Misschien wel? Kind met allergie

Discussie in 'De lounge' gestart door Jewel22, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi dames,

    Mijn zoontje van 7 is ontzettend allergisch voor honden, katten, bomen en grassen.
    Mijn oudste dochter heeft nogal een druk hoofdje. Het enige moment wanneer zij ontspant, is als ze met dieren is. Ik bezoek met haar dan ook regelmatig de kinderboerderij en paarden.
    Ik probeer me rot te bedenken over of er ooit een optie zou zijn om een diertje te kunnen nemen voor haar. Zodat ze het kan verzorgen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou in geen enkel geval een risico willen nemen. Maar misschien is er dé tip wat ik zou kunnen uitzoeken.

    Voor de zekerheid plaats ik daarom dit bericht.
     
  2. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Misschien is een konijn in een buitenhok een optie? Dan zou je dochter regelmatig met het beestje kunnen knuffelen en verzorgen en zou ze misschien alleen haar kleding moeten verwisselen bij het weer naar binnen gaan?
    Konijnen kunnen hele leuke en aanhankelijke dieren zijn. Er zitten er ook veel in asielen dus daar heb je genoeg keus!
     
  3. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je zou, als je een hond zou willen, eens kunnen verdiepen in allergene honden. Zoals een labradoodle. Veel mensen kunnen hier wel tegen.
     
  4. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier moest ik ook direct aan denken :)
     
  5. ShampooL

    ShampooL Niet meer actief

    Misschien is een reptiel iets? Je kunt er niet echt mee knuffelen maar ze zijn wel reuze interessant. Slangen, kikkers, schildpadden?
    Of iets van vogels?
    Of een naaktkat?
    Of een buitenhok met konijnen/cavia's?
     
  6. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Meestal, of altijd?, is een allergie op huidschilfers/talgklieren en niet de haren. Een naaktkat heeft wel huidschilfers. Een naaktkat is dus niet direct een oplossing. Dan zou je naar een allergene kat moeten kijken, dus een syberische poes (kater schijnt weer minder geschikt te zijn).
     
  7. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.603
    1.322
    113
    Westland
    Een Siberische boskat met stamboom! (Hier helaas veel ervaringen met allergieën, maar van onze kat helemaal geen last!)
     
  8. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik moest hier meteen aan denken. Onze oude buurvrouw is vreselijk allergisch maar zij hebben een labradoodle en dat gaat prima.
     
  9. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.326
    1.347
    113
    Ik ben anafylactisch voor honden en katten, maar wij hebben een hondje :) Zoek eens op Bichon Frisé. Hondjes van dit ras hebben meestal ook weinig last van huidschilfers. En ze zijn geweldig met kindjes.
     
  10. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Zou inderdaad eens verdiepen in anallergene honden.
    En bij iemand langs gaan die er eentje heeft, zodat je kunt kijken hoe je zoontje hierop reageert.

    Zou zelf wel voor een hond gaan.
    Deze voelen hun baasjes zo goed aan.
    Mogelijk dat je een wat ouder, rustiger dier over kunt nemen ipv een pup (die druk is en overal in wil bijten).
    Daarnaast kun je met een hond ook lekker spelen en kan ze zo ook even lekker dr energie kwijt (en de hond ook).
     
  11. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Mijn jongste is voor veel allergisch maar niet voor een cavia.

    En van de hamster heeft ze ook geen last.
     


  12. Echt? O jemig.. nog nooit gehoord! Wanneer kan je dan in een shock raken van een hond of kat? Bij aanraking of ook al als je gewoon bij iemand thuis komt?


    Wij hebben een LaPerm kater, gaat ook goed met de allergie gelukkig.
     
  13. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.851
    1.668
    113
    Vrouw
    Mijn broertje was vroeger ook zwaar allergisch en astmatisch. Toen hadden we 2 ratten en dat ging goed. Dat gaat vaak goed bij allergische kinderen.

    Ratten klinkt meteen vies maar zijn best leuke beesten!
     
  14. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Inderdaad zoeken naar anti-allergene rassen en bij een goede fokker is het geen probleem om een aantal keer langs te komen voor je beslist. Mijn man twijfelde bij 1 van de bezoeken omdat hij ineens ontzettend begon te niezen, die kreeg de aanbieding een kwartiertje in het kam-hok te gaan zitten :p

    Verder als ze wat ouder is een verzorgpony misschien om mee te knuffelen?
     
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou een buitenkonijn afraden. De haren van een konijn zijn heel fijn en blijven echt aan kleding zitten. Dat krijg je niet even gauw afgeklopt en neem je dat toch weer mee naar binnen.

    Heel eerlijk... persoonlijk zou ik het houden bij bezoekjes aan de kinderboerderij. Hoe sneu het ook is voor je dochter om geen huisdier te hebben. Maar als je zoon zo allergisch is, moet je er rekening mee houden dat allergieën vaak verergeren en dat er ook altijd nog nieuwe allergieën bij kunnen komen. Dus dan koop je nu braaf een hond of poes waar hij niet op reageert. Maar over een paar jaar zit je misschien alsnog met een probleem. En een lief beestje waar iedereen aan gehecht is en waar je verantwoordelijk voor bent.
     
  16. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Je hebt ook naaktcavia's trouwens.
     
  17. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Een naakt cavia is net als een naaktkat of naakthond niet de oplossing bij een allergie....

    Er zijn, voor zover ik weet, ook geen allergene cavia's dus dit diersoort valt volledig af.
     
  18. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Dat ligt helemaal aan de allergie.

    Hier een naaktheid en een vriendin die enorm allergisch is voor honden katten cavia konijnen eigenlijk alles.
    Maar ze kan prima zitten knuffelen met onze nakerd
     
  19. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De meeste mensen reageren op huidschilfers van een dier en daar komt de allergische reactie op. Een 'naakt'-dier heeft net zo goed de schilfers. Dus een naakt dier is niet per definitie geschikt.

    Ik ken ook genoeg verhalen van uitzonderingen. Mijn moeder was allergisch voor vrijwel alle dieren. Toch hebben wij vanaf jongs af aan altijd newfoundlanders gehad en dit ging prima. Borstelen iets minder, maar de laatste jaren heb ik dit altijd gedaan. Kon ze daarom tegen alle newfoundlanders? Nee, absoluut niet. Is een newfoundlander daarom geschikt en aan te raden? Nee, absoluut niet.
    Er zijn altijd uitzonderingen. Maar moet ts het risico nemen om een naaktcavia te nemen, waarvan bekend is dat deze doorgaans niet minder reactie geeft dan een gewone cavia? Of een naaktkat of hond? Om vervolgens er achter te komen dat haar zoontje er toch niet tegen kan en het diertje een nieuw huis (of naar een asiel) moet gaan?

    Een allergene kat of hond geeft aanzienlijke kleinere kans op reactie. Dit is bewezen, anders is het geen allergeen ras.
     
  20. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Je hoeft toch niet direct een dier aan te schaffen.
    De fokker van onze naakthond heeft er 7 in huis en ontvangt graag mensen die willen kijken of ze er wel of niet tegen kunnen.
    Zo zijn er vele fokkers die daarprima aan mee werken
     

Deel Deze Pagina