Hoi iedereen! Ik zit ergens heel erg mee. Ik wil heel graag een kindje, dat heb ik voorgelegd aan mijn vriend. Nu stop ik vanaf nu met de pil. Maar ik ben pas 19 en mijn vriend 25. We hebben nu 6 maanden een relatie. Wel wonen we samen en hebben we een huis gekocht! Maar ik ben zo bang dat mijn vriend alleen maar een kind wil omdat ik dat zo graag wil. Ik heb het aan hem gevraagd en hij zecht dat dat niet zo is! Maar dat is nog niet het ergste ik ben ook ontzettend bang dat zijn ouders en mijn ouders het niet gaan waarderen als ze merken dat het gepland is. Nu denk ik er aan om als het zo ver is gewoon te zeggen dat het een ongeluk is! Wat moet ik doen en hoe moet ik het dan vertellen?? En is het heel raar om zo vroeg al zo graag kinderen te willen??? Xxx ik
Woah, je bent snel! Huis gekocht en al samenwonen in een 6 maanden relatie. Ik vind het zeer knap van je dat je het goed voorelkaar heb. Huisje, boompje, beestje. En 19 is een mooie leeftijd. Over je (schoon)ouders, ik denk dat ze je te jong vinden. Ze zijn bezorgd, begrijp hun niet verkeerd maar praat met ze. Praat met vrienden, mensen hier op het forum voor goede adviezen. Je zal versteld staan hoeveel jonge meiden een kindje hebben en ik vind 19 echt een mooie leeftijd. Tenslotte ben je al volwassen! Je kan je leven creeeren zoals je wilt meid. Het gaat om jouw hart! <3
Wil je nou echt dat zij jouw kind gaan zien als een ongeluk, en met de kans dat ze zich ooit in een verre toekomst verspreken tegen jouw kindje en dat hij/zij dat echt denkt dat het een ongeluk was? Zou ik toch niet doen. Als je jezelf volwassen genoeg acht om voor een kind te kiezen, moet je ook zo volwassen zijn om de consequenties te dragen en er eerlijk voor uit te komen. Het is jouw keuze en daar heeft iedereen vast wel een mening over, maar die moet je toch echt naast je neer leren te leggen hoor! Je hoeft trouwens niet meteen iedereen op de hoogte te stellen van jullie kinderwens he. Mag wel natuurlijk als je je daar fijn bij voelt. En zodra je zwanger bent kan je het altijd nog vertellen en dan zullen ze misschien schrikken, maar ze worden wel opa en oma. Dat maakt ze vast gelukkig Veel succes met zwanger worden Enne, hier een 23 jarige Je zal ze nog wel jonger vinden hier op het forum, er zijn ook "clubs" met jonge meiden te vinden hier, kun je met ze mee praten!
Hoi, Ben het met Fortuna eens. Als het een bewuste keus is van jullie moet je er niet om gaan liegen. Dat is ook niet eerlijk naar jullie eventuele kindje toe. Ik zou me er nu nog niet zo druk om maken wat een ander er van vind. Het is jullie leven en jullie besluit. Daar bij kan het ook nog wel even duren eer je zwanger bent. Komt tijd , komt raad. Ondertussen genieten van jullie toekomstplannen Succes meis!
Ik zou er echt niet om gaan liegen. Ik denk dat als je laat zien, dat je het bewust doet en weet waar je mee bezig bent (bijv spaarpotje aanleggen, inkomen goed, opleiding/werk stabiel etc). Dat je daar meer mee bereikt dan met een leugen. Misschien voor nu makkelijk, maar ik zou niet willen dat mijn kind in zo'n leugen opgroeit.
Als jij er zeker van bent, dat je er klaar voor bent en dit echt wilt, dan kun je je ouders en schoonouders daar misschien ook van overtuigen. En als dat niet lukt, dan is dat erg jammer, maar zullen ze toch met de situatie moeten leren leven. Ik zou het zeker niet op een 'ongelukje' gooien, daardoor hebben ze alleen maar meer reden om je als niet volwassen te beschouwen en het lijkt me voor jezelf ook niet prettig. Maar hoe vinden je (schoon)ouders het dat je bij 6 maanden al samenwoont en een huis hebt gekocht? Ik veroordeel het niet, maar dat is wel snel (zeker voor je leeftijd, sorry). Als ze daar goed op reageren, hebben ze misschien ook niet zo'n probleem met een geplande zwangerschap. En je hoeft het toch pas te vertellen als je ook echt zwanger bent. Eerder zou ik dat niet doen, dan gaan ze misschien proberen het uit je hoofd te praten en daar zit je niet op te wachten, hoe goed bedoeld misschien ook. Als je vriend zegt, dat hij het zelf wil en het niet voor jou doet, zou ik hem gewoon op zijn woord geloven. Als hij twijfelt, kan hij toch gewoon zeggen: 'ik wil het wel, maar liever als we wat ouder zijn'. En je hebt hem al de kans gegeven zijn twijfels te uiten door te zeggen dat je bang bent dat hij het voor jou doet. Dus hij zal het wel menen, vertrouw daar maar op. Bottomline is: als jullie er samen uit zijn dat dit een goed besluit is, dan wens ik je veel succes en geluk!
Ik ben het hier helemaal mee eens. Daarbij je zult vast het spreekwoord wel kennen.. al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. Lekker je eigen leven meis, jij en je vriend zullen dat samen moeten beslissen. Maar als je denkt dat je vriend het nog niet echt zeker wil, zou ik daar goed met hem over praten. Misschien wil hij eerst nog een tijd genieten van het feit dat jullie nog maar net samenwonen, voordat er een kind komt. Lekker romantisch op de bank word namelijk wel wat lastiger als je een kindje hebt gekregen.
Volg je hart! Maar ga er niet om liegen, het zou een leugden zijn die je de rest van je leven bij je draagt!
Ik wil ook al heel erg lang een kindje, vanaf mn 16e. Ik ben nu 24 en nu gaan we er echt voor! Eindelijk! Achteraf gezien ben ik er een klein beetje blij om dat ik nog een paar jaar heb kunnen sparen en nog een extra opleiding heb kunnen doen, maar dat is ieder voor zich! ik zou zeker NIET zeggen dat het een ongelukje is. Jij en je vriend hebben nu een eigen leventje en dat moeten jouw en zijn ouders accepteren en jullie keuzes respecteren. Ik denk dat jullie ouders het misschien wel aan zien komen, aangezien jullie al heel snel een huisje hebben gekocht en samen zijn gaan wonen. Maak je geen zorgen om je vriend. Hij zou het echt wel zeggen als hij er niet klaar voor is Geniet en probeer je zo weinig mogelijk zorgen te maken (makkelijker gezegd dan gedaan), het komt allemaal goed
Bedankt voor de reacties! Ik wacht gewoon tot het zo ver is en vertel dan gewoon dat ik zwanger ben en ik moet me eigenlijk niks aan trekken van onze ouders! Onze ouders vinden Ger samenwonen ook heel leuk dus zal me wel druk maken om niks
Je zal altijd hun kleine meisje blijven, dus dat ze het allerbeste voor jou willen is begrijpelijk. En dat hun mening van de jouwe verschilt kan dan gebeuren. Uiteindelijk ben je volwassen en moet je je eigen keuzes maken. Advies mogen ze geven, maar jij bepaalt wat je ermee doet En iedere ouder wil toch zijn zijn/haar kind gelukkig is. Je hebt al een lieve vriend, een huis en nu wil je een kindje. Dat maakt jou gelukkig. Kies dus voor je eigen geluk
Ik zou ook niet zeggen dat het een ongeluk is.. Idd als jullie jezelf volwassen genoeg vinden voor een kind dan kunnen jullie vast ook die verantwoording dragen en er eerlijk voor uitkomen.. Daarbij komt dat het jullie keus is en wat een ander daar van vindt is niet zo belangrijk. Als jullie overtuigd zijn dat jullie een goede basis hebben dan zou ik me niet te druk maken. Daarbij komt idd dat het best even kan duren voor je zwanger bent . Succes en veel geluk!