3D echo lukt niet..

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Kaaat, Apr 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,054
    944
    113
    Female
    Even een vraagje.. Ik ben net voor een 3D echo geweest, maar doordat mijn placenta voor en laag ligt precies waar haar gezichtje ook ligt was het niet mogelijk om een 3D echo te maken..:(

Zij vertelde mij dat als ze niet draait ik niet terug hoef te komen, want door de placenta zullen we haar niet kunnen zien..

Nu geloof ik haar natuurlijk, zij heeft er verstand van, maar toch wat zijn de kansen dat iemand anders (echoscopist) wel iets zou kunnen zien.. En wie heeft dit ook weleens gehad.?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Kinderen kunnen gewoon om hun as draaien dus ik hoop dat je dat geluk hebt, maar je bent al laat met de echo dus ik vrees hert ergste :(

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Ja en hoe weet jij of je kindje draait ?
    Ik voel dat soort dingen niet hoor !
    Ik heb ook een 3d echo gedaan met 28,6 wk. Die kleine lag toen diep in mn bekken naar mn rug te kijken. Volgende dag mocht ik terug komen
    Moest goed eten, veel bewegen, ong een uur voor afspraak uitplassen en dan 2 bekers water + 1 glas cola drinken en mocht niet meer plassen.
    En opeens lag mn kindje dwars en keek ze naar mn buik :p.

Dus geen ervaring met placenta in de weg, wel met een eigenwijsje :)

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Mijn placenta ligt ook voor en de baby lag met het hoofdje ín de placenta en ik heb prachtige foto's gekregen. Ik zou een ander echobureau proberen want deze hebben duidelijk niet de goede apparatuur.

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Bij mij ook de placenta aan de voorkant met 27 wkn een 3D laten maken. Ging prima! Prachtige foto's mee gekregen.

6. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,054
    944
    113
    Female
    Dankjullie wel voor de reacties.. Heb vandaag een ander bureau gebeld en uitgelegd wat het probleem gister was en zei vertelde mij dat een placenta die voor ligt, of voor of dichtbij haar hoofdje voor hun apparatuur geen verschil maakt, dus heb een nieuwe afspraak over 2 weken.. Ze doen daar 3D tot 33 weken, dus ik val gelukkig nog netjes binnen de grenzen..

7. didi2

didi2 Actief lid

Mar 31, 2010
    185
    0
    16
    Heeft niets te maken met apparatuur. ( Purmerend heeft 2 praktijken waar ze 3d echoos maken. Beide met goede apparatuur, baby echo echt top apparaat). Als er geen of weinig vruchtwater tussen het gezichtje is en de placenta , dan zal het niet gaan lukken. Ligt niet aan de apparatuur!! Maar succes, hoop dat de beeb zich toch nog wil laten zien.;)

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben bij de eerste met 32 weken geweest voor een 3d en mijn placenta las ook voor maar dat was echt geen probleem hoor ik zou echt nog een keer terug gaan!

bij mijn dochter was het in eerste instantie niet zichtbaar maar die draaide tijdens de echo bij

9. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,054
    944
    113
    Female
    Ik weet ook niet of t aan de apparatuur lig, maar deze gaven wel gelijk aan dat ze het ws wel goed in beeld konden brengen.. Nou ik hoop en duim tot de 27ste.. We zullen zien.. :)
    Ben blij te horen dat t bij sommige toch is gelukt.. Dat geeft hoop..

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Ik heb ook mijn placenta voor, en het pretechobureau raadde me ook aan niet later dan 27 weken te komen voor een 3D echo, omdat ze daarna te gemakkelijk haar gezichtje in de placenta kan verbergen. Maar ik zou zeker nog even rondbellen met andere bureaus om te kijken of zij je wel nog even willen laten kijken! Zó ver ben je nou ook nog weer niet, op die termijn zou er toch wel af en toe even goed 3D beeld mogelijk moeten zijn.

Edit: oh sorry, je hebt al een andere echo gepland staan :D Hopelijk krijg je dan mooi beeld!

11. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

May 28, 2010
    3,719
    22
    38
    Ik had ook mijn placenta voor en ben ook geadviseerd om voor de 28ste (geloof ik) een pretecho te laten maken. Ik moest ook tijdens de echo nog even opstaan, rondlopen, 2 glazen water drinken, beetje hupsen etc. En toen was het beter te zien.
    Hoop dat het de 27ste wel lukt, maar ben er bang voor...

12. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,054
    944
    113
    Female
    Thanx Ladies voor alle reacties.. Ja we zullen zien, deze dame zei gelijk het niet kon maar 2 min kijken en niets proberen.. En dit bureau zegt dat placenta voor niets uit zou moeten maken..
    Mijn mannetje is heel erg benieuwd dus nog meer voor hem dan voor mij hoop ik dat we iets kunnen zien :)

Finger crossed tot de 27ste.!!:)

13. Caatje1981

Jan 8, 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de placenta voor liggen. Heb wel 26 mei een pretecho gepland... ben dan 27 weken en 5 dagen. Hoop voor je dat de volgende 3d echo wel goed lukt! Moest je trouwens wel betalen voor de mislukte 3d echo?

14. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,054
    944
    113
    Female
    Hoop het ook voor jou Caatje.. Heb niet hoeven te betalen nee, dat vond ik dan wel weer netjes..

15. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,973
    2
    38
    oosten van het land
    Even een positieve reactie hier.

Hier gister met 28 weken pretecho gehad met placenta aan de voorkant.
    Volgens de echoscopist kan apparatuur er goed doorheen, het belangrijkste is dat er voldoende vruchtwater tussen kindje en placenta is. De ruimte in het vruchtwater zorgt namelijk voor goed 3d beeld. Het kindje moet dus niet met koppie bijv in placenta liggen.
    Hier echt super beelden in 3d gehad.
    Staan in mijn album...(moeten we wel even vriendjes worden ;) )

16. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

Nov 5, 2010
    4,054
    944
    113
    Female
    Je maakt me wel heel nieuwsgierig :).. Ga gelijk vriendjes met je worden.. :D

17. alexandra80

alexandra80 Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,973
    2
    38
    oosten van het land
    Zijn we nu ;)

Share This Page