Geen normale ongesteldheid & geen eisprong

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MyPrecious, 27 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Hallo,

Ik maak me zorgen omdat ik amper ongesteld word, ik verlies wel bloed maar echt heel weinig en 2 weken lang. Wat ik als ongesteldheid beschouw is 's avonds meestal over. En nadat ik 's ochtends een tampon heb gebruikt hoef ik de rest van de dag nog maar 1 of zelfs geen te gebruiken omdat het bloeden dan wat is afgenomen. Ook heb ik volgens mij nog geen eisprong gehad.

Graag wil ik weten wat jullie van mijn geschiedenis vinden.
    --

Juni 2008 ben ik gestopt met de pil en kreeg de ontrekkingsbloeding.
    Mijn 1e cyclus was 35 dagen en ik was netjes 4 dagen ongesteld.

Op dag 27 van mijn 2e cyclus verloor ik bloed en op dag 35 werd dat bloed wat meer, wat dus mijn ongesteldheid bleek te zijn.

Dit hield 15 dagen aan (cyclus 3) en ik bleef bloed verliezen tot dag 26 en op dag 28 werd dat weer wat meer wat ik weer als ongesteldheid beschouwde.

Deze duurde 11 dagen (in cyclus 4) . Van dag 12 tot 16 had ik vruchtbaar slijm, maar ook nog steeds het bloed verlies. Beide had ik niet meer op dag 17. En na 28 dagen kwam de hele lichte ongesteldheid weer terug.

Deze duurde 10 dagen (cyclus 5). Hierna weer spotting tot dag 15. Dag 18 rekbaar-vruchtbaar slijm, dag 19 spotting. En nu zit ik op dag 23.

--

Wat zou dit volgens jullie kunnen zijn?

Ik temperatuur sinds de 2e cyclus en ik heb amper een temperatuur verhoging gehad.

Als ik naar de arts zou gaan zou ik me dan moet laten afschepen met het advies om het af te wachten, of moet ik dan echt aandringen op een onderzoek.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Er word vaak geadviseerd een half jaar te proberen voordat er actie word ondernomen. toch wil ik je adviseren hier eens mee naar je huisarts te gaan. Houd alles goed bij ( net als hoe je het hier beschreef!) en neem ook je temp kaartje mee naar de huisarts. Dat je weinig menstrueert is geen probleem maar het houd wel lang aan. Dit betekent niet dat je geen eisprong hebt. Er word wel gezegd geen eisprong ook geen menstruatie dus zou je een eisprong hebben gehad. Er is niet altijd een verhoging in de temp kaart te zien bij een ovulatie.

Imke

Deel Deze Pagina