Hallo allemaal eens een vraagje, mij dochtertje nu 3 maanden oud bleef onrustig, ondanks speciale voeding. overdag slaapt ze heel licht en word ze steeds wakker en gaat dan huilen omdat ze moe is. ze neemt veel prikkels op. ik ben er vanmorgen mee naar de osteopaat geweest, hij voelde veel spanningen bij haar en denkt haar goed te hebben kunnen helpen. over 4 weken moeten we nog een keer terug. ik heb nog een beetje een dubbeelgevoel. wat zijn jullie ervaringen, hielp het echt zo goed? groetjes debby
Ik ben nu 2x naar de osteopaat geweest met Leander, dat ivm reflux en krampjes. Ik moet zeggen hij is nu stukken rustiger, heeft veel minder last van krampjes. De reflux is ietsje verbeterd, maar nu niet om te zeggen, erg veel, dat is dus wel een beetje tegengevallen. Maar ondanks alles is hij wel een stuk rustiger geworden. M'n ervaring tot nu toe is dat ik behoorlijk tevreden ben en blij ben dat ik die keuze gemaakt heb.
Ik ben met Fleur ook bij een osteopaat/craniosacraal therapeut. Ze is nu 2 x geweest en is stukken rustiger. Slaapt en drinkt beter en reflux is minder maar dat kan ook door de Zantac zijn van de HA. Ik ben iig ook blij dat we bij een osteopaat zijn met haar. Succes, Marijn
Wij zijn toen ze een maand of drie was ook geweest en na een keer of vijf hadden we echt een ander meisje (in combinatie met inbakeren). Toevallig ben ik nu ook weer twee keer geweest, omdat ze noet lekker in haar vel zat. Ook nu weer veel baat erbij gehad. groetjes bianca
Mag ik vragen, wat zo'n osteopaat dan doet? Ik hoor er iedereen over, maar heb geen flauw idee wat het is.
Ik ben 2 x geweest met Finn (meer was volgens hem niet nodig) en echt overtuigd was ik niet als ik eerlijk mag zijn. Ik geloof er zeker wel in maar bij ons was het niet echt naar mijn idee de doorslag.
Voor welke redenen gaan mensen eigenlijk naar een osteopaat? Vigo zit momenteel ook echt niet lekker in zijn velletje, maar dat mijn eerste gedachte nu gelijk een osteopaat is? Eigenlijk niet... Ik ben ook wel heel benieuwd wat zo'n iemand dat precies doet?
Het is moeilijk precies aan te geven wat een osteopaat doet. Zij legt haar handen op bepaalde plekken en neemt op die manier spanning en blokkades weg. Het is niets zweverigs, want deze mensen hebben een opleiding gevolgd na hun fysio opleiding. Ik ben na drie maanden geweest omdat ze zo onrustig was overdag. Veel huilen enz....Ik ben na 8 maanden opnieuw gegaan omdat ze overduidelijk niet lekker in haar vel zat. Hele dagen huilen op het dagverblijf, krijsen als ik al een beweging maakte om bij haar uit de buurt te gaan, niet spelen enz....Ik ben 4 weken geleden geweest (en vanmorgen voor de tweede keer) en sindsdien gaat het kdv weer goed. Ik geloof niet in toeval....... groetjes Bianca
Ik geloof ook niet in toeval..Fleur knapte een dag na de eerste keer helemaal op. Begon goed te drinken (eindelijk naar 6 x 120 cc) en sliep weer meer overdag. Echt super. Ja het is moeilijk uiit te leggen wat ze doen. Je kan het het beste even googelen op osteopaat en baby. M
Is er een doorverwijzing van de huisarts nodig voor de osteopaat of kan je er zo heen? Zouden jullie mij advies kunnen geven met betrekking tot het volgende? : Mijn zoontje van ruim 7 maanden is de afgelopen 7 weken ongeveer 3 a 4 keer per nacht wakker. Overdag heeft hij sinds zijn geboorte alleen maar hazeslaapjes van ongeveer 45 min. a een uurtje. Hij is over het algemeen wel vrolijk. Zou een ostepaat hier wat mee kunnen? Alvast bedankt voor de adviezen.
ik heb begrepen dat je er geen verwijzing voor nodig hebt.Heb zelf verder geen ervaring ermee hoor, maar hoor wel van veel mensen dat ze er veel baat bij gehad hebben.
Bij ons was het ook een wondermiddel. Hugo had heel erg last van krampjes en poepte op een gegeven moment nog maar 1 keeri n de 3 dagen. Toen hij behandeld was, was ie helemaal rustig en poepte vanaf dat moment netjes elke dag en zonder pijn. Ik ga er binnenkort zelf ook heen omdat mijn rug, nek en schouders helemaal vast zitten. Je kunt er met allerlei klachten terecht. Kijk maar eens op www.osteopathie.nl.
Hai Miekje, Je hebt geen doorverwijzing nodig en wij krijgen ook de kosten van onze bezoekjes vergoed (50 euro per keer) Als ik jou was zou ik een osteopaat bellen bij jou in de buurt en je vragen voorleggen. Die geeft dan vanzekf aan of hij/ zij er wat mee kan. Zo is het bij mij ook gegaan. Wij zijn bij Kim in eerste instantie ook voor de hazenslaapjes gegaan. succes en het is het proberen altijd waard groetjes Bianca
wijzijn mmet Zoë nu ook al 2 keer geweest en zien ook al wat van verbetering. Zoë had heel veel spanning in haar lijfje, hele dag kreunen en steunen en huilen, veel krampjes etc. Ze is al een heel stuk rustiger, slapt 's nachts door en de krampjes zijn ook minder. Ze wordt langzaam een blije ontspanne baby. Dadelijk hebben we de derde afpsraak...... twinny
wij zijn na negen weken bij een manueel therapeut geweest..volgens mij is dat vergelijkbaar met een ostheopaat..Jayden bleek kiss-syndroom te hebben..er zaten drie nekwervels niet goed en zijn SI gewricht...mede door de manueeltherapeut en fysio therapie hebben we nu een heel tevreden mannetje... Ik ben blij dat er zulke therapeuten zijn..want kiss--wordt nog niet echt (h)erkend door de artsen..jayden is met vacuum gehaald en het blijkt heel vaak voor te komen bij kindjes die zijn geholpen met de vacuum...het kan toch ook niet goed zijn zoveel druk op dat nekje door zo'n rotte vacuum.. gr.
Ben ook geweest metg mijn dochter, ivm overstrekken en huilen tijdens het drinken ivm krampjes. Na 1 bezoek hadden we een totaal ander meisje, erg rustig en tevreden dat weer goed dronk en niet meer overstrekte. We zijn in het totaal 4 keer geweest.