Misschien zwangerschapscholestase

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Manoes, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
  2. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Even een update;
    Vanochtend heb ik weer naar het ziekenhuis gebeld ivm minder leven voelen en toegenomen jeuk.
    Ik heb toen een ctg gehad en alles was gelukkig goed. Toen de arts binnenkwam zei ze geen risico te willen nemen en me toch zo snel mogelijk in te leiden.
    Ze ging eerst naar mn baarmoedermond kijken en zag dat ik 1cm ontsluiting had. Ik heb toen een balloncatheter ingebracht gekregen die voor verweking en ontsluiting moet zorgen. Ik ben nu dus samen met mijn vriend opgenomen in het ziekenhuis en breng hier de nacht door. Ik ben echt doodnerveus voor wat komen gaat. Als ik morgenochtend wakker wordt gemaakt om zes uur krijg ik weer ctg en onderzoek baarmoedermond. Als ik op 2cm zit gaan ze me aansluiten op het infuus met weeën opwekkers. Brr vind het echt superspannend, het gaat zo snel ineens! Hopelijk slaap ik vannacht een beetje.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik snap dat je het spannend vind maar ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat je ingeleid gaat worden nu !

Mijn advies, laat het over je heen komen ! go with the flow, probeer zo rustig mogelijk te blijven ! Mocht het niet gaan en heb je niets tegen een ruggenprik neem hem dan ook maar gewoon, je hebt er niets aan als je in paniek de bevalling in gaat !

Heel veel succes !! Ben benieuwd wanneer jullie kleintje geboren gaat worden

4. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het gehad. Was ruim 34 weken zwanger van een tweeling en van de 1 op de andere dag onstilbare jeuk aan m'n handen en voeten. Ik werd helemaal gek! M'n ontlasting was ook kleurloos en m'n urine bleef donker. De waarde waren bij mij na 1 dag bekend en zat toen al op 200+. Moest direct dagelijks langs komen voor een ctg en ze zouden mij met 35 weken inleiden. M'n lichaam had zelf besloten dat het tijd was en vorige week dinsdag ben ik met precies 35 weken bevallen van 2 gezonde meisjes. De jeuk was heel snel weg. Ze liggen helaas nog wel in het ziekenhuis de kleinste heeft moeite met drinken en is nog afhankelijk van een sonde. Maar dit heeft met het 5 weken te vroeg geboren zijn te maken en niet met de zwangerschapscholestase. Ik kreeg ook direct medicijnen toen die waarde bekend waren die goed hielpen tegen de jeuk.

5. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    @ourmiracle; dat klinkt ook heftig zeg! Gelukkig is er bij jou ook op tijd actie ondernomen. Hopelijk gaat alles goed met jullie en heeft je tweeling weinig last meer met drinken.

6. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hippo, ik ben ook blij dat ik ingeleid ga worden ondanks dat ik het spannend vind.
    En als ik te angstig ben tijdens de pijn dan kan ik iig een ruggeprik krijgen. Ik heb geen idee wat ik kan verwachten maar laat alles maar gewoon over me heenkomen. Bedankt voor al je waarschuwende info, hier heb ik zejer wat aan gehad zodat ik ook een beetje voorbereid ben op wat komen gaat. Gelukkig hebben ze hier het inleiden zelf voorgesteld, was al bang gisteren dat er niet helemaal goed gehandeld werd hier in het ziekenhuis, de 1 zei dit en een ander weer dat. Gelukkig waren ze vandaag wat duidelijker. Ben benieuwd hoe het er morgen voorstaat qua ontsluiting en wanneer de weeën opwekkers worden toegediend. Nu maar eens kijien hoe de tv hier werkt op de kamer voor een beetje ontspanning.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Spannend!!
    Wat bovenstaande dames al zeggen: Laat het over je heen komen en geef je over.
    Jullie zijn in goede handen.
    Zet hem op.

8. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Helaas word ik vandaag nog niet ingeleid. Nog geen verandering in de ontsluiting. Er is een nieuwe balloncatheter ingebracht die de hele dag moet blijven zitten. Weer een dagje ziekenhuis dus...

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoe is het nu?

10. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Wat ben ik blij dat ze je toch inleiden...Heel veel succes.

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Hoe is het vandaag ?

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hoe gaat het Manoes?
    Ik hoop dat alles goed gaat.

13. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Hoi allemaal,
    Even een kort berichtje van mij. Ik wou even laten weten dat de inleiding gelukt is. Het was behoorlijk pittig, maar ik ben op 8 januari om 00.50 uur bevallen van een zoon. We maken het goed. We blijven alleen wat langer in het ziekenhuis omdat ik tijdens de zwangerschap medicatie heb gebruikt en hij daar nog erg slaperig van is, en ik ook oververmoeid. Hopelijk snel weer naar huis. De jeuk van de cholestase is helemaal weg:) bedankt nog voor al jullie medeleven en lieve berichtjes.

Liefs, manoes x

14. mnr

mnr Niet meer actief

Gefeliciteerd!

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gefeliciteerd Manoes en gelukkig is het allemaal goed gegaan.
    Sterkte met jullie kleintje!

16. sieppie

sieppie Niet meer actief

Wat leuk gefeliciteerd!

17. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!
    Ik heb jou zwangerschap gevolgd en altijd net je meegeleefd.
    Ik hoop dat alle angsten die je had nu weg mogen gaan en je kunt gaan genieten van je zoon!

18. Manoes

Manoes Actief lid

16 jul 2015
    339
    0
    16
    Dank je wel tigra, dat is lief van je:) ik ga nu zeker van onze zoon genieten! Het was een angstige zwangerschap (helaas) en ben blij dat het nu zover is gekomen dat ik hem in mn armen mag sluiten. Jij ook alle goeds toegewenst!

19. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    gefeliciteerd!

20. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574