Onze dochter is nu inmiddels 5 mnd geweest en alles lijkt slechter te gaan dan in het begin, Ze slaapt niet meer door is eg lastig overdag veel last van krampjes ik weet er gewoon geen raad meer mee we zitten snachts wel eens op de night care gewoon omdat ze dan zoooo onhandelbaar is en schreeuwt dat het lijkt alsof er echt iets mis is en dan komen we daar aan en is er niks aan de hand .... Ik weet niet hoelang we dit nog volhouden het is echt slopend ..... Een ritme in het voeden is er gewoon ze krijgt altijd netjes op tijd der fles we weten het nu gewoon echt niet meer .. Zijn er mensen die dit ook hebben en zo ja hebben jullie tips voor ons ????? We wilde altijd graag nog een 2de kindje maar op deze manier zijn we er gewoon klaar mee
heeft ze geen kma? Kan ze ook onrustig maken en pijnlijk in de buik zijn. Anders eens naar een osteopaat, dat heeft hier heel goed geholpen. Die wist precies te vertellen waar iets niet goed zat. Ik roep maar even iets? Weet verder natuurlijk niet hoe of wat
Ik heb wel eens begrepen dat KMA zich later nog kan openbaren. Maar misschien dat ervaringsdeskundigen je meer kunnen vertellen. Lijkt me wel het proberen waard om eens over te stappen op dieetvoeding. Het kan geen kwaad voor kinderen die geen KMA blijken te hebben.
Hoi! Heb je het boek oei ik groei? Daarin staan sprongetjes beschreven. Het kan best zijn dat jouw kleintje in de 19 weken sprong zit! Die kan best een poosje duren... Heb je al geprobeerd je kindje wat meer drinken te geven? Misschien is er meer melk nodig? Heb je een duidelijk ritme, over de hele dag genomen? Ik heb t soms ook bij mijn dochtertje, dat ik denk dat er wat ergs is, maar dan blijkt steeds weer, dat ze in een sprongetje zat!! Nu ineens kan ze zich bijv optrekken tot zit, vlak daarvoor was ze erg dreinerig. En nu weer, en zij zit ook in de periode van de 19 weken-sprong (ze is vandaag exact 19 weken). Succes! Niet wanhopen.
Een duidelijk ritme heeft ze wel ja en meer drinken wilt ze niet hebben we al geprobeerd !! Maar die sprongetjes had ik nog niet eerder van gehoord hoop dan wel dat het snel over gaat tis zo slopend van doorslapen naar niet doorslapen
Ik zal het zeker aankaarten bij het cb je weet maar nooit !! Maark denk zelf dat het dat niet is maar toch tnxx voor je tip ik hoop dat je geen gelijk krijgt
Ja ik heb geen idee hoor Wij hebben het zelf wel eens geprobeerd omdat zoonlief erg last had van eczeem. Dat bleek ook geen KMA te zijn en we waren zo weer terug op zijn oude voeding. De arts van het CB zei nog 'we krijgen vaak te horen dat we KMA te snel opperen, maar persoonlijk vind ik het het proberen wel waard als ouders er over twijfelen'. De kans dat zoonlief KMA had, was erg klein. Maar ik wilde het gewoon uitsluiten. Lastig hoor als je kleine zo ontevreden is. Dat kan je als ouder behoorlijk wanhopig doen voelen.
Ja idd is ook zo aankaarten kan altiijd he zou niet fijn zijn als ze het heeft en we er niet achter zijn gekomen . Volgende week toch weer na cb en dan maar es over hebben , paar weken geleden zijn we bij de ka geweest en die vond het allemaal goed gaan ons kind zou veel huilen omdat ze 6 weken te vroeg geboren is ??????
als het idd een periode is dat dit "gedrag" is dan is het mss idd een sprong. Echter als dit al een maand of langer duurt (weet ik dus nu niet) dan zou ik verder gaan zoeken Ze gaan sowieso nu (vanaf 5 mnd) veel dingen door krijgen. Op het cb zeiden ze tegen mij mbt slapen dat de kids moeten leren zelf weer in slaap te vallen als ze een beetje worden. Dat weten de kindjes niet, ze worden een beetje wakker en zijn dan meteen helemaal wakker. Bij mn dochter heeft dit dikke 2maanden geduurd, echt heel vermoeiend en vervelend. Eerst ga je vanalles denken en doen maar je wordt wanhopig, gelukkig ging het ook weer over. Het kan echt vanalles zijn en als je uitgesloten hebt dat het niet medisch is dan is het mss wat makkelijker. Bedoel ik in de zin van zorgen maken enz.
nou ik ken 2 kindjes die eerder dan 6 weken te vroeg zijn geboren en alletwee huilen ze niet veel. Ze gooien veel op te vroeg geboren zijn maar daar zou ik geen genoegen mee nemen. Een osteopaat wat ik al eerder zei is mss een optie (als je dat wat vind natuurlijk) Die hebben vaak ook snel door of t iets met t maagje enz te maken heeft. Bij ons was meteen helder dat er een werveltje scheef zat, na 2 behandelingen was het een ander beebje
Ze kan overprikkeld zijn wat je kunt wijten aan de vroeggeboorte, maar het hoeft helemaal niet (mijn kids zijn 9 weken te vroeg en die hadden daar geen last van). Maar een baby verandert voortdurend gedurende het eerste jaar (en jaren) en als ze vandaag doorslaapt betekent niet dat ze morgen nog steeds zal doorslapen. Ik vind dat gewoon erbij horen. De eerste drie maanden hebben veel babys krampjes en dan is het een drama, daarna gaat het vaak een periode even goed, maar dan komen de tanden, ontwikkelingssprongen, krampen van vaste voedsel, enge dromen, verlatingsangst enz enz.. Er zijn kindjes die met 9 maanden ineens weer een nachtvoeding willen. Ik zou je adviseren om er gewoon in mee te gaan, en even goed op te letten dat er niks medisch aan de hand is. En ik zou het geen reden vinden om maar geen tweede kind te 'nemen' overigens