Wij hebben al vanaf een maand of twee een naam voor ons kindje in gedachten. We wonen op een klein dorpje en je raadt het al: deze week is er een kindje geboren dat precies de naam heeft gekregen die ons kindje zou krijgen. Wat zouden jullie doen? Een andere naam kiezen, of gewoon de naam houden die we hadden?
Ik zou gewoon de naam houden die jullie bedacht hebben, soms gebeurd het dat er dubbele namen zijn in de straat of zelfs in de famlie
Ik zou die naam zeker gewoon houden! Je kindje zal straks in een stad naar school gaan als het dorp zo klein is en daar valt dat helemaal niet! En ik vind ook het is jullie favourite naam die zou ik niet veranderen!
Gewoon de naam houden die jullie hadden bedacht. Wat maakt het uit dat er meerdere mensen in het dorp met dezelfde naam zijn...... Niks toch! Groetjes Miep
Ik zou de naam gewoon lekker houden. Ik vind het wat anders dan als je goede vrienden of kennisen een kindje krijgen en dan dezelfde naam hebben. Maar gewoon mensen in het dorp daar zou ik geen rekening mee houden dan kun je wel bezig blijven. En wat maakt het uit als ze smamen in de klas zitten gebeurt wel vakaer dat er kinderen met dezelfde naam zijn.
ik zou idd ook gewoon de naam houden. Tenzij het goed kenissen, vrienden of familie zijn, dan zou ik het wel veranderen.
ja als het goede kenissen zijn zou ik het ook doen, wat ja dan ook zou kunnen doen, je vind het natuurlijk jammer want dat was DE naam voor jullie, overleggen met die kennissen en zeggen dat jullie precies dezelfde naam hadden en wat hun ervan vinden als jullie ook die naam kiezen. Maar ik denk dat ik dan persoonlijk een andere zou kiezen.
kun je van DE naam geen andere leuke naam maken wat erop lijkt en als je echt geen andere naam leuk vind de schrijfwijzen veranderen
gewoon de naamhouden kan altijd voorkomen dat hadden wij dus ook. alleen we hadden een andere schrijfwijzen
De naam gewoon houden. In onze familie zijn er twee vlak na elkaar geboren met bijna dezelfde naam. Onze dochter Anna en een nichtje Hannah
Bedankt voor de reacties. We hebben er over gedacht en we gaan voor onze tweede keus. Ik vind een originele naam toch leuker.
En als nu binnen de laatste 4 weken iemand geboren wordt met die naam wat is dan je optie nog? Je kiest toch zelf voor een naam die JIJ/JULLIE leuk vindt. Probeer dan een andere schrijfwijze.
Ik zou de naam toch iets aanpassen. Zeker als het een dubbele gelijke naam is. Omdat je in een klein dorp woont, weet je dat als het kindje van die vrienden na 1 oktobe geboren is, ze waarschijnlijk bij elkaar in de klas zullen zitten later. Ik zat zelf bij drie femke's en twee ronalden in de klas. Was best lastig soms. En niet altijd even leuk. Dus ik zou aanpassen, maar waarcshijnlijk niet compleet veranderen. zijn er variaties mogelijk?
Daarom hebben wij bewust voor elk 2 namen uitgekozen. T zou toch wel héél toevallig zijn als ze allebei in deze paar maanden door kennissen ofzo ook gekozen zijn.