Onverwachte kosten crematie Lisa*

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Sabrina1986, 14 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina1986

Sabrina1986 Actief lid

8 dec 2010
    123
    0
    0
    na een zwangerschap van 16 weken en 5 dagen ben ik bevallen van ons dochtertje Lisa Eline,

op 5 december 16 weken en 1 dag zwanger gingen we voor een geslachts bepaling naar het echocentrum hier in de buurt.. 11:10 moest ik er zijn..
    toen we binnen kwamen maakte we eerst nog een grapje met de man die de echo zou maken of ik ons kindje wel goed toegesproken had om het geslacht dit keer wel te laten zien...

eenmaal op de tafel veranderde mijn leven in een nachtmerrie.. het hartje was gestopt met kloppen :(

maandag 9 december ben ik bevallen van ons mooie kleine meisje via het ziekenhuis hebben we haar laten cremeren en zouden we een brief krijgen wanneer we haar konden ophalen..

vandaag viel de brief op de mat, er stond in dat als we onze kleine lisa wilde ophalen dat het kon maar dat dit niet kostenloos was... nu moeten we binnen 8 weken reageren op de brief wat we met het as willen doen. we willen natuurlijk het as ophalen want lisa krijgt een plekje bij ons in huis. maar nu staat er niet bij wat dit gaat kosten :(

ik heb alle telefoonnummers geprobeerd van yarden om te bellen maar alles krijg ik geen gehoor en word er gezegt dat ik maandag terecht kan..

nu wil ik graag weten wie heeft dit ook mee gemaakt en wat waren de kosten om het kindje wel gewoon mee naar huis te mogen nemen ??

2. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Voor de crematie moesten wij 220 betalen en om haar as op te halen nog eens 65. Ik ga het proberen te declareren bij mijn uitvaartpolis. Ben er alleen nog niet aan toe.

Sterke verder!

3. pandaatje

pandaatje Lid

2 jul 2013
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sabrina,

Eerst wil ik je heel veel sterke wensen met het verlies van je dochtertje.

Ik lees dat je bij Yarden verzekerd bent. Zelf heb ik hele positieve ervaring met Yarden. Ze hebben de complete uitvaart voor ons dochtertje verzorgd en betaald. Tot aan de asbestemming aan toe(urntje, askettinkje, tattoo met as) Ik mocht het hele bedrag waarvoor ik zelf verzekerd was besteden aan de uitvaart voor mijn dochtertje.

Ik zou even contact met hun opnemen om te vragen of zij ook de kosten van de crematie voor hun rekening nemen en eventueel ook de kosten voor een urntje als je dat wil. Ik wist zelf niet dat er zoveel mogelijkheden waren maar ze hebben me er zelf op gewezen.

Ik zou maandag even contact met hun opnemen en je verhaal uitleggen. Ik hoop voor je dat ze dit voor jou net zo doen. Voor mij heeft het wel een stukje dragelijk gemaakt.

Heel veel sterkte!

Pandaatje

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Gecondoleerd meis :(.

Helaas hebben wij een week geleden onze Sam* laten cremeren.
    Wij hebben Sam op laten halen in het ziekenhuis, in een mandje. De uitvaart ondernemer heeft Sam weggebracht naar het crematorium. Daar is Sam gecremeerd en hebben we de as meegekregen in een marmeren doosje.
    Voor dit alles moeten wij rond de 650 euro betalen aan de uitvaart ondernemer.
    Ik ben verzekerd bij dela. Ik heb contact met hen gehad.
    In principe vallen kindjes onder de 20 weken zwangerschap niet onder de verzekering maar er is vaak een soort coulance regeling.
    Ik zou maandag even contact opnemen, om na te vragen hoe dit zit

5. Minthe

Minthe Lid

17 apr 2012
    20
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hoi Sabrina,

Wat ontzettend naar. Sterkte met jullie verlies.

Wij verloren met 13 weken ons mannetje en het ziekenhuis heeft zorg gedragen voor de crematie. Al vrij snel mochten we de as halen en we hebben nooit een rekening hoeven te betalen. Ook bij het ophalen van de as niet.

Ik heb toen ook uitgezocht wat het zou hebben gekost als we het wel moesten betalen en kwam toen onder de 200 euro uit. Lijkt me dat er veel verschil in zit en ik zou er zeker over rondbellen.

Deel Deze Pagina