Al die verschillende soorten pijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Linnaea, 16 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik vind het zo lastig om te herkennen waar elk pijntje, krampje, steekje wat ik voel vandaan komt... Nu bijvoorbeeld al de hele dag krampen in mijn onderbuik. Niets ergs, voelt als lichte menstruatiepijn en is hoogstens wat vervelend. Maar ja, wat is het? Indalen? Voorweeën? Darmkrampen? Blaasontsteking? Baby die te hard heeft getrapt? Spieren/banden die te veel gewicht moeten dragen en gaan protesteren? Nog meer opties? En dan de eerste echte weeën... Ze zeggen dat je echte weeën wel herkent maar ik hoor zat verhalen van mensen bij wie het niet meer was dan wat lichte krampjes en ze helemaal niet doorhadden dat het serieus was tot ze een cm of 5 ontsluiting hadden.

De enige oorzaak van krampen die uit te sluiten is, is de blaasontsteking. Want dat kan de huisarts gewoon testen. Maar verder is het gissen en dat vind ik soms best lastig. Dat mijn lijf van alles aan het doen is en ik weet niet wat... Hoe gaan jullie daarmee om?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Heel herkenbaar hoor. Vanaf een bepaalde termijn voel je alles en heb je overal een idee bij.

Mijn VK zei: bij twijfel onder de douche, als het oefenweeen zijn nemen ze dan af, echte weeën zetten door.

En ach, als je het pas bij 5 cm herkent, is dat helemaaaaal niet erg want dan hoef je er nog maar 5:D

3. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Het is gewoon iets dat het erbij hoort, niet teveel over nadenken.

4. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Dit, exact dit, zei ik van de week dus tegen mijn man!

5. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er niet teveel over nadenken. Er zullen nog wel wat pijntjes voorbij komen bv het indalen.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Lol ik heb een week rondgelopen met 5 cm en had echt wel pijn, maar geen echte weeen. En dat ik toen nog maar 5 cm moest, mwah heb er nog 10 uur over gedaan om bij de 10 te komen ;) Je bent hoogzwanger, dat is vaak gewoon heel oncomfortabel en het kan van alles en niets zijn. Geloof mij, meestal merk je het echt wel wanneer de weeen echt beginnen :)

7. Sannie86

Sannie86 Actief lid

29 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel ook van alles en heb allerlei pijntjes hier en daar maar ik laat het voor wat het is en ik denk er niet over na wat wat is. Als het echt zover is vertrouw ik op de natuur dat ik weet wanneer het echt zover is.

Deel Deze Pagina