ik vroeg me af of je als thuis blijf moeder ook een toeslag vd belasting krijgt ik heb er wel es iets over gehoord maar weet niet precies hoe het zit. en hoe moet je het dan aan vragen en waar basseren ze die toeslag op op tloon vd man of is het voor iedereen het zelfde? weet iemand hoe dat zit gr gerda
Zou mooi zijn voor je, maar ik dacht doordat ze al toeslagen geven aan oma's en opa's die oppassen om te bevorderen dat moeders weer aan het werk gaan, dus..... zou een beetje dubbel zijn
Volgens mij heeft dat iets te maken met heffingskorting.. Hoe dat precies zit geen idee... Heb t ooit gelezen bij de lounge...
Het is idd een heffingskorting van de belastingdienst. Deze is nu max. 173,00 per maand. Om de heffingskorting volledig te ontvangen moet je partner wel voldoende belasting afdragen, maar dat zal wel het geval zijn. Volgend jaar zal hij waarschijnlijk iets hoger zijn. Je vraagt hem aan dmv de voorlopige teruggaaf.
Dit is inderdaad van toepassing. De heffingskorting heet de 'Algemene Heffingskorting'. In 2008 bedraagt deze heffingskorting 2.074,- op jaarbasis. Volgend jaar wordt deze echter met 67,00 verlaagd. Dit past ook binnen het beleid van de regering. Zij willen de algemene heffingskorting namelijk in de loop van de jaren afschaffen (bij mijn weten in de loop van 15 jaar, met een vermindering 6,67% per jaar). Groetjes, Josien
Klopt krijgen wij ook. En werken heeft voor mij zowiezo geen zin want dan komen we in de hoogste schaal die er is en draag ik bijna alles af omdat t mannetje teveel verdient.
Jouw belastingafdrage is los gekoppeld van die van jouw man hoor (ook al zijn jullie toeslagpartners). Ik betaal bijvoorbeeld vrijwel geen belasting omdat ik ontzettend weinig verdien (ik studeer) terwijl mijn man in de 1 of 2 na hoogste schaal zit (ik ben het even kwijt). Dus dat is niet waar wat je zegt. Vreemd trouwens dat thuisblijven geld oplevert. Ik dacht dat het kabinet juist wil dat vrouwen gaan werken? Klinkt dan ook logisch dat ze die heffingskorting willen afschaffen.
Vreemd volgens onze accountant niet. We zitten dan samen in de hoogste schaal ofzo. Hij gaat meer afdragen als ik ga werken. Dan komen we samen in de schijf van 50 %.
Dat kan echt niet. Je betaalt individueel inkomstenbelasting. En aangezien de belasting nooit meer kan zijn dan 52% hou je in ieder geval 48% over. Ik zie echt niet in hoe niet werken uit kan hoor.
Maakt ook niet uit. Zie het wel dat regelt de accountant allemaal. Helemaal nu ik het bedrijf van mn vader overneem. Maar volgens hem ga je veel meer afdragen omdat je dan 2verdiener bent en we dan allebei heel veel vedienen.
Volgens mij moeten jullie een andere accountant nemen Of misschien heeft jouw accountant het over iets anders en ben jij in de war? In ieder geval maakt het helemaal niets uit (tenzij er andere regels zijn als jullie allebei een eigen bedrijf hebben? kan zijn dat ik die niet weet aangezien ik zelf geen eigen bedrijf heb ). In ieder geval werkt het voor de "normaal" werkende persoon niet zo (gelukkig! Anders zou ik echt werken voor niets).
Nee is ook niet. Dat vertelde hij toen ik nog niet werkte maar omdat ik nu aanzienlijk meer ga verdienen maaktr het niet uit of ik 50 procent afdraag nu is het de moeite met een klein salaris was dat volgens hem niet.