Misschien zwanger en een gaatje laten vullen bij de tandarts

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Nancy, 24 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Hoi Mirjam,
    Ik ben in juni gestopt met de pil, ik heb netjes mijn menstruaties gekregen. Alleen heb ik in september een lange heftige en pijnlijke menstruatie gehad. Huisarts dacht dat het klachten waren die bij de vleesboompjes horen. Ik heb toen een kuur van 2 weken gehad (ben effe de naam van de kuur kwijt) Ik heb daarna weer een bloeding gehad en heb eigenlijk een cyclus gehad van gemiddeld 33 a 36 dagen. (eerlijk gezegd was ikvan juli t/m oktober meer wel ongesteld dan niet) Vanaf oktober zijn we voor een kindje bezig en tot mijn grote verbazig is mijn cyclus vanaf die tijd juist andersom. Ik ben opeens meer niet ongesteld dan wel. De laatste cyclus was van 25-10-2005 t/m 18-12-2005. (dus op 18-12-2005 was mijn eerste menstruatie dag) Ik ben nu er vanuit gegaan dat mijn cyclus 36 dagen was, maar ben niet zwanger volgens de test van clear bleu gisteravond. Ik ben vandaag bij de tandarts geweest en ik moet morgen een gaatje laten vullen. Hij vroeg of ik eventueel zwanger was, maar ik heb nee gezegd.
    Ik heb al een week erge buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden (deze buikkrampen had ik ook toen ik last had van de vleesboompjes), en verschrikkelijke hoofdpijn (ik heb nooit last van hoofdpijn). Zou ik misschien toch zwanger kunnen zijn, maar dat de zwangerschapstest te vroeg is gedaan???
    En als ik toch zwanger ben en het nog niet weet, kan het dan kwaad als ik een gaatje laat vullen bij de tandarts???
    Ik weet het effe niet meer, ik hoop dat je me een beetje kan helpen, alvast hartelijk bedankt.
    Groetjes Nancy (Nenske)
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi Nancy,

    als je cyclus heel onregelmatig is, is het verstandig om over een paar dagen opnieuw te testen. Zeg morgen tegen je tandarts dat je niet zeker weet of je zwanger bent. Hij zal daar dan rekening mee houden als hij je behandelt.

    Mirjam
     
  3. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Mag ik hier even op inhaken.
    Ik ben gisteren bij de tandarts geweest en daar werd mij verteld dat verdoving niet schadelijk voor de baby is omdat het een lokale verdoving is......
    De Bite wing foto's hebben ze niet gemaakt.
    Gina
     
  4. Nancy

    Nancy Bekend lid

    21 okt 2005
    558
    0
    0
    Limburg
    Bedankt voor de antwoorden.
    Groetjes Nenske
     

Deel Deze Pagina