Voorgevoel klopte.. Ik heb een miskraam.

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lindawen79, 10 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    hoi meiden.

    Afgelopen maandag had ik eindelijk de eerste echo. Was super zenuwachtig. Vorige week een paar druppels oud bloed verloren maar dat zou niets zijn.
    Bij het maken van de echo zag ik zelf al dat er iets niet klopte. Duidelijk vruchtzakje.. niet echt een zichtbaar embryo. Bleek dat het veel te klein was voor 7+1... er was een hartje maar dat klopte heel traag.
    het zag er niet goed uit en ik moest me voorbereiden op een miskraam.
    Ergens zei mijn voorgevoel al dat het niet goed was. Maar wilde mezelf geen negatieve gedachten aanpraten.

    Vandaag baar de gynaecoloog. Helaas geen hartje meer en het kleintje was al een schimmetje geworden. Ook het vruchtzakje was al wat ingevallen.

    Nu afwachten tot woensdag a.s. Of het spontaan komt. Anders dan een keuze maken. Ik voel me zo intens verdrietig en leeg. Zou een mooi begin van de zomervakantie zijn na een heel moeilijk jaar. Volgende week eindelijk op vakantie. Samen met mijn zus eindelijk een eerste keer gaan shoppen voor deze kleine kruimel.
    Na meer dan een jaar mmm durfde ik al niet goed meer steeds hoop te hebben. Ik was zoooo blij.

    Nu zat ik bij de gyn en vroeg ze of ik evt mee wilde doen aan een studie met medicatie om een miskraam te laten komen, normaal kreeg je misoprostol. Nu zou je dat eerst een ander tablet krijgen (of placebo) en dan misoprostol. Iemand die hier al aan mee heeft gedaan?

    Ik ga een poging doen om te slapen, heb het gevoel dat het vannacht of morgen op gang komt. Al de hele avond krampen maar geen bloed.

    Dank voor jullie luisterende oor
    Gr Linda
     
  2. Frummels

    Frummels Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    4.475
    2.832
    113
    Vrouw
    Linda wat ontzettend verdrietig, al zo lang die hoop, dan eindelijk is het zover en dan wordt het je al zo snel weer afgenomen...heel veel sterkte.

    Ik heb zelf drie miskramen opgewekt met een combi van misoprestol en mifegyne.
    Mifegyne is de ‘voorpil’ die je baarmoedermond week maakt én progesteron afbreekt en ervoor zorgt dat de kans op een ‘succesvolle miskraam’ als in dat alles los en naar buiten komt verhoogt van 70 naar 90 procent. Veel ziekenhuizen geven het echter niet. Als de studie om mifegyne of een soortgelijk middel gaat zou ik daar zeker mee instemmen als ik in jouw schoenen stond. Sterkte met het maken van je keuze.
     
  3. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Dank je Frummels. Inderdaad gaat het over deze medicatie. Zag dat het om de Triple-M studie gaat. Hopelijk heb ik het niet nodig maar mocht het zo zijn wil ik denk ik wel meedoen
     
  4. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Wat erg voor je! Ik weet hoe t voelt, de onzekerheid en angst en toch ergens nog n sprankje hoop, maar dan alsnog de genadeklap. En dan het hele traject nog van het eruit krijgen. Ik heb niet voor pillen gekozem destijds (stond me enorm tegen), maar voor een curettage.

    Neem even de tijd om je erin te verdiepen voor je kiest en hoe dan ook, heel veel sterkte!!
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.
  5. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Hoi Linda, wat verdrietig zeg. :(
    Ik kreeg ook die mogelijkheid om mee te doen, wilde dat graag, maar dan moest ik nog wel een week (of paar dagen, weet ik niet meer) wachten, maar ik wilde zsm de misoprostol omdat de MA in mijn vakantie was en ik weer wilde gaan werken als het voorbij was. Maar als ik jou was (en je hebt de tijd) zou ik meedoen.
    Hopelijk verloopt de miskraam goed en mag je daarna toch weer een keer zwanger worden. Sterkte
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.
  6. NonnieMa

    NonnieMa Actief lid

    23 jun 2015
    363
    296
    63
    Wat ontzettend klote voor je. Ik kreeg dat aanbod ook, maar heb het afgeslagen, omdat je dan een dag langer moest wachten en ik wilde dat het zo snel mogelijk op gang kwam (vruchtje leefde al 2 1/2 week niet meer). Die avond kwam het inderdaad op gang, zonder de voormedicatie en ik heb er nooit spijt van gehad dat ik het niet heb gedaan.
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.
  7. Els25

    Els25 Niet meer actief

    @Lindawen79 Hoe is het nu met je? Is de bloeding al begonnen?
    Sterkte meid!
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.
  8. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Dank je Els! Het gaat met ups en downs. Voelen verdrietig en leeg... het zal even tijd nodig hebben. Al vanaf woensdag kramp achtige buikpijn maar nog geen druppel.. ik moet nog wachten tot woensdag en dan of medicatie of curretage. Hopelijk kan mijn vakantie dan nog doorgaan. We vertrekken volgende week zondag als het goed is. Maar heb geen zin om met complicaties in een Frans ziekenhuis te belanden. Maar ben zoooo toe aan even weg zijn.
     
  9. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.613
    10.509
    113
    Wat verdrietig allemaal... mijn ervaring is dat ik na 2x dosis pillen nog steeds restweefsel (en daardoor heel veel bloedverlies) had. Maar na een curretage heb je ook nog wel even bloedverlies.

    Als ik het over had kunnen doen, had ik direct voor curretage gekozen, maar dat is met de kennis en ervaring die ik op heb moeten doen.
    Er zijn risico’s, maar ik verloor voor de curretage zoveel bloed dat ik weg viel. Ik was er helemaal klaar mee.

    Veel sterkte!
     
  10. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Pff lastig hoor. Ben net de papieren aan het lezen voor de studie van mifepriston en misoprostol maar zie al dat je dan 4 dagen bezig bent... dat gaat heel krap worden qua vakantie.. mocht ik de placebo krijgen is het zowieso later omdat je pas op dag 3 misoprostol slikt (i.p.v. vaginaal) en op dag 4 nog 2 tabletten slikken..
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      71,5 KB
      Weergaven:
      30
  11. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Hoi Linda, wat ontzettend rot dat je dit ook moet meemaken. Bij mij is ook twee keer de missed abortion met medicijnen opgewekt, ook met de mifegyne erbij (ik wilde niet aan studie meedoen omdat er dan het risico was dat ik een placebo zou krijgen) helaas nog veel restweefsel zodat ik ook twee keer ben gecuretteerd. Na de eerste curettage zat ik een dag later in het vliegtuig naar New York! Niet heel erg van harte maar net als jij...wat was ik er aan toe om er even tussenuit te zijn.

    Overigens zou ik de misoprostol never nooit meer oraal innemen, wat ben ik daar ziek van geweest! En aan de eerste curettage heb ik Asherman overgehouden (de veel gevreesde maar niet zo vaak voorkomende complicatie). Voor mij een duivels dilemma dus, al had ik de tweede keer uiteindelijk geen keus en hebben ze heel voorzichtig gedaan en is nu alles weer goed. Dus ook ik zou net als @Dubbelgeluk neigen naar direct curettage :( Heel veel sterkte!
     
  12. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw

    Ohh eevie.... brrr ook al
    zo complicated.. gyn wilde liever geen curettage doen ivm risico’s... maar denk ook dat als ik woensdag daar zit dat ze dat niet meer geregeld krijgen voor vrijdag. Twijfel gewoon enorm ivm de risico’s en de vakantie. Situatie is al k*t maar deze keuzes zijn helemaal... heb je nog veel last gehad na de curettage?
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.613
    10.509
    113
    Ik niet, het was voor mij vooral een opluchting. Maar ik verloor af en toe zoveel bloed, dat ik bijna niet meer de deur uit durfde, omdat het weer kon gebeuren. Ik zou morgen even bellen naar het ziekenhuis en je dilemma incl. Vakantie voorleggen.

    Het is allemaal inderdaad ontzettend vervelend, vraag daarom binnen het ziekenhuis naar de mogelijkheden. Een vakantie zal je goed doen, dat zullen ze daar ook erkennen.
     
  14. Venne

    Venne Actief lid

    14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Wat een verdrietig (en helaas herkenbaar) nieuws heb je gekregen.
    Ik zat begin juli in precies dezelfde situatie en heb voor een curretage gekozen, die gelukkig op zeer korte termijn kon worden ingepland ivm vakantie. Maandag slechte echo met traag kloppend hartje, woensdagmiddag hartje gestopt, donderdag curretage. En ben zo “blij” (voor zover je dat kunt zijn) dat ik hiervoor heb gekozen.
    Eerder een ma gehad en toen afgewacht, heeft alles bij elkaar ruim 3/4 weken geduurd. Steeds op en neer naar het zkh, ik vond het een drama.

    Curretage is mij qua ingreep/narcose/pijn 200% meegevallen.

    We zijn nu iets later op vakantie vertrokken, maar zo blij dat we gegaan zijn. Afleiding en even tot rust komen, we waren er zo aan toe...

    Veel sterkte, welk besluit je ook neemt, volg je hart (en laat je niet afschepen door de medici).
     
  15. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Ook ik had een missed abortion op 7wk en wij gingen 3 dagen later op vakantie. Iom gynaecoloog is besloten om een curettage te doen omdat een eventuele incomplete miskraam in het buiteland ook geen pretje is. Ze hebben me gewoon op de spoedlijst gezet ;). Volgende dag nog keer voor echo geweest en toen die dag "met spoed" curretage gehad. Was met een ruggenprik, geen klachten gehad en BV was met paar dagen over.
     
  16. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Een curettage is mij ook 200% meegevallen, nog steeds blij dat ik daarvoor heb gekozen. Er werd goed voor me gezorgd in t ziekenhuis, erna een week licht bloedverlies en toen was t echt voorbij. En 2e ronde erna zwanger! Gezien de risico's op een incomplete afstoting zou ik echt voor een (spoed)curettage kiezen. Sterkte iig!!
     
  17. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal!
    Vanmiddag bij de gynaecoloog geweest.
    Echo liet nog hetzelfde beeld zien als vorige week. Vruchtzakje zit er nog. Mijn lijf denkt ook gewoon nog dat ik zwanger ben.
    Ik heb een spier/zenuwaandoening wat narcose best risicovol maakt.. waardoor eerst nog onderzoek noodzakelijk is naast een pre operatief gesprek, ik weet pas sinds vorig jaar dat ik deze ziekte heb en ben sindsdien ook niet meer onder narcose geweest. Gyn heeft gebeld en eerst volgende plek was eind volgende week. Samenwerkend ziekenhuis gebeld maar daar helaas nog later.
    Toch besloten om dan te starten met Cytotec. 4 tabletjes vanmiddag ingebracht en nu flinke buikpijn en kramp. Dus er gebeurd wel iets. Over 24 uur een 2e dosis 4 tabletjes inbrengen. Tramadol meegekregen aan pijnstilling. Kon wel vrijdagmiddag nog voor een echo. Dat voelt wel wat veiliger. Hopelijk gaat het allemaal zoals het moet zijn... en kan ik zondag op vakantie
     
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.613
    10.509
    113
    Wat vervelend allemaal, ik vind het heel vreemd dat je gynaecoloog niet eerder iets kan regelen. Ik kwam 11 uur binnen voor controle, waren nog resten te zien, ik moest meteen door naar de shortstay en was s avonds om 19:00 uur weer thuis na de curretage.

    Ik hoop echt dat je op vakantie kunt gaan, ik ga voor je duimen dat de echo vrijdag een rustig beeld geeft.
     
  19. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Dank je dubbelgeluk. Heeft begreep ik vooral te maken met de risico’s. Heeft ook overleg gehad met mijn neuroloog en cardioloog. Vandaar ook dat men het liever niet deed tenzij het spoed zou zijn. Ik vind mijn vakantie best spoed :oops: maar gyn niet.. had het meer over ernstig bloedverlies en onhoudbare pijn. Maar mijn gevoel zegt ik wil er zsm zonder te veel pijn klaar mee zijn

    Vanavond is de miskraam wel op gang gekomen en ben al best wat kwijt aan bloed en stolsels. Incl iets wat op doorzichtig slijm/rest vruchtzakje leek.. o_O dus hoop dat ik na de volgende dosis morgen vrijdag een schone echo heb.
     
  20. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.613
    10.509
    113
    Ik hoop mee! Dat klaar mee willen zijn is zo herkenbaar. Ik begrijp dat zij meer kijken naar je lichamelijke gesteldheid, maar geestelijk is net zo belangrijk en een vakantie kan nu juist heel goed doen. Vraag ook even na hoe het met zwemmen zit enz.
     
    Lindawen79 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina