goedemorgen allemaal, sinds kort slik ik (weer) etos multi zwanger worden pillen. hier zitten veel vitamines in. maar ik neem ook elke dag een bruistablet multivitamine... kan dit kwaad? krijg ik zo niet teveel binnen? weet wel dat je teveel aan vitamine weer uitplast, maar geldt dat voor alles? groetjes, klaproosje
ik neem aan dat je zwanger wil raken, maar pas je dan wel op vit. A? weet niet of die in je bruistablet zit, maar zwangeren mogen niet teveel vit. A.
er zit 100% vit.A in mijn bruistablet... ik heb alleen de verpakking van de etos pillen niet meer, dus ik kan niet kijken hoeveel ik bij elkaar binnen krijg. mm... misschien is het verstandig om te stoppen met die bruistabletten..
Ik neem multivitaminen waar meer of minder foliumzuur in zit dan 0,4-0,5 milligram. Kan ik die blijven gebruiken?Als je zwanger wilt worden en multivitaminen wilt gebruiken, is het beste om over te stappen op speciale multivitaminen voor zwangere vrouwen. In deze multivitaminen zit namelijk in principe de juiste hoeveelheid foliumzuur. Ook weet je dan zeker dat je van andere vitaminen niet te veel of te weinig binnen krijgt. Multivitaminen voor zwangere vrouwen kun je zonder recept kopen bij drogist of apotheek. Wil je toch graag andere multivitaminen blijven gebruiken, overleg dit dan met je huisarts of apotheek. Meest gestelde vragen
Vitamine A bij kinderwens en zwangerschap Voorkom teveel vitamine A door: Geen lever te eten. Zuinig te zijn met leverproducten. Gebruik niet meer dan 3 milligram per dag (advies Voedingsraad). Gebruik alleen een vitaminepreparaat, geschikt voor zwangeren. Wees voorzichtig met het slikken van vitamine A-houdende medicijnen, bv. Roaccutane (anti-acné middel).