Je voorbij het verhaal over de allergie en over waar de meeste mensen allergisch voor zijn. Je kan elk uitzondering gaan benoemen, maar dan zou ts langs alle honden/katten/konijnen etc rassen moeten om te kijken of er direct een reactie volgt en zo niet of deze na 10x ook niet volgt. Omdat er 1 uitzondering is wil het niet zeggen dat dit ras specifiek geschikt is voor mensen met een allergie. Het is immers bewezen dat sommige rassen allergener zijn dan andere rassen.
Ok ik noem 1 uitzondering moet ik ze allemaal gaan benoemen? Als je kind allergisch is voor dieren en je er nul risico mee wil lopen moeten er geen dieren komen eigenlijk is het dan heel simpel. Als je toch wat wil proberen kan het prima door (een paar keer) langs te gaan bij fokkers. Ik ken zat fokkers van naaktdieren die regelmatig (met succes) mensen over de vloer ook met herhaal bezoeken. Uiteindelijk weet je nooit of je ergens een allergie voor ontwikkeld. Ik ben ook allergisch voor (heel) veel dingen en dat ik 3 honden in huis heb merk ik ook. Gelukkig ontwikkel ik er geen allergie voor maar ik weet dat dat risico bestaat
Ik ken ook fokkers die het echt niet erg vinden om mensen over de vloer te hebben. Een goede fokker zal hier ook voor open staan. Maar een naakthond is geen (!) allergene hond.