Lichaam door hormonen in de war?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Bianc1102, 26 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianc1102

Bianc1102 Lid

26 feb 2019
    5
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Heb ongeveer 3 jaar een koper spiraal en eigenlijk nooit problemen gehad. Wel de meest voorkomende klachten zoals meer bloedverlies en afscheiding en af en toe een schimmelinfectie. Wel redelijk regelmatig en nooit spotting of bloeding tussendoor.

Vorige maand ging het opeens anders dan anders. Ik was normaal ongesteld geweest maar aantal dagen later kreeg ik gevoelige en pijnlijke borsten en op den duur waren ze ook gespannen. Ik heb regelmatig onveilige gemeenschap met mijn vriend omdat ik een koper spiraal heb. Maar goed na een week of 2 direct na de sex met orgasme kreeg ik opeens enorme pijn in mijn baarmoeder, heb 20 minuten in een foetushouding gelegen met pijnlijke samentrekkingen. Ik was er helemaal door van slag. De dag erna werd ik weer ongesteld maar dus halverwege mijn cyclus. Erna waren mijn borsten ook niet meer pijnlijk. Had zelfs een test gehaald omdat ik echt in de war en geschrokken was. Ben ook naar de huisarts geweest om mijn spiraal te checken. Hij zag wel de touwtjes maar kon niet zien of hij nog goed in de baarmoeder zat. Mijn cyclus begon volgens hem gewoon opnieuw. Ik zei dat ik het zou aankijken. Deze maand heb ik sex op ovulatie dag gehad en wat spotting gehad op de 7e en 8e dag. Ik ben nu ook ongeveer een week 'over tijd' en weer wat gevoelige borsten. Denk wel dat ik morgen of overmorgen ongesteld zal worden want voel wel wat druk rond mijn baarmoeder.

Maar ik ben dus een beetje uit balans en wou het toch even kwijt. Misschien zijn er hier vrouwen met soortgelijke verhalen?

Groetjes Bianca

2. Bianc1102

Bianc1102 Lid

26 feb 2019
    5
    0
    1
    Vrouw
    Heb trouwens de test niet meer gedaan omdat ik ongesteld was geworden

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.317
    28.499
    113
    Je gaat naar de arts want je bent niet zeker of je spiraal nog goed zit. Dan zegt de arts: "dat weet ik ook niet, ik kan dat niet zien." En dat is het dan weer?
    Wat zei hij over de pijn?
    Ik zou om een doorverwijzing vragen voor een echo om te kijken of je spiraal nog goed zit.

4. Bianc1102

Bianc1102 Lid

26 feb 2019
    5
    0
    1
    Vrouw
    Ja hij zei over de pijn en de tussentijdse ongi verder niks. Wel dat ik via een vaginaal onderzoek kon laten kijken of hij niet verzakt is. Maar ik dacht het is pas 1x raar gegaan dus ik kijk het aan. Hij kwam ook niet zo over dat dat nodig was..

5. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    En dan wel seks hebben rond je ovulatie ook

6. Bianc1102

Bianc1102 Lid

26 feb 2019
    5