hond doet raar sinds een paar dagen, iemand ervaring?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door dexa, 21 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dexa

dexa Lid

24 jul 2015
    87
    0
    0
    Kapster
    hoi dames,

ik weet niet precies waar ik deze vraag moet stellen dus doe ik het hier maar

ik heb al hier en daar wat opgezocht op internet en er staat dat het wel degelijk kan..
    dus daarom wil ik het hier even vragen of iemand ervaring mee heeft gehad.

wij zijn bezig om zwanger te raken en tot nu toe helaas nog niet gelukt maar nu vind ik dus dat mijn hond sinds een paar dagen erg vreemd doet.

mijn hond is normaal heel erg aanhankelijk bij mijn vriend en totaal niet bij mij, en gaat naar hem toe, loopt hem achterna en komt met zijn hoofd op zijn benen liggen als er iets is of als hij aandacht wil..

sinds een paar dagen is hij heel onrustig weet niet wat die moet doen, en bewaakt het huis alsof hij iets wil beschermen..
    hij komt mij ook steeds achterna en wil het liefst in me kruipen haha.
    als we savonds op de bank zitten gaat hij niet naar mijn vriend maar komt hij naar mij en legt hij zijn hoofd op mijn benen.
    en net kon ik hem nergens vinden en ging ik in de slaapkamer kijken en lag hij bij ons in bed aan mijn kant..

het kan ook dat ik het nu zo zie.. en dat het allemaal toeval is maar mijn vriend merkt ook dat hij anders doet en raar doet.

dussss, ik hoop dat iemand misschien enige ervaring heeft hiermee want ben wel benieuwd of het hiermee te maken kan hebben.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Waar zit je nu precies in je cyclus?

EDIT:
    Je bent 2 weken geleden ongesteld geweest, na opwekking door medicijnen. Je weet dus nog niet hoe lang deze cyclus zal gaan duren en of deze wel meteen keurig weer 28 dagen is, helaas.
    Kans bij een 28 dagencyclus is zeer groot dat je nu net rond je eisprong zit. Zwanger kun je dus helaas nog niet zijn.

Waar je hond dan al een paar dagen last van heeft (dus nog voor je eisprong!), geen idee eigenlijk....

3. dexa

dexa Lid

24 jul 2015
    87
    0
    0
    Kapster
    Ja klopt daarom vind ik het ook vreemd dat hij zo doet

Als mijn cyclus gewoon normaal zou zijn heb ik mijn eisprong al gehad maar heb er niks van gevoelt dus of die is geweest weet ik niet precies.
    Ik heb ook nog geen ovulatietest gedaan, moet ze nog gaan halen, best stom maar goed.

Maandag maar meteen een ovulatietest gaan halen.

4. Rosalieb

Rosalieb Actief lid

12 aug 2012
    427
    62
    28
    Herkenbaar! Mijn hond wil s avonds graag bij mijn vriend op schoot maar was ineens veel meer aanhankelijk naar mij: bij mij op schoot, volgde me "als een een hondje". Toen ik een dutje ging doen werd ik wakker met een opgekruld hondje tegen mijn buik (en hij weet dat jij niet in bed mag (-;) Ik maakte nog een foto van hem zo mag vond ik het. Paar dagen later bleek ik zwanger! Wilde ik wellicht er teveel in zien - ach dat kan maar ik beweer dat de hond het als eerste wist! Dus wie weet voor jou binnenkort goed nieuws 😄

5. Babs1990

Babs1990 Bekend lid

1 sep 2015
    546
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Vorige week zaterdag was ik bij een vriendin. Hun hond bleef maar tussen mijn benen staan toen we aan de eettafel zaten (terwijl ik helemaal geen honden vriend ben). Toen we op de bank gingen zitten kwam hij steeds op mijn buik liggen.
    Afgelopen maandag was ik weer bij haar en deed hij precies het zelfde. Zelfs mijn vriendin die van niks weet viel het op. Vind het wel apart dat hij dit nu wel doet. In september ben ik zwanger geweest,maar kwamen we er met 7.4 weken achter dat het vruchtzakje leeg was. Dus zal hij aangevoeld hebben dat het toen niet goed zat?

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik denk dat je hond nu nog niets kan voelen/merken van een zwangerschap, daarvoor is het nog te vroeg denk ik? Maar ik heb wel een soortgelijke ervaring gehad met onze kat. Nu was hij wel altijd erg aanhankelijk naar mij toe, maar plots ging hij elke keer op mijn buik liggen. Hij was nogal groot en zwaar, dus soms werd ik 's nachts ineens wakker van dat gewicht op me en dan lag meneer dus bovenop mijn buik. Dat deed hij nooit! Wij waren toen niet bezig met zwanger worden, het was een complete verrassing. Maar voor de kat blijkbaar niet :)

7. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ons mechelaar was altijd het hondje van mijn vriend. Ze moest niks van mij hebben. Tot op een opgegeven moment na mijn werk ineens aandacht kreeg. Mijn vriend en ik keken elkaar aan..wij wisten niet waarom. Totdat ik een test deed was ik al paar weken zwanger...ze had al aangevoeld dat vrouwtje zwanger was. Ze is nu niet weg te slaan bij mij. Lekker op mijn buik liggen..kroelen en kusjes geven..

8. dexa

dexa Lid

24 jul 2015
    87
    0
    0
    Kapster
    als ik jullie reacties lees word ik helemaal blij haha maar ik durf niet teveel te hopen!
    zoals er al gezegd word ik denk dat het nog niet kan dat ik zwanger ben...
    maar hoop blijven houden mag wel.
    volgende week dinsdag of woensdag moet ik mijn menstruatie krijgen dus als die dan uit blijft mag ik gaan testen!
    ik hoop zo dat onze hond gelijk heeft:)

9. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn hond is altijd heel aanhankelijk naar mij toe. Maar toen ik zwanger was (is jammergenoeg miskraam geworden op 8weken), kwam hij nóg meer bij mij. Echt met haar hoofd tegen mijn buik liggen. Heel gek :)

10. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ja hier ook, super zenuwachtig ineens ..werd er kriegel van..
    Ook de hele tijd achter me aan trippelen..

11. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze hond was nog geen jaar toen ik zwanger werd. Zij sprong steeds op tegen mij als ik binnenkwam. Plots van de ene op de andere dag stopte zij met tegen mij opspringen (bij andere mensen nog steeds). Ik trots natuurlijk, dacht dat ik de enige was die haar correct corrigeerde. Neen hoor, ik bleek gewoon zwanger. Een hond kan kanker ruiken, dat is wetenschappelijk bewezen, wees er maar zeker van dat ze ook kunnen ruiken of je zwanger, ziek, etc bent Of je zwanger bent weet ik niet, dat zal je moeten testen, maar er kunnen heel veel redenen zijn waarom haar gedrag naar jou veranderd.

12. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Wauw interessant onderwerp! Ben eg benieuwd of ik dat op gegeven moment ook ga merken aan kat of hond.. Lopen hier allebei in huis rond.. :)

13. Glaewil

Glaewil Bekend lid

26 jul 2015
    601
    96
    28
    Ik denk dat ze ook het minimal temparatuur verschil in je lichaam kunnen voelen als je een kort harige hond hebt. Wat dus al is voordat je zwanger bent. :) Mijn schoonouders hebben een whippet en die had toch wel vrij snel door dat ik zwanger was. Onze hond (Labrador mix) had het wat later door. Maar hun hond lag ook altijd na mijn ovu piek bij mij, terwijl het voor de rest echt een ''mama's'' hondje is en alleen bij mijn schoonmoeder ligt. 😊
    Onze hond is echt meer mijn man's hond maar is tegenwoordig wel heel blij om mij te zien en komt ook soms gezellig naast mij op de bank liggen.😆

Deel Deze Pagina