Meiden ik heb een vraag . De afgelopen 2 ronde,s had ik een cyclus van gemiddeld 33 dg, alleen nu vraag ik me af. Ik voel mijn ei duidelijk op dag 13/14 kan dat of moet je bij zo,n lange cyclus ook later een ei hebben??? Ik heb zaterdag vruchtbaar slijm gehad, dus weet het eigelijk wel bijna zeker. Ik hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden. Groetjes flower
hier nog 1 ik heb nog nooit een ei gehad heb pco. maar ik heb altijd een cyclus van 34 dagen en heb afgelopen maandag dinsdag en woensdag slijm gehad. dinsdag giga buikpijn gehad. dus ik dacht ei vanaf het weekend al geen vruchtbaar slijm meer. dus dat zou betekenen dat ik dus mijn ei op dag 15 heb. of dat ik eindelijk deze keer een ei sprong heb gehad en mijn cyclus dus korter word. dus ik lees hier ook even mee
Je weet pas echt zeker dat je ei op dag 13/14 komt door middel van ovulatietestjes te gebruiken of te gaan temperaturen! Sommige mensen zeggen dat ze hun eisprong kunnen voelen. Ik denk ook wel dat dat kan, maar......Ook ik dacht altijd mijn eisprong te voelen aan de hand van de pijntjes. Echter, uit follikelmetingen in het ziekenhuis bleek hetgeen wat ik voelde juist het groeien van het eitje te zijn en niet de eisprong. Je ei hoeft ook niet direct na het vruchtbare slijm te springen, daar kan een aantal dagen tussenzitten. Ik zeg het maar, omdat je anders er wellicht vanuit gaat door dat gene wat je voelt dat dat je eisprong is. En stel je dan voor dat je net op de verkeerde dagen klust, omdat je denkt dat je ei op dag 13/14 is. Terwijl dat dus wellicht niet zo is! Ik zou als ik jou was dus ovulatietestjes gaan gebruiken of gaan temperaturen. Mocht uit die ovulatietestjes of temperaturen ook blijken dat je ei op dag 13/14 komt, dan heb je dus een luteale fase van zo'n 20 dagen en dat is wel een beetje lang. Ik weet niet of dat erg is hoor. Maar een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt.
idd.. je kunt ook best je ei wat later hebben.. je lf is gemiddeld tussen de 11 en 18 dagen.. (van wat ik gelezen heb)..die is over het algemeen vrij stabiel..de tijd voor je ei kan wisselen.. ik zou als het nodig is een keer ovutestjes gebruiken.. dan weet je precies (enigszins) wanneer je je eisprong hebt.. als je cyclus regelmatig is weet je ook hoe lang je LF is..
Ik dacht als je het slijm hebt je ei ongeer binnen 2 d/g komt, maar kan dat dan ook nog langer duren?? ook als je afscheiding weer helemaal wit is????
pff ik snap er soms echt niks meer van hoor... Soms wou ik echt dat ik er niet zo mee bezig was, en gewoon alles op z,n beloop laat gaan, maar toch ga ik steeds kijken en ben zo onzeker, ondanks dat ik al een kindje heb gekregen, dat zegt namelijk ook niet altijd alles.. Toen wij voor mijn dochtertje gingen, had ik gewoon een cyclus van 28 dg en nu ineens zo,n lange cyclus.....