Missed Abortion, 1e zwangerschap

Discussie in 'Miskraam' gestart door PieterKonijn, 17 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja dat kon vorige keer ook, een inwendigr echo, maar ik heb daar geen prettig gevoel meer bij.. niet dat t inwendig is, maar dat ik zo vaak heb gelezen dat n hartje is gestopt dag na if 2 dagen na een inwendige echo. Het zou geen kwaad kunnen maar ik vind het toch eng. Als t goed is kunnen ze dinsdag van buitenaf al een stuk beter meten als t goed gegroeid is, daar hoop ik dan maar op!

    Hoe is t met jou nu?
     
  2. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    O wat eng zeg, dat wist ik niet! Waar lees je dat?

    We hebben ons eerste huis gekocht! We zijn daar dus super blij om, maar tegelijk is het zo'n gemengd gevoel. Heel verwarrend... :$

    Het voelt erg raar om zowel te rouwen als te vieren.

    We kregen het nieuws over het huis op dezelfde dag als de extra echo. Daar was op te zien dat de vruchtzak haast helemaal leeg is. Er ligt alleen nog wat weefsel tegen de wand aan zegmaar.

    Dat voelde voor mij ergens wel als een opluchting. Mijn lichaam is dus toch al zelf bezig om het een en ander te verwerken.

    Ik heb nog geen bloedingen gehad, dus ik heb misoprostol meegevraagd. Ik wacht nog een weekje, en als dat niet helpt neem ik de pillen in het weekend van 29 & 30 juni.

    Ik vind het afschuwelijk en zie er heel erg tegenop. Maar het is even niet anders vrees ik.
     
  3. Isabelle010

    19 jun 2019
    28
    4
    3
    Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Een echo met 8 weken. Toen kon ze mijn baarmoeder niet goed zien. Een week gewacht en een inwendige echo gedaan, met het idee dat ik dan al wat verder zou zijn. Met 9 weken zag het er niet goed uit. Ze heeft wat ze zag gemeten en kwam op een vrucht van 7 weken. Ik moest nog een week wachten voor bevestiging, maar ik was al 99 procent zeker. De derde echo was het beeld beter. De vrucht was met 6 weken overleden. Wat een teleurstelling!

    Ik begrijp je onzekerheid en je verdriet. Maar probeer je te realiseren dat het vruchtje niet goed was gegroeid. Het is nooit een kindje geweest, er klopte geen hartje, er was misschien niet eens een hartje in de maak! Het is bij de bevruchting al misgegaan. Een weeffout van de natuur.
    Dit helpt mij om het te verwerken. Het komt ook ontzettend vaak voor en het komt niet door jouw lichaam.
    Ik zou bij een volgende zs ook mij veel zorgen maken. Ook omdat ik het liever vroeger had geweten. Dus ik ga volgende keer gebruik maken van een vroegere echo.

    De zwangerschapssymptomen waren bij mij na 5 weken verdwenen. De miskraam kwam na 6 weken op gang. Deze is nu nog bezig (zie mijn topic op dit forum). Ik zou nu 12,5 week zijn, dus de missed abortion duurt nu al 6 weken bij mij.

    Ik wil je heel veel sterkte wensen.
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  4. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw

    Dankjewel voor je bericht Isabelle!

    Sorry dat ik pas zo laat reageer. Ik heb al meer dan 2 weken een miskraam, en ik zat er even compleet doorheen. :( Ik lees nu dat die van jou nóg langer duurt?! Wat verschrikkelijk! Hoe gaat het nu met je?

    Wij kregen op 13 juni slecht nieuws (8.1 weken). Op 29 juni heb ik misoprostol genomen (had 10 weken moeten zijn), omdat het niet vanzelf op gang kwam. Dat was een ellendige dag, met veel pijn, gemiddeld bloedverlies, en uiteindelijk het vruchtje. Gelukkig was het vol te houden met een pijnstillingsschema.

    Helaas bleek een week later dat ik nog vol weefsel zat. Mijn lichaam is ondanks het verlies van het vruchtje gewoon door blijven ontwikkelen. Opnieuw misoprostol, met als gevolg een vreselijke week vol pijn, bloed- en weefselverlies. :$ Op het vruchtje na maak ik volgens de artsen eigenlijk een miskraam van 12 weken door. Dat kan ook eigenlijk niet anders, want de stukken die ik verlies lijken me echt veel te groot voor het minivruchtzakje dat ik ben verloren. Eén stuk weefsel bleef zelfs urenlang uit mijn lichaam hangen. Dat was echt een horrorervaring, de details zal ik jullie besparen.

    Over een maand krijg ik de controle-echo. Hopelijk is het dan éindelijk klaar. Sowieso willen we het even niet meer proberen tot september. We zitten er allebei zo gigantisch doorheen. De eerste zwangerschap ooit, en dan meteen zo'n vreselijke ervaring...

    Was het bij jou ook de eerste?
     
  5. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.084
    724
    113
    Vrouw
    Allereerst heel veel sterkte met jullie verlies. Vijf weken geleden zat ik in dezelfde situatie (En nog steeds een beetje). Na twee perfecte echo's was de derde dat niet.. ook eerste zs.
    Ik ben op dit moment aan het wachten op de curretage na twee keer medicatie die niet gewerkt heeft(zie ook mijn topic van een paar dagen geleden). Mij heeft het geholpen om te gaan werken, maar dat is voor iedereen anders. Mentaal heb ik het redelijk een plekje kunnen geven voor zover dat mogelijk is. Alleen die lichamelijke nasleep is erg vervelend op dit moment. De kinderwens is nu nog groter en het liefste zou ik zo snel mogelijk weer zwanger willen zijn. De angst die je beschrijft heb ik nu ook. Die positiviteit die weggaat voel ik ook. Ik denk inderdaad dat we niet meer onbezorgd een nieuwe zwangerschap zullen doormaken.

    Nogmaals heel veel sterkte. Ik weet hoe je je voelt.
     
  6. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Wat vervelend dat je eerste zwangerschap zo is verlopen.

    Mocht het mogelijk zijn, zou ik de controle echo naar voren halen. Ook al wil je het even niet meer proberen, als je weet dat het schoon is, kan je het het wel beter afsluiten.
    Daarnaast zeg je nu dat je voorlopig niet wilt proberen, maar mijn ervaring is (en ik heb naast een missed abortion ook nog te maken gehad met 2 overleden kinderen, 3 en 29 dagen na hun geboorte) dat je toch redelijk snel niets liever wilt dan er weer voor kunnen gaan. Als je over een maand alsnog gecurreteerd moet worden (ik was na 2x misoprostol nog niet schoon), moet je daar ook weer op wachten.

    Veel sterkte!
     
  7. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Wat rot Nien! We zitten in hetzelfde schuitje. :$ Ik vind het voor jou wel extra cru dat de eerste twee echo's gewoon goed waren, en je was al zo ver... nét als je denkt dat je eindelijk adem kan halen. Wat is het leven soms toch oneerlijk.

    Wanneer heb je de curretage? Willen jullie wachten daarna, of meteen door? Het voelt zo raar voor mij om na te denken over een nieuwe zwangerschap. Dat wordt zo'n andere beleving dan deze eerste keer.



    Dankjewel, en thanks voor het advies. Ik vind het zelf wel fijn dat het zo ver in de toekomst ligt. Dit omdat ik dan hopelijk ook mijn eerste menstruatie heb gehad (de artsen vermoeden dat ik nu alweer ovuleer), en dan kan een eventueel klein stukje restweefsel alsnog naar buiten komen. Ik heb erg veel angst voor medische behandelingen, dus een curretage wil ik zoveel mogelijk voorkomen.

    Na de laatste echo is me verteld dat het beeld bij mij heel erg onrustig is door de misoprostol. Dit gebeurt kennelijk vaker. Daardoor lijkt het net alsof er van alles in mijn baarmoeder zit, terwijl dat niet zo is. Ze krijgen dan zegmaar een chaotisch beeld, met allemaal bewegende vlekjes. Het zou kunnen dat dit bij mij komt omdat mijn baarmoeder heel ver naar achteren ligt hoor, geen idee of dit voor anderen geldt. Maar door dit chaotische beeld kunnen ze eigenlijk helemaal niet zien hoe het er nu voor staat daarbinnen. Ze kunnen er dus niks mee.

    Het vermoeden was tijdens die echo dat áls er nog iets zat, dat het dan heel klein was en achterin lag. Een dag na die echo heb ik een heftige bloeding gehad met weefsel, dus ik vermoed dat dat het laatste stukje was wat ze toen zagen. Ik vermoed eigenlijk sterk dat ik nu schoon ben, of dat er nog iets héél kleins zit dat dan vanzelf naar buiten komt met de volgende menstruatie. Ik heb nu namelijk voor het eerst in 2 weken licht bruin bloedverlies zonder stolsels.

    Heftig wat je hebt meegemaakt met het verlies van 2 kindjes en ook nog een MA... :( Zelf heb ik nu juist heel veel behoefte aan even pauze. We krijgen begin september de sleutel van ons nieuwe huis, en ik vind het eigenlijk wel prima om pas na die hele verhuis- en klusperiode weer te starten. Anders wordt het straks opnieuw zoveel stress bij elkaar. Dan ga ik me contant zorgen maken tijdens het sjouwen van dingen en het verven van muurtjes enzo.
     
  8. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.084
    724
    113
    Vrouw
    Woensdag is de curretage. Het is ontzettend cru voor iedereen die dit mee moet maken. Ik was wel over die risicogrens heen met 14 weken maar het kindje jammer genoeg niet. Dat vind ik nog steeds moeilijk. We willen zo snel mogelijk door. De volgende is inderdaad met angst zoals je zegt maar de wens is nu zelfs groter.
     
  9. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    De wens voor een kindje is bij mij niet anders, maar gek genoeg wel de wens om zwanger te zijn. Voor deze zwangerschap was ik eigenlijk helemaal niet zo bezig met "zwanger zijn". Ik zag het meer als de weg naar een kindje.
    Nu heb ik zo'n sterke behoefte om weer zwanger te zijn, heel apart... Het voelt leeg van binnen, alsof ik een stukje van mezelf kwijt ben. :$ Ik was al zo ingesteld op mijn zwangere lijf, vooral het bolle buikje mis ik. Ik kan ook niet wachten om dat terug te krijgen.

    Dat wat je schrijft over die risicogrens is ook heel vervelend. Ik dacht zelf dat ik al over de risicogrens van een kloppend hartje heen was (6 weken). Dan daalt de kans op een miskraam enorm. Maar achteraf heeft het kindje die grens waarschijnlijk nooit gehaald. Zo frustrerend als je lijf een ander signaal geeft. Hadden jullie het ook al verteld aan mensen na de 12 weken echo?
     
  10. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    @PieterKonijn oh nee toch wat naar dat je zo'n nasleep nog hebt gehad met die rotpillen. Ik hoop echt dat je gauw een menstruatie krijgt en bij de controle schoon bent!
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  11. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Wat moeilijk dat je dit meemaakt en ook zo een nasleep zeg niet te bevatten.
    Helaas hebben wij dit ook meegemaakt eerste keer zwanger termijnecho met 11 weken bleek het ook al gestopt te zijn met 6 weken. Met cytotec opgewekt en dit ging gelukkig goed.

    Ik was twee maanden later gelukkig weer zwanger en heb daar nu een zoontje van van net 2 en 12 weken geleden is mijn tweede zoon geboren.
    Dus na een miskraam kan het gewoon ook goed gaan. Ik had ook echt het gevoel van dit komt nooit goed.

    Heel veel sterkte en hopelijk ben je snel weer zwanger van een mooi kindje
     
  12. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Wat een geruststellend verhaal Jadie. Leuk dat je nu 2 zoontjes hebt, en zo snel weer zwanger was. :)

    Dat gevoel van "dit komt nooit goed" heb ik nu inderdaad. Maar hopelijk gaat het een volgende keer inderdaad gewoon goed, net als bij jou.
     

Deel Deze Pagina