Ik vind het zo lastig om te herkennen waar elk pijntje, krampje, steekje wat ik voel vandaan komt... Nu bijvoorbeeld al de hele dag krampen in mijn onderbuik. Niets ergs, voelt als lichte menstruatiepijn en is hoogstens wat vervelend. Maar ja, wat is het? Indalen? Voorweeën? Darmkrampen? Blaasontsteking? Baby die te hard heeft getrapt? Spieren/banden die te veel gewicht moeten dragen en gaan protesteren? Nog meer opties? En dan de eerste echte weeën... Ze zeggen dat je echte weeën wel herkent maar ik hoor zat verhalen van mensen bij wie het niet meer was dan wat lichte krampjes en ze helemaal niet doorhadden dat het serieus was tot ze een cm of 5 ontsluiting hadden. De enige oorzaak van krampen die uit te sluiten is, is de blaasontsteking. Want dat kan de huisarts gewoon testen. Maar verder is het gissen en dat vind ik soms best lastig. Dat mijn lijf van alles aan het doen is en ik weet niet wat... Hoe gaan jullie daarmee om?
Heel herkenbaar hoor. Vanaf een bepaalde termijn voel je alles en heb je overal een idee bij. Mijn VK zei: bij twijfel onder de douche, als het oefenweeen zijn nemen ze dan af, echte weeën zetten door. En ach, als je het pas bij 5 cm herkent, is dat helemaaaaal niet erg want dan hoef je er nog maar 5
Lol ik heb een week rondgelopen met 5 cm en had echt wel pijn, maar geen echte weeen. En dat ik toen nog maar 5 cm moest, mwah heb er nog 10 uur over gedaan om bij de 10 te komen Je bent hoogzwanger, dat is vaak gewoon heel oncomfortabel en het kan van alles en niets zijn. Geloof mij, meestal merk je het echt wel wanneer de weeen echt beginnen
Ik voel ook van alles en heb allerlei pijntjes hier en daar maar ik laat het voor wat het is en ik denk er niet over na wat wat is. Als het echt zover is vertrouw ik op de natuur dat ik weet wanneer het echt zover is.