Hallo! Ik ben helemaal nieuw hier.. Maar zoals je al uit de titel kunt halen, ben ik gestopt met de pil en gaan mijn vriend en ik voor ons 1e kindje! Ik vind het allemaal heel erg spannend, en hoop natuurlijk, net als iedereen, zo snel mogelijk zwanger te zijn... Er is alleen een ding waar ik mee zit! Ik ben nog maar 21 jaar.. Mijn vriend is tien jaar ouder! En we hebben allebei echt die kriebels voor een kindje.. Toch ben ik bang voor de reacties! Mijn vriendinnen zijn nog helemaal niet bezig met kinderen.. Ook ben ik de enige die samenwoont en werkt! Thuis ben ik de jongste van het gezin, dus ook daar ben ik bang voor commentaar.. Ben blij dat ik mijn verhaal eens kan doen, want het houdt me echt bezig! Wie van jullie herkent dit? En hoe heb je dat aangepakt? En wat was bij jullie zo ongeveer de termijn waarop jullie zwanger werden? Liefs.
er is maar 1 ding belangrijk en dat is dat jullie er beiden voor 100% achter staan! Het wordt JULLIE kindje en niet van een ander..dus wat anderen er van vinden..tja lullig gezegd...dat maakt geen moer uit! x
We zitten in hetzelfde schuitje, alles wat jij zegt is bij mij ook.. alleen ben ik 20 en is mijn vriend niet 10 jaar ouder maar die is 22 ik vind : het enige wat belangrijk is ben jij en je vriend.. Het is jullie keuze.. en andere moeten dat maar accepteren. als jullie gelukkig zijn en jullie zijn er klaar voor dat moet je er voor gaan.. Dat doen wij ook. ik wil je heel veel succes wensen en dat je maar snel een positieve test in handen mag hebben! Liefs Simone
Ik had in het begin ook een beetje schrik ik ben ook 21 jaar en m'n vriend 23 maar wanneer je er echt klaar voor bent moet je er gewoon voor gaan dat doen wij trouwens ook. Ik maak mij ook helemaal niet meer druk om wat de mensen zeggen het is inderdaad jullie leven en als jullie er klaar voor zijn is er geen enkel probleem. Hier zijn trouwens nog meer meiden van onze leeftijd hoor want ben ook nog maar pas nieuw hier en heb hier al verscheidene meisjes gezien die rond de 20 jaar zijn dus je bent helemaal niet alleen Groetjes Joke
Ben zelf ook 21 en zit zelfs in de medische molen. Als jouw gevoel zegt ervoor te gaan dan ga je ervoor! Niemand die jou dat kan verbieden. Als alles goed zit tussen je hubbie en jou, waarom dan beginnen op latere leeftijd? Gewoon je hart volgen!
Helemaal mee eens, en laat iedereen maar praten en doen meis. Het is fijn als je begrip krijgt en zo maar zo niet dan maak je wel weer nieuwe vrienden die ook vroeg begonnen zijn. Uiteraard hoop ik ook dat je snel zwanger zult wezen.
Ik ben heel blij met jullie reacties! Ben er de laatste paar dagen veel mee bezig geweest.. Ik ben inderdaad pas 21, zullen veel mensen denken. Maar mijn vriend is 30! We wonen nu sinds januari samen en zijn ong. 20 maanden samen! Ik denk dat veel mensen dit ook erg kort zullen vinden. Hoelang zijn jullie dan eigenlijk allemaal samen? Ik merk wel dat ik heel blij wordt van het idee dat het misschien binnenkort raak is! Ik denk al na over de kinderkamer, kindernamen etc. Het is alleen omgeving, waar ik onzeker van wordt.
Ja, ik moet toegeven dat ik dat ook wel een beetje heb.. maar dan met mijn Schoonouders.. we weten gewoon dat hun ons nog Veeste jong vinden namelijk ik en mijn vriend zijn 5 jaar samen
Hey Fynn, Ik was 20 toen we er voor gingen, m'n man is wel wat ouder, ben inmddels 21. we waren bijna 2 jaar bij elkaar en een 8/9maanden getrouwd Je moet er gewoon voor gaan als jullie je er goed bij voelen en er klaar voor zijn mijn ouders stonden ook niet te springen, maar ze weten dat ze het toch niet kunnen veranderen, maar denk dat ze het stiekum wel leuk vinden hoor als ze horen dat ze opa en oma worden (als het een keer raak is) Dus denk gewoon aan wat jullie wilen en niet wat de buiten wereld wel niet denkt Liefs Dina
Gewoon je gevoel volgen Fynn, als het goed zit tussen jullie en jullie staan er beiden voor 100% achter, dan is het helemaal jullie beslissing. Kan me voorstellen dat je je druk maakt om de reacties van anderen en je zult zo nu en dan best wel eens vragen krijgen, maar trek je daar niets van aan. Het is iets van jullie samen. Ik ben dan wel ouder dan jij, maar m'n vriend en ik kennen elkaar een stuk korter. Wij hebben elkaar vorig jaar april ontmoet, december gaan samenwonen en in april was ik zwanger. Het maakt niet uit hoe lang je elkaar kent, als het maar gewoon goed voelt. Je weet zelf het beste wat jullie voor elkaar betekenen, daar kan niemand anders over oordelen. Je vroeg nog de termijn waarop je zwanger raakt....tja...helaas is daar niets over te zeggen. Sommigen zijn jaren bezig, anderen zijn de eerste ronde zwanger. Heel veel succes in ieder geval. xx Chicken
De buitenwereld went er vanzelf aan! Als jullie beslist hebben dat je ervoor gaat dan is dat het belangrijkste! Ik heb altijd jong moeder willen worden (21 of 22) maar in die tijd had ik een relatie waarbij ik wist: "Hij wordt niet de vader van mijn kind!". Nu ben ik inmiddels 24 en heb ik 2 jaar een relatie met mijn huidige vriend en net als jij hebben we er net voor gekozen om voor een kindje te gaan. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat er op me af komt! De omgeving hier zit er echt op te wachten, maar die weten dan ook allemaal al lang van mij dat die kriebels er duidelijk aanwezig zijn en dat ik graag jong moeder wordt! Succes ermee en hou ons op de hoogte!
Ik zal je gerust stellen ik ben ook 21 en mijn vriend is 9 jaar ouder.. ook ik ben de jongste thuis en de enige die al zo ver is en aan kinderen denkt... van huis uit ben ik dus ook de enige die al samenwoont en een goede baan + vast contract heb.. mensen om mij heen van mijn leeftijd zijn er ook nog niet mee bezig. Maar jullie moeten juist doen wat jullie hartje aangeeft. Je situatie zoals je ervoor staat is volgens mij prima, dus why not?! Zoals mensen al zeggen zolang jullie er maar de volle 100% achter staan!! Het is jullie besluit Mijn omgeving weet ook nog niet dat wij bezig zijn.. maar ik weet wel dat als mijn moeder en broer het horen dat ze het liefst een gat door het dak willen springen... het blijft toch iets speciaals Succes ermee meid! Denk aan jezelf hé en niet aan een ander!!
Women21; Ik hoor wel dat jij in precies hetzelfde schuitje zit! Ook een vriend van 30 dus, en ook de jongste thuis.. Leuk! Ik weet niet goed hoe mijn ouders er op zouden reageren.. Wel weten ze dat ik er ongelofelijk veel over praat! Mijn schoonouders weten wel dat het (hopelijk) niet heel lang meer duurt! Hoelang ben jij nu al met de pil gestopt!?
Als jullie ervoor willen gaan dan zou ik het gewoon doen als ik jullie was! Ik was 20 toen ik zwanger raakte en 21 toen mijn dochtertje werd geboren..Mijn vriend is septemer 26 geworden.. In mijn omgeving heb ik hele leuke reacties gehad..Niemand in ons vriendenkring zijn bezig met kinderen haha wij zijn de enige die een kind hebben Persoonlijk vind ik 21 jaar een mooie leeftijd om zwanger te worden..Ik heb altijd gezegt: Ik wil voor mijn 30 kinderen.. Succes meid! Hoop dat je snel zwanger bent hihi...
Ik was 20 toen ik zwanger was. we hebben het niemand verteld dat ik ben gestopt met de pil ivm met de reacties van anderen. In middels ben ik 22 en hebben we een dochter van bijna 15 maanden, ik ben in juli weer gestopt met de pil omdat we een 2e kindje willen, ook dit weet niemand. Voor iedereen die jong is een een kiond willen is gewoon je gevoel volgen, als jullie denken dat jullie er klaar voor zijn, dan moet je het gewoon doen.
Dankjewel voor jullie reacties! Het valt me op dat er toch wel veel jonge moeders (die er bewust voor kiezen) zijn, als ik het hier zo lees.. erg leuk! Ben vorige maand al gestopt! Dus 't is afwachten nu,..
als je 21 bent kun je ook al heel ver zijn, volwassen een baan een huisje...je kunt ook nog met hele andere dingen bezig zijn als je 21 bent zoals feesten en uitgaan en nog op school zitten enzo...ik was 22 toen ik zwanger werd van noa en 23 toen ik moeder werd en ik moet zeggen ben echt blij dat ik die keuze heb gemaakt...ik vind het geweldig om een jonge moeder te zijn en ben er trots op! we hebben geen negatieve reacties gehad vanwege onze leeftijd, iedereen was superblij voor ons...sommige mensen vragen wel of het wel gepland was...dat is een beetje lullig maar ja...ik denk dat je je zorgen maakt om niets...als je verder alles op orde hebt (baan, huis) dan kan niemand er toch op tegen zijn?