wat gebruiken jullie aan suplementen/medicijnen tussen de behandelingen door?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Madi78, 23 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madi78

Madi78 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Slikken jullie bijvoorbeeld folium alleen vanaf dag 1 van de cyclus dat je een behandeling hebt of doorlopend?

Ik ben sinds 2011 weer de mmm ingegaan. Ik slik folium en visoliecapsules. Ga naar acupunctuur en mijd al het eten wat schadelijk kan zijn als je zwanger bent, niet naar sauna, geen hete baden ed. Geen pijnstillers (behalve paracetamol) geen antibiotica (was wel lastig met mijn keelinfectie)

Alleen vraag ik mij af of dit ook echt moet. Ben inmiddels al diverse potjes supplementen verder (en helaas zonder resultaat).

Lees dat sommige bijvoorbeeld granaatappelsap drinken, tarwekiemcapsules gebruiken. Ook in de tussenmaanden?

Groet Madi

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik ben Omnibionta Pronatal en Folavit beginnen slikken vanaf ik terug probeerde zwanger te geraken (had even "stil gelegen" in afwachting van mijn operatie in december). Die vitaminen en foliumzuur is wel belangrijk om te blijven nemen zonder onderbreking.

Voor de rest heb ik nooit echt heel hard gelet op wat ik at. Gewoon gegeten als altijd zeg maar. Qua medicatie ook gewoon altijd genomen zoals ik niet zwanger was. Enkel in de wachtweken lette ik wel meer op. Mijn laatste cyclus na mijn eisprong wel begonnen met het drinken van granaatappelsap (de 100% vorm) elke dag.

3. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Ik slik: zwangerschap totaal pillen (Hema), zwanger worden capsules van de Etos (zit ook foliumzuur in), omega 3 (visolie) capsules, en magnesium (zou goed zijn voor de ontspanning van de eileiders).

Mijn man heeft niet zo'n goed zaadkwaliteit, dus hij slikt centrum A-Z multivitaminen, omega 3, zink/selenium, foliumzuur, vit D3, en vit C1000.
    Het is nogal een hoop, maar ik heb veel informatie opgezocht en deze vitaminen schijnen bij te dragen aan een betere zaadkwaliteit.

Wij slikken het trouwens elke dag, ook in tussenmaanden. Of het werkt weten we niet... ik ben nog nooit zwanger geweest. Maar we hopen hiermee toch dat de kans wat groter wordt, ook al vraag ik me soms ook wel eens af of het echt nodig is, aangezien het resultaat uitblijft...

4. Vitamine B6 (zie bijsluiter)
    Vitamine B12 (zie bijsluiter)
    Foliumzuur (400 microgram)
    Vitamine C (50 milligram) - Man 50 – 100 mg
    Vitamine D3 (2000 IE)
    Vitamine E (250 milligram)
    Selenium (als sporenelement)
    Omega3 (1000 milligram)
    Zink (25 – 40mg) – Alleen man, vrouw niet

Dit dus.. In totaal waren het 9 pillen per dag. De standaard in Düsseldorf ;)

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn man heeft een tijdje tabletten van Ortica geslikt (multi 4 man, speciaal bij kinderwens), maar daar werd zijn zaad heel slecht van? Ik heb alleen tijdens de laatste terugplaatsing, maar ook met een of twee terugplaatsingen daarvoor geloof ik, granaatappelsap van Pom gedronken (100 ml per dag) en frambozenbladthee. En natuurlijk foliumzuur, gewoon die van de Kruidvat. De laatste terugplaatsing is gelukt!

Deel Deze Pagina