gouden tip tegen misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nienchen, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    Ik heb wel een tip tegen de misselijkheid. Ik had het namelijk verteld aan de huisarts en hij zei boven verwachting: Daar heb ik wel iets voor. Hij vond dat ik anders wel heel lang erg misselijk zou zijn. Nu heb ik pilletjes Emesafene. Ze zijn er ook in zetpillen. Ze zijn speciaal voor zwangeren en mij helpen ze heel goed. Ik neem er 1 's avonds voordat ik ga slapen en ze werken tot 's ochtends. Je mag er zelfs 2 per dag. Dat is voor mij niet nodig. Ik ging van ziek op de bank hangen naar weer vrolijk en actief. Ik ben er heel blij mee, dus misschien hebben jullie er ook iets aan.

2. shay01

shay01 Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.628
    0
    0
    Ik heb het ook gebruikt maar bij mij hielp het helaas niet...

3. prizzzy

prizzzy Lid

9 nov 2008
    23
    0
    0
    den haag
    Ik heb ze ook gebruikt!
    Helemaal Super!
    Het heeft me echt door die eerste weken heen gesleept!

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    bij mij hielp het primperan zetpillen, ik weet niet of ze het ook in nederland verkopen.
    de pilletjes khielpen mij niet, wel de zetpillen.

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Primperanzetpillen helpen heel goed tegen de misselijkheid. Nam ze wel eens als ik buikgriep had of misselijk van een avondje stappen :oops:
    Maar of ze tijdens een zwangerschap mogen, dat weet ik niet zeker. Tis best een heavy medicijn. Dat zal je moeten navragen.

Verder ben ik weinig misselijk geweest de eerste weken, maar regelmatig eten, droog eten (crackers, beschuit) hielp ook wel.

6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik heb het in het zhk gekregen toen ik zwanger was ivm extreem overgeven en misselijkheid en ik heb het ook voorgeschreven gekregen van mijn gyn.

maar je kan het natuurlijk voor zekerheid navragen.

7. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Zetpillen Emasafene hielpen mij helaas ook niet. Gebruik nu sinds 3 weken zetpillen van Primperan en eindelijk voel ik me beter! Heerlijk na 17 weken zo ontzettend misselijk te zijn geweest en elke dag te moeten spugen! Gebruik ze nu alleen nog als ik een misselijk dagje heb.
    Beide medicijnen heb ik van de huisarts gekregen en kunnen geen kwaad als je zwanger bent.

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb die dingen ook gehad. Nou leeeevensgevaarlijk! Werd er helemaal duf en draaierig van. En dat met 8 uur in de auto zitten, nee bedank je wel ;)

9. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb ook emesafene zetpillen gehad. De misselijkheid verdween, maar ik werd er zo verschrikkelijk duizelig van. Doodeng! Ik kon helemaal niks meer.

10. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Klopt van de zetpillen van Emesafene werd ik ook zoooo ontzettend duf! Had het gevoel dat ik stoned op m'n werk achter de computer en in de auto zat. Kon ook erg moeilijk uit m'n woorden komen. Ben er na een paar dagen ook echt mee gestopt! Ze hielpen trouwens ook echt niet, werd er alleen maar misselijker door!

Met de zetpillen van primperan heb ik daar gelukkig geen last van gehad.

11. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik ben tot de 18e week heel erg misselijk geweest. Heb op een gegeven moment die zwangerschapsgranules van VSM puur mama gebruikt. Dit gaf wel iets verbetering, maar een gouden tip is het niet.

12. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Nee klopt, die heb ik ook gebruikt. Maar kan niet zeggen dat ze geholpen hebben.

13. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    Ik heb ook emesafene zetpillen gehad
    maar bij mij werkte het dus echt niet :(

14. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    goh, ik had er nog nooit van gehoord, dat dit soort middelen bestonden. Leuk om te lezen, dat alles weer anders werkt bij anderen. Ik dacht dit moet ik delen, want ik wilde dat ik het in mijn eerste zwangerschap ook had geweten. Succes allemaal met de zwangerschap!

15. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    de emsefane pilletjes werkten bij mij beter dan de zetpillen die nam ik twee keer per lag en lag uit eindelijk nog in het zhuis met uitdroging daarna heb ik de tableten gekregen en dat was super!

16. Hee

Hee Lid

8 mrt 2009
    38
    0
    0
    Barcelona
    oeh ik ga morgen voor het eerst van de gyn. Ik ga het meteen aankaarten :) Ik voel me zo rot. Ik kan haast niets meer.

Liefs,

Helene

Deel Deze Pagina