keer weer naar een andere arts moeten omdat de arts bij wie nu waren weg gaat uit het ziekenhuis. Best jammer omdat het een prettig mens was!
    Ik houd jullie verder op de hoogte, bedankt aan degene die met me meegeleefd hebben.
    groeten Mirjam

12. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Mirjam,

weer een stukje wijzer en een stap verder! Hoop dat je snel een datum definitieve krijgt van de kijkoperatie.
    Heel veel succes!

Liefs Nollie

13. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Klinkt allemaal goed mirjam, Jammer dat de opzwemtest wat minder goed uit viel dan gehoopt.
    bij mij was zoals al aangegeven ook gezegt dat IVF een eerste optie was ivm slechte zwemmers.
    later mocht ik toch met IUI aan de start gaan was een heerlijk gevoel dat er toch nog meer kansen waren dan alleen IVF.
    kreeg zomaar 6 gratis kansen erbij zo voelde het bij mij.
    succes en sterkte met je kijkoperatie die gaat plaatsvinden we horen wel welke datum het zo ver is dan kunnen we je aanmoedigen.
    LIEK

14. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi Mirjam,

Spannend allemaal meid. Jammer idd van die opzwemtest, maar wel goed dat alles nu steeds duidelijker gaat worden.
    Betr die kijkoperatie hou ons op de hoogte!
    Volgende week vrijdag zal ik ook daar meer over horen denk ik.

Liefs Mirre

15. schaapie

schaapie Actief lid

24 feb 2007
    427
    0
    0
    noord - holland
    Mirjam, lekker dat je sneller kan dan verwacht, wachten duurt altijd al zolang

Liek, ik hoop ook zo dat het voor ons net zo uitpakt. Aankomende maandag horen wij meer.

En inderdaad (ik hou er geen rekening mee) maar anders heb ik 6 extra kansen. Word wel per behandelmaand bekeken, en anders toch naar ivf/icsi en is er geen weg meer terug naar iui.De vorige 2x iui word niet meer meegeteld door de slechte uitslagen. Dus dan zijn het er weer 6.

Nog 4 daagjes en we weten meer.....

Voor meerder mensen volgende week weer een spannende maand, succes met de tijd/ het wachten

16. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

5 jan 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Hallo,
    Zo, weer eens een berichtje van mij! Uiteindelijk zijn we weer een paar weken verder en ben ik bij de anestesist geweest voor de kijkoperatie.
    Toen was het afwachten wanneer ik weer ongi werd en dit is vandaag gebeurd dus maar gelijk naar het ziekenhuis gebeld voor een datum voor de kijkoperatie. Volgende week vrijdag 4 mei om 13u krijg ik de kijkoperatie. Zie er wel een beetje tegenop maar probeer er niet teveel aan te denken. Ben in ieder geval wel weer een stapje verder en als alles goed is mogen we dan wel in juni misschien met de IUI gaan starten.
    groeten, Mirjam

Deel Deze Pagina