Alsof je wereld even helemaal stilstaat..

Discussie in 'Miskraam' gestart door VlinderKleintje, 22 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VlinderKleintje

VlinderKleintje Nieuw lid

20 dec 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anderhalve week geleden zo intens blij, zwanger!!
    Hoe bijzonder en mooi, mijn eerste zwangerschap middels KID, met de 3e inseminatie was ik al zwanger!!
    Ik kon mijn geluk niet op, het gevoel om zwanger te zijn was fantastisch, ik was zo blij!!
    Maar helaas mocht het kleintje in mijn buik niet bij me blijven en heb ik afgelopen weekend een miskraam gehad.. Ben zo intens verdrietig..
    Ik had verwacht dat een miskraam erg moeilijk zou zijn, maar het enorm lege gevoel waar ik mee te maken heb op dit moment had ik niet zo intens verwacht.. Het verlies en het gevoel dat ineens mijn wereld even volledig stilstaat..
    Hoe hebben anderen hun miskraam ervaren? En hoe zijn anderen hiermee omgegaan?

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ach meid wat rot :( Ik ken je gevoel, ik was ook zó verdrietig en ben dat af en toe nogsteeds. Het is bij iedereen anders, maar ik kan je meegeven: laat het toe en geef het de tijd, verwacht niet van jezelf dat je je over 3 weken weer beter moet voelen. Deel het ook met anderen als dat goed voelt, mij heeft het iig wel geholpen dat ik dit niet stilletjes in mn eentje moest ondergaan maar dat er af en toe gevraagd word hoe het gaat. Veel sterkte iig!

3. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Heel veel sterkte!

4. madelief2014

22 dec 2014
    37
    0
    6
    Hoi! Helaas deel ik je gevoel. Ik kwam er afgelopen donderdag achter dat ons kindje niet meer leefde. Meer dan drie jaar heb ik op een zwangerschap gewacht en nu dit.
    Ik weet ook even niet hoe ik verder moet, hoe ik de dagen vul en wanneer er weer licht gaat schijnen.
    Maar ws kost het gewoon tijd.
    Op dit forum zie ik dat best veel vrouwen dit helaas doormaken. Dat maakt het wel wat minder eenzaam maar eigenlijk gun ik het niemand en jou ook niet. Heel erg veel sterkte!!!

5. VlinderKleintje

20 dec 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    @itakepictures: ik heb gelukkig het hele weekend lieve familie en vriendinnen om me heen gehad, heel veel tranen gelaten en veel gepraat, dat helpt inderdaad.
    Dank je wel.

@bizzy: dank je wel.

@madelief2014: wat erg ook voor jou/jullie!! Ik voel enorm met je mee, het is bijna niet uit te leggen aan anderen hoe je je voelt op dit moment hè? Ook heel veel sterkte voor jou!!

Aanstaande woensdag moet ik waarschijnlijk naar de fertiliteitskliniek. Ik hoop dat alles dan schoon is.
    Ik heb gisteravond alles wat ik als steun heb gekregen de afgelopen dagen van familie en vriendinnen en dat wat ik zelf al had voor het kleintje in mijn buik, symbolisch onder de kerstboom gelegd.. De 2 engeltjes die ik van mijn familie heb gehad, heb ik in de kerstboom gehangen.. mijn manier om het een plekje te kunnen geven.. Hoe verdrietig ook, toch sterkt het me.

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier geestelijk in het begin geen last gehad. Dat kwam later bij bijzondere momenten.. Het moment dat we het eigenlijk zouden vertellen, 20 wk echo, moment vh verlof en de uitgerekende datum.
    Toen ik erover kon en wilde vertellen , heb ik het gedeeld met de lieve mensen om mij heen..

Heel veel sterkte!!

7. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Heel veel sterkte.
    Ik ben de miskraam nooit vergeten, helemaal omdat een vriendin van me twee weken erna zwanger was. Ik was vlot weer zwanger, maar nog altijd denk ik aan onze eerste zwangerschap.
    In het begin ging ik door met mijn leven of er niks aan de hand was, pas later kwam het echte besef. Ik heb het er best even moeilijk mee gehad. Vooral met de uitgerekende datum
    Er veel over praten helpt.

8. liva87

liva87 Bekend lid

17 mrt 2014
    660
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 12 december een miskraam gehad en jeb die dag even heeel hard gehuild en voelde mij zo leeg. Die dag verloor ik ook zichtbaar het vruchtje die had ik bewaard. Na 2 dagen veel slapen en van mij afpraten met vriendinnen.
    Was het verdriet gezakt. Ik heb maandag voor het vruchtje een diorsje gekocht in hartjes vorm. Met tekst er op begraven. Een afscheid. Omdat ik het zo bewust mee maakte en voelde. Is het erge verdriet snel verdwenen.
    Ik was ook nog maar 6 weken. En geen hartje gezien.

vandaag na controle gehad, negatieve test en baarmoeder schoon, ernis zelfs al een nieuw nestje in aanmaak en morgen gewoon weer zwanger worden. Ze vermoed binnen nu en een week mijn eisprong.

hoe is het nu met jou? Verwerk het niet op je eigen manier.

9. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Heel veel sterkte!!
    Heb het ook zo ervaren.

10. VlinderKleintje

20 dec 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    @XmoonlightX: dank je wel! De bijzondere momenten zullen inderdaad moeilijk zijn..

@sgforce: dank je wel! Een vriendin van mij is ook net zwanger, we waren o zo blij dat we samen zwanger waren! Erover praten helpt inderdaad erg.

@liva87: wat een mooi doosje!! Bijzonder..!
    Het gaat eigenlijk vandaag wel redelijk goed. De afgelopen dagen heb ik enorm veel gehuild en heb er veel over gepraat. Dat helpt mij ontzettend om alles een plekje te kunnen geven. Daarnaast symbolisch op mijn manier afscheid aan het nemen.. Ik merk dat ik wat meer rust krijg al.

@AnnaLisa87: dank je wel!

11. AnneLisa87

AnneLisa87 Bekend lid

28 okt 2014
    577
    70
    28
    Bizar is het dat ook ik baat had bij het symbolisch afscheid nemen. Nooit gedacht van mezelf. Ook ik was 6 weken zwanger en had ook geen hartje gehoord. Het heeft mij wel enorm geholpen om gigantisch verdrietig te zijn. Nu 1,5 maand later voel ik me weer een beetje de oude, al blijft het een krasje op je ziel ofzo.
    Ik hoop dat je het goed kunt verwerken, steun vind bij je partner, omgeving misschien, Vlinderkleintje. En dat het nieuwe jaar voor jullie wat moois gaat brengen. liefs

12. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.394
    1.173
    113
    Wij hebben een kaars laten maken in de vorm van een ster met tekst, om het een plaatsje te geven, en laten een ballon op met dezelfde tekst om het los te kunnen laten. Ook puur symbolisch maar voor ons van grote waarde!

13. jilli

jilli Lid

30 mei 2011
    94
    0
    0
    Friesland
    He helaas kan ik ook mee praten. Bij mij een miskraam na 10 weken. Het is al bijna een jaar geleden dat ik de test nam en dat we het slechte nieuws kregen bij de 2e echo. Tijd heelt alle wonden zeggen ze, maar zelfs een jaar later vind ik het soms nog heel erg moeilijk. Hoop voor je dat je er altijd met iemand kan praten dat verzacht het wel. Heel veel sterkte meid.

Deel Deze Pagina