misschien zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caroline27, 17 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Goed plan, er even tussen uit. Dat wilden wij ook al doen na de miskraam. Mijn vriend kreeg alleen ineens een baan aangeboden. Hardstikke fijn natuurlijk, maar dat weekje hebben we nu maar even verplaatst. Is echt vervelend dat je zwanger zijn, zwanger raken enz. niet in de hand hebt, he? Dat zal voor iedereen wel gelden denk ik. Wat je gelukkig wel in de hand hebt is dat je nu weer fijn kunt klussen :) Misschien moeten we dan daar maar extra van genieten, want als er wel een kleine komt zal daar wel minder van komen :cry:
    Het zou best kunnen dat je nu door dat je de pil niet meer slikt, meer last krijgt. Ik heb zowiezo elke keer pijnlijke borsten. Plassen juist niet want ik hou dan enorm veel vocht vast van te voren.
    Ik ben nu druk met het organiseren van een familiedag. Dat leidt de aandacht wel af, als je iets leuks te doen hebt.
    Groet, Carlijn
     
  2. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Nog even een update: ik test nog steeds vage streepjes!! Nu 8 weken na miskraam en ben nog steeds niet ongesteld. Wel veel afscheiding (donker geel). Ik heb een afspraak gemaakt bij de gyn a.s. vrijdag, want ik wil nu wel eens weten of het allemaal goed is. Mijn zusje zei al dat ik misschien wel zwanger was van een tweeling en een miskraam heb gehad van 1.
    Zelf heb ik eerlijk gezegd het idee dat ik niet zwanger ben, maar waarom wordt ik dan toch niet ongesteld??? Ik was altijd zeer regelmatig dus volgens mij moet het nu toch wel weer eens op gang komen. Ik wordt er ondertussen een beetje vervelend van....wel,niet,wel,niet......Ik hoop dat de gyn mij kan vertellen of er iets aan de hand is en wat dat dan is :(

    Groet, Carlijn
     
  3. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Carlijn, ik hoop dat je van de week duidelijkheid krijgt hoor. Dit is ook niets als je het niet weet. Ik weet nog dat ik het erg fijn vond om te weten waar ik aan toe was na de mk. Is niet leuk, maar je kunt wel verder (proberen te gaan).

    Caroline, ik herken het gevoel van er even tussenuit willen. Ik heb eind nov, een mk gehad. We hebben wel vrij gehad tussen kerst en oud- en nieuw, maar dat zijn altijd zulke drukke dagen. En het kostte me ook veel moeite om gezellig te zijn, want zo voel je je soms gewoon niet. Wij gaan aan het einde van de week een weekje naar de waddeneilanden. Heerlijk uitwaaien, boekje lezen, wandelen en ..ach ja en het klussen gaat ook gewoon door natuurlijk. Ik kijk er erg naar uit. Even ontspannen, want gewoon doen terwijl je je vervelend voelt kost veel energie!

    Pim
     
  4. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi Carlijn,

    Ik lees nu eigenlijk pas dit topic en herken je onzekerheid helemaal.

    (Eind november/begin december dacht ik ook een miskraam te hebben gehad, de dokter was er ook van overtuigd. Er zijn toen verder geen onderzoeken geweest en ik heb bijna twee weken bloedverlies gehad. In de week voor kerst begon ik me langzamerhand steeds meer zwanger te voelen en begon ik weer enorm te twijfelen. Was ik dan nóg zwanger? of misschien alweer? Meteen na kerst naar de dokter geweest en twee dagen later voor een echo. Bleek dus dat ik 14 weken zwanger was. En die miskraam... tja da's nog onduidelijk... misschien was het een tweeling.)

    Ik kan me dus helemaal voorstellen dat je heen en weer geslingerd wordt tussen gevoelens van wel en niet.
    Hopelijk krijg je vrijdag wat duidelijkheid over je situatie bij de gynaecoloog! Die onzekerheid kan je zo verschrikkelijk bezig houden!

    Groetjes,

    Mriek
     
  5. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Zoooooo das dus spannend caroline...ik wens veel sterkte en succes!!

    XXXX
    Arwen
     
  6. Arwen

    Arwen Actief lid

    23 jan 2006
    228
    0
    0
    Secretarieel/administratiefmedewerkster
    Deventer
    Eeeeeehhh sorry, zat te lezen op blz 1 en zag niet dat er 3 blz waren.....
     
  7. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    ha carlijn
    wat goed dat naar de vk gaat dan is er ook meteen duidelijk heid . Ik mag vandaag weer bellen naar de ha voor de uitslag . Ik verwacht dat het nu helemaal uit mijn bloed is want ben tot maandag onge geweest maar ik wilde me toch laten prikken dan weet ik het ook . Ik ben benieuwd laat je me ff iets weten

    ha pim
    Wat lekker dat ff weg gaat geniet er maar van.
    Ik weet niet of wij nog kunnen heb vorige week een lekkage gehad aan onze wirlpool en die moet er nu uitgebroken worden en afgelopen zaterdag weer een dus onze vloer moet eruit. Kortom allemaal verz werk we wonen hier pas 7mnd maar moet toch geregeld worden dus ik hoop dat het voor ons er ook nog in zit . Veel plezier

    liefs Caroline
     
  8. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Ik ben bij de gynaecoloog geweest en een echo gehad. Nu weet ik nog niets, behalve dat mijn baarmoeder schoon was en dat als ik wel zwanger ben dat het dan heel pril is. Ook zei ze dat het nog binnen het normale ligt dat ik na 8 weken nog steeds geen menstruatie heb gehad. Ik moet over anderhalve week weer bloedprikken om te kijken hoe het mijn Hcg is gesteld. Ik probeer om het helemaal uit mijn hoofd te zetten en er niet meer over na te denken, maar dat valt niet mee. Vooral niet omdat mijn zusje donderdag vertelde dat zij nu zwanger is. En geen woord over mijn miskraam. Voelt toch als een behoorlijke kater. Tuurlijk ben ik blij voor haar en gun ik het ze van harte maar ik had het mezelf ook gegund. Is toch hard om dan te horen dat zij zwanger is. Vreselijk om dit soort tegenstrijdige gevoelens te hebben :( Er komt toch nog wel behoorlijk wat verdriet los bij mij nu ik weet dat zij zwanger is. Ik hoop maar dat ik nu gauw ongesteld wordt, dan kan ik het eindelijk afsluiten en de draad weer oppakken......
     
  9. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    Ik weet hoe je je voelt want mijn beste vriendin is ook zwanger en gister klaagde ze een beetje dat haar buik zo dikwas en snel groeide en ik dacht zo van had ik die maar en zeur niet zo. Het leven gaat gewoon door en soms is het hard dat andere hebben wat wij zo graag willen en dat je er geen controle over hebt . Ik had dond de ha aan de telefoonen mijn hcc is helemaal uit mijn bloed dus en heb nu mijn vruchtbare dagen dus word flink klussen . Ik hoop dat je menstruatie snel komt en dat je verder kunt . Ik hoop voor jou en mij dat we snel zwanger zijn voel me ook zo onzeker nu .

    liefs caroline
     
  10. carlijn

    carlijn Actief lid

    24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Doe je best de komende dagen! Het lijkt me erg moeilijk als je nu de volgende keer weer gewoon ongesteld wordt en het dus niet gelukt is. Ik ga geloof ik maar proberen om me er zo min mogelijk mee bezig te zijn en voor zover mogelijk mijn aandacht richten op wat anders. Eerst maar eens wat afstand proberen te nemen. Gek is dat, ik denk dat het nooit meer zo wordt als eerst. Je weet nu dat je zwanger kunt raken, je kent het gevoel. Dat raak je niet meer kwijt, ik niet tenminste. Heel veel sterkte ermee en geniet van het klussen. Ik hoop dat je ook snel mag 'klagen' dat je buik te dik is!

    Liefs, Carlijn
     
  11. caroline27

    caroline27 Actief lid

    3 jan 2006
    365
    0
    0
    ha carlijn
    ja dat hoop ik ook kunnen we samen klagen. Ik heb als het goed is vandaag mijn laatste vruchtbare dag en heb ma en dins niet kunnen klussen omdat ik met zware koorts ,buikkrampen en overgeven op bed lig. Ik ben echt nooit ziek en nu juist deze dagen maar ja ik kon het echt niet opbrengen kon amper na de wc toe. Ik denk dat het idd nooit meer zo word als de eerste keer want al zouden we nu zwanger zijn dan blijf je je onzeker voelen tot de 12 weken zeker. Elke keer dat :evil: komen dan is dat toch een teleurstelling. Ik denk ook telkens "ik ga niet meer naar de site" want ikmoet er niet zo mee bezig zijn . Ik word ook soms bang van al die vreselijke verhalen wat alle meisjes en vrouwen hier meemaken , ik vind dat zo erg . Ik heb 1 miskraam gehad maar hoop echt dat het er geen meer worden en dan besef je dat al die kindertjes die rondlopen allemaal wondertjes zijn en onze wensen maar uit mogen komen . Laat je nog ff die bloeduitslag weten van komende de week ben benieuwd.
    liefs caroline
     
  12. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    He Caroline en Carlijn, Wil jullie beide veel sterkte wensen. het is niets niks wat jullie hebben meegemaakt. En van al die onzekerheid wordt je echt gek. Hopelijk hebben jullie snel weer goed nieuws. Veel sterkte, liefs Jenny
     

Deel Deze Pagina